برگزاری هم اندیشی انتقال فناوری به روستا ها در کرمان

به گزارش مجله کامسا، دومین رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستا ها در کشور امروز در اداره اقتصاد و دارایی استان کرمان برگزار گردید.

برگزاری هم اندیشی انتقال فناوری به روستا ها در کرمان

مهرابی ،معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمان، در این هم اندیشی یکی از اتفاقات خوب را افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کرمان عنوان نمود و گفت: یکی از حلقه های بازاریابی و واردات افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کرمان بود که خداروشکر این پایانه افتتاح شد.

او بیان داشت: قوانین مزاحمی که مانع کار های دانش بنیان و فناوری در ارتباط با گلخانه ها است، را پیگیری می کنیم.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمان توضیح داد: هدف ما ساخت پلتفرم (کسب و کار های دیجیتال)است و کرمان دومین استان است که این رویداد در آن اتفاق می افتد.

او بیان داشت: وزیر اقتصاد بیان نموده است، برطرف قوانین مزاحم در این دولت بوده است.

مهرابی بیان نمود: امروز بگردید قوانینی که باعث مزاحمت بین شرکت های دانش بنیان می گردد ،را پیدا کنید.

او بیان داشت: آنالیز کنید که کدام کار با یکدیگر موازی کاری و چند بار کاری شده است.

معاونت هماهنگی امور مالی استاندار کرمان با اشاره به الگو قرار دادن روستای نوفن در شهرستان سیرجان به عنوان انتقال فناوری به روستا توضیح داد: امیدواریم این پلتفرم الگوی خوبی برای دیگر مکان ها باشد.

خانه گیر،مدیر امور روستایی استانداری کرمان گفت: 41 درصد جمعیت استان کرمان، ساکن روستا ها هستند؛ البته جمعیت روستایی متفاوت و بیش از این حد است.

او اضافه کرد: بیش از 11 هزار روستا در استان وجود دارند که از این تعداد بیش از 5 هزار روستا دارای سکنه و بیش از 6 هزار روستا خالی از سکنه هستند که از شرکت های دانش بنیان تقاضا داریم که طرح و کاری برای روستا های خالی از سکنه کاری ارائه نمایند.

مدیر امور روستایی استانداری کرمان توضیح داد: برای آبادانی و سرمایه گذاری آمادگی لازم را داریم و دنبال عایدی پایداری هستیم.

او بیان داشت: مشکل منابع مالی و سرمایه گذاری نداریم و دنبال این هستیم که شما طرح ارائه دهید و ما اجرا می کنیم و دنبال مهاجرت معکوس در حوزه سرمایه گذاری و طرح های نو هستیم.

حسنی،مدیر توسعه اکوسیستم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از 30 سال صندوق کارآفرینی امید در حال فعالیت است و در پی حمایت از کسب و کار خرد کار هایی انجام داده است.

او با اشاره به اینکه 12 اولویت برای استان کرمان تعریف شده است، بیان داشت: 44 درصد اولویت صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان متعلق به بخش کشاورزی است.

مدیر توسعه اکوسیستم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید بیان داشت: حدود یک سال است وارد بحث دانش بنیان شده ایم و از مجلس آغاز کردیم به وزارت جهاد کشاورزی رفتیم .

او توضیح داد: در کشاورزی و شیلات اولویت را با کسی قرار دادیم که فناوری را وارد کند.

حسنی از افتتاح طرح دانش بنیان در حوزه شیلات در سیستان و بلوچستان طی آینده ای نزدیک اطلاع داد و بیان داشت: سال جاری 5 هزار و 500 صندوق مشخص تکلیف می گردد.

او از کرمان برای ارائه نکردن طرح ایراد گرفت و با گلایه مندی از رییس پارک علم و فناوری بیان داشت: بیایید پیشنهاد ارائه دهید و کسب و کاری که باعث رونق روستا ها می گردد را ارائه کنید ،شما صاحبان فکر و اندیشه هستید، پیشنهاد خود را بیان کنید.

او اضافه کرد: پارسال به علت عملکرد بانک ها در این طرح بد بود.

در این جلسه شرکت های دانش بنیان و فناورانه خواهان تسریع در کار های شرکت دانش بنیان شدند. یکی از مسئولان شرکت های دانش بنیان خواهان شفافیت شد و گفت: پارک علم و فناوری سد راه شرکت های دانش بنیات شده است و خواهش می کنیم پارک علم و فناوری همکاری لازم را انجام بدهد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1218

به "برگزاری هم اندیشی انتقال فناوری به روستا ها در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هم اندیشی انتقال فناوری به روستا ها در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید