تامبن بودجه آموزش های مجازی نسبت به حضوری مشکل سازتر است

به گزارش مجله کامسا، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: برای تامین بودجه آموزش های مجازی نسبت به حضوری مسائل بیشتری داریم.

تامبن بودجه آموزش های مجازی نسبت به حضوری مشکل سازتر است

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت وگو با خبرنگار ، درباره واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه اظهار کرد: تقریبا تمامی استادان تمام وقت و پرسنل دانشگاه علم و فرهنگ دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او اضافه کرد: تزریق دز دوم واکسن کرونا بر اساس نوبت دهی به بیشتر استادان و پرسنل دانشگاه علم و فرهنگ تا انتها شهریور انجام خواهد شد، منتهی واکسیناسیون استادان حق التدریسی هم اکنون در دست اجراست و احتمال دارد که زمان بیشتری صرف شود.

هاشمی شرح داد: هم اکنون واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ شروع شده و مطابق گزارشاتی که به دست ما رسیده آن ها هیچ مسئله ای از بابت تزریق واکسن ندارند و این فرایند به خوبی برای محصلان در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درباره آمادگی دانشگاه برای حضوری شدن آموزش ها بعد از واکسیناسیون دانشجویان گفت: برای حضوری شدن دانشگاه ها آمادگی لازم داریم و برای آن ها برنامه ریزی کرده ایم و هر زمانی که مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند نوع آموزش ها را از مجازی به حضوری تغییر خواهیم داد.

هاشمی بیان نمود: هم اکنون برنامه ریزی ما این است که از اوایل آبان بتوانیم آموزش های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی را شروع کنیم و در صورت تایید نظام و ستاد ملی مقابله با کرونا حتما این کار را خواهیم کرد.

او با اشاره به کفایت بودجه دانشگاه برای حضوری شدن آموزش ها از مهر اظهار کرد: هیچ مسئله ای برای تامین بودجه دانشگاه در صورت حضوری شدن آموزش ها نداریم، قاعدتا اگر دانشگاه ها باز شوند در خصوص بودجه غذای دانشجویی باید به صورت جداگانه تصمیم بگیریم. با توجه به اینکه دانشجویان در زمان حضور در دانشگاه با توجه به ویروس کرونا باید غذا بخورند؛ بنابراین مدنظر داریم تا اطلاع ثانوی در خصوص غذای دانشجویان دست نگهداریم تا شرایط کرونا بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: از نظر مالی مسئله ای برای تامین بودجه آموزش های حضوری نداریم و باید گفت که تامین بودجه آموزش های الکترونیکی و مجازی هزینه بیشتری را در قبال آموزش های حضوری به ما تحمیل می کند.

او با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری برای فعالیت های کارگاهی و آزمایشگاهی می توانند در منطقه ها زرد و آبی حضور فیزیکی داشته باشند، تاکید کرد: درس های کارگاهی و آزمایشگاهی در حال حاضر در شهر های قرمز و نارنجی به شیوه مجازی برگزار می شوند که هم به صورت آفلاین و هم آنلاین در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

گفتنی است که دانشگاه علم و فرهنگ با بهره گیری از تجارب جهاددانشگاهی در زمینه های ایجاد مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی پژوهش پیروز شده تا از دانشگاه های نسل اول فراتر رفته و با ایجاد بنیاد توسعه کسب و کار هسته های کارآفرینی را با سرپرستی اساتید برای دانشجویان به وجود آورده و در زمره یکی از بهترین دانشگاه های نسل سوم(کارآفرین) قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 849

به "تامبن بودجه آموزش های مجازی نسبت به حضوری مشکل سازتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامبن بودجه آموزش های مجازی نسبت به حضوری مشکل سازتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید