جلوگیری از بروز خسارت 70 میلیارد ریالی به صنعت برق

به گزارش مجله کامسا، 800 میلیون تومان اعتبار جهت پیشگیری از بروز خسارت 70 میلیارد ریالی به صنعت برق و بیت المال اختصاص یافت.

جلوگیری از بروز خسارت 70 میلیارد ریالی به صنعت برق

به گزارش خبرنگاران از رشت، محمد اسماعیل هنرمند، رییس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در راستای تامین برق پایدار و تداوم و استمرار پایداری شبکه های توزیع برق، مجموعه اقدامات گسترده ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در دست اقدام و پیگیری می باشد که از جمله این اقدامات مهم می توان به تعمیر و تعویض به موقع تجهیزات فرسوده و کنترل مضاعف و دائمی تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت همچون ترانسفورماتورها، در شبکه های توزیع برق کل استان اشاره نمود.

او اضافه نمود: ترانسفورماتورها به دلایل مختلفی خراب می شوند و این امر ممکن است به علت اضافه بار بیش از حد بر روی ترانسفورماتور ، اتصال کوتاه در نزدیکی ترانسفورماتور و شرایط خاص جوی و اقلیمی باشد، اما قالباً خرابی زودرس ترانسفورماتور به علت عدم مراقبت صحیح و نبود برنامه منظم بازرسی و نگهداری اتفاق خواهد افتاد.

رییس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان گیلان، تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت اعم از ترانس ،تابلو و پست های توزیع به مراتب بیش از سایر نقاط کشور در معرض ،تخریب و خوردگی قرار میگیرند که در این راستا این شرکت در کوشش است با اجرای طرح های بهینه سازی هزینه های تعمیرات ترانسفورماتورهای توزیع و با استفاده از برنامه تعمیرات پیشگیرانه (pm) و بعلاوه تدوین برنامه های بازدید دوره ای در بازه زمانی مشخص، بروز و تحمیل خسارت های ناشی از موارد فوق را به حداقل ممکن برساند.

محمد اسماعیل هنرمند اضافه نمود: خرابی کامل ترانسفورماتورها به دلایل متعدد به راحتی می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شرکت های توزیع تحمیل و موجب ناپایداری شبکه و عدم رضایتمندی مشترکین محترم گردد.

او گفت: جهت پیشگیری از این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تعمیر و به روزآوری بیش از 86 دستگاه ترانس در کل شبکه های توزیع استان و بعلاوه صرف هزینه ای معادل 8 میلیارد ریال جهت نگهداری،تعمیرکارگاهی و اضطراری این تعداد ترانس از ابتدای سال 1400 تا به امروز پیروز به جلوگیری از بروز خسارتی بیش از 60 میلیارد و هفتصد میلیون ریال به صنعت برق استان و بیت المال شده است.

رییس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: با توجه به شرایط ویژه تامین گاز نیروگاههای برق سراسر کشور، مشترکین محترم میتوانند با مدیریت مصرف برق در فصل زمستان با روشهای بسیار ساده مثل خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافه، کم کردن روشنایی پارکینگ آپارتمان ها و کاهش یک درجه ای وسایل گرمایشی، در پایداری شبکه های توزیع برق نقش بسزائی را ایفا نمایند تا تمامی هموطنان مان در سراسر کشور در فصل سرد، از خانه ای گرم و روشن بهره مند شوند.

محمد اسماعیل هنرمند توضیح داد: ساده ترین و سریعترین راه برای اعلام خاموشی ها و مسائل در حوزه برق، دانلود و نصب اپلیکیشن برق من است که به وسیله سایت این شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir و یا کافه بازار قابل دسترس است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 995

به "جلوگیری از بروز خسارت 70 میلیارد ریالی به صنعت برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از بروز خسارت 70 میلیارد ریالی به صنعت برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید