داستان موفقیت سی فور؛ از یک مجموعه دانش بنیان تا صادرکننده پیشرو

به گزارش مجله کامسا، در دنیای پروفیل در و پنجره، برند سی فور به عنوان یکی از نام آوران معتبر با کیفیت برجسته و محصولات نوآورانه شناخته می گردد. با نزدیک به دو دهه تجربه و یک تیم متشکل از 300 نفر کارمند متعهد، سیفور خود را در صنعت فراوری پروفیل های یوپی وی سی به یکی از بهترین فراوریکنندگان در ایران تبدیل نموده است.

داستان موفقیت سی فور؛ از یک مجموعه دانش بنیان تا صادرکننده پیشرو

تعهد این شرکت به فراوری محصولات منحصر به فرد با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی نقش بسزایی در پیروزیت آن ایفا نموده است.

سی فور یک مجموعه دانش بنیان است. تاریخ تأسیس هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان که مجموعه سیفور را در بر می گیرد، به سال 1384 برمی گردد. در آن موقع، ابوالقاسم مرادی، از شخصیت های برجسته در حوزه فناوری و دانش بنیان، این هلدینگ را در منطقه صنعتی نجف آباد اصفهان راه اندازی کرد. وی با بیش از پنج دهه تجربه در زمینه فراوری و رهبری کارخانجات مختلف، از بنیان گذاران شرکت بزرگ گازسوزان نیز هست.

مجموعه گازسوزان برای اولین بار در ایران، به فراوری تجهیزات گازی، کنتور و رگولاتور پرداخت و بعد از چهل سال فعالیت، زیر نظر مرادی، همچنان در حال رشد و توسعه است. این شرکت اکنون بزرگترین تأمین کننده تجهیزات گازی در کشور است و بالغ بر 1250 نفر پرسنل در آن مشغول به کار هستند. مرادی با داشتن سهم بزرگی در ایجاد اشتغال و توسعه صنایع مختلف کشور، به عنوان یک شخصیت برجسته و الگوی تأثیرگذار در صنعت کشور و بعلاوه پدر معنوی شرکت های دانش بنیان شناخته می گردد.

در حال حاضر حمید مرادی، فرزند وی مدیریت هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان را برعهده دارد و برند پروفیل در و پنجره سی فورکه در زیرمجموعه این هلدینگ فعالیت می نماید، جزء فزونین ها در بازار پروفیل در و پنجره کشور محسوب می گردد. در سال 1384، شروع کار این کارخانه با 10 نفر پرسنل و یک خط فراوری بود. اما با کوشش بی وقفه به یکی از پیشروان صنعت پلیمر در کشور تبدیل شد. حالا مجموعه سی فور با چهار شیفت به صورت شبانه روزی و با 18 خط فراوری در حال فعالیت است و برندهای سی وین، سی پان، سی در، سی پان سایدینگ و EMT نیز زیرمجموعه آن هستند.

نوآوری و خلاقیت؛ کلید پیروزیت سی فور در جهانی پویای امروز

در جهانی امروز، نوآوری و خلاقیت بسیار مهم هستند. با تغییرات سریع در جهان، برای رسیدن به پیروزیت و رقابت با دیگران، لازم است بتوانیم به طور کامل از فرصت ها بهره ببریم. نوآوری به معنای پیدا کردن راهکار های تازه و خلاقانه است و به ما این امکان را می دهد از الگوهای متداول خارج شده و در پی راهکار های بهتر و کارآمدتر باشیم. بعلاوه امکان بهبود فرایندها، افزایش کیفیت محصولات و سازگاری بیشتر با نیازهای متغیر بازار را فراهم می نماید.

مجموعه سی فور با توجه ویژه به واحد تحقیق و توسعه، همیشه سعی می نماید تا فناوری ها و ویژگی های تازهی را در پروفیل های یوپی وی سی خود لحاظ کند تا آن ها را از رقبا متمایز سازد. یکی از این نوآوری ها، تکنولوژی HOTMELT است که به وسیله متخصصان تحقیق و توسعه مجموعه سی فور ابداع شده و برای اولین به وسیله این مجموعه به کار گرفته شده است.

افتخارات و گواهینامه های سی فور بیانگر فزونی این مجموعه در صنعت پلیمر است. مجموعه سی فور با رعایت استانداردهای بین المللی و بهره گیری از روینمودهای نوین، کوشش بی وقفه ای را برای بهبود کیفیت و کارایی محصولات خود انجام می دهد. این کوشش ها منجر به افزایش رضایت مشتریان، بهبود عملکرد سازمانی و توسعه پایدار شرکت شده است. سی فور تا کنون پیروز به دریافت گواهینامه ها و افتخارات متعددی در ارتباط با پروفیل upvc شده که نشانگر تعهد سی فور در بهبود مستمر است. در این قسمت از مقاله به تعدادی از این افتخارات اشاره شده است.

برگزیده جایزه ملی جشنواره کیفیت ایران در سال 1402

صادرکننده پیشرو و اشتغال آفرین صنعت پلیمر در سال 1401

واحد نمونه صادرات استان اصفهان در سال های 1393، 1394، 1395، 1396، 1398، 1399، 1400

واحد نمونه صادرات کشوری در سال 1395

کسب عنوان نخبه صنعتی استان اصفهان در سال 1395

کارآفرین برتر استان اصفهان در سال های 1392 و 1393 و 1394

واحد نمونه صنعتی استان اصفهان در سال های 1392 و 1393 و 1394

دارنده نشان جشنواره کیفیت برتر ایران در سال های 1392 و 1393

کارآفرین برتر کشوری در سال 1391

دارنده گواهینامه رعایت حقوق فراوری کنندگان و مصرف کنندگان در سال 1391

دارنده گواهینامه صادرات به اتحادیه اروپا

اولین شرکت دارنده استاندارد ملی ایران در زمینه فراوری پروفیل یو پی وی سی

آزمایشگاه سی فور، همکار اداره استاندارد است. آزمایشگاه سی فور، با دریافت گواهینامه ISO/IEC 17025، به عنوان یکی از مراجع معتبر و مورد تأیید اداره استاندارد معرفی شده است. بر اساس این گواهینامه، آزمایشگاه سی فور، نیروی متخصص و صلاحیت تست و تأیید پروفیل های سایر شرکت ها را داشته و اداره استاندارد پروفیل های سایر برندها را برای آنالیز و ارائه گزارش به این مجموعه ارسال می نماید.

آیا سی فور پیروز به گذراندن آزمون ثبات رنگ اداره استاندارد شده است؟

پروفیل پنجره دوجداره سی فور توانسته است در آزمون مقدار گیری ثبات رنگ اداره استاندارد که معادل 60 ماه تابش دائم و مستقیم UV بوده استاندارد را رعایت نموده و مقدار تغییرات و هوازدگی را به حداقل برساند. بر اساس نتایج این آزمون، حد استاندارد تغییر رنگ در پروفیل سی فور 0.6 است که بسیار کمتر از مقدار مجاز (عدد 5) مشخص شده است. این نتیجه نشان می دهد که پروفیل سی فور در بدترین شرایط آب و هوایی دارای ثبات رنگ است.

برگ برنده سی فور؛ گواهینامه اطلس (آریزونا) آمریکا

همان طور که گفته شد تغییر رنگ پنجره های دوجداره در صنعت ساختمانی یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است. تغییر رنگ می تواند نشان دهنده کیفیت پایین پنجره باشد و در نتیجه، تأثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد پنجره ها در شرایط مختلف جوی و محیطی داشته باشد.

برای اطمینان از کیفیت و ثبات رنگ پنجره های دوجداره، نمونه پروفیل های در و پنجره سی فور به آمریکا ارسال شدند. این نمونه ها، به وسیله آزمایشگاه اطلس آمریکا که از معتفزونین آزمایشگاه های جهان است، مورد تست قرار گرفتند. آزمایشگاه اطلس دارای 25 سایت جهانی و دو آزمایشگاه تجاری آزمایش هوازدگی مصنوعی، یکی در دفتر مرکزی شرکت در شیکاگو و دیگری در نزدیکی فرانکفورت آلمان است.

پروفیل رنگی و سفید سی فور در دستگاه بسیار مدرن UA-EMMA در صحرای آریزونا و فلوریدا آزمایش شدند. نتایج این آزمون ها نشان می دهد که پروفیل های سی فور با استفاده از تکنولوژی نانو و HOTMELT در برابر نور خورشید و شرایط جوی سخت، عملکرد بسیار خوبی دارند. به عبارت دیگر، نتایج این آزمون ها نشان از پیروزیت این فناوری ها بر روی پروفیل های upvc سی فور دارد.

تمرکز سی فور بر روی توسعه صادرات است. توسعه صادرات یکی از راه های کلیدی برای رشد و توسعه شرکت ها است. سازمان ها در پی فرصت های تازه در بازارهای جهانی هستند تا سهم بازار خود را افزایش داده و عایدی و سوددهی شرکت را بهبود ببخشند. در این راه، تمرکز بر کیفیت بالا و قیمت رقابتی محصولات، بعلاوه برنامه ریزی دقیق و تحلیل بازارهای هدف لازم است.

خانواده سی فور که شامل متخصصان و پرسنل باتجربه است، همیشه در مسیر پیشبرد اهداف خود قدم برداشته و در کوشش است تا به صورت پایدار در رشد و توسعه صادرات پیشرفت کند. سی فور با افتخار در سال های گذشته (1400،1399،1398،1396،1395،1394،1393)، توانسته عنوان صادرکننده نمونه را به خود اختصاص دهد و با توسعه خدمات خود در زمینه فراوری و صادرات محصولات پلیمری در سال گذشته (1401) به عنوان صادرکننده پیشرو و اشتغال آفرین در این حوزه شناخته شد.

در خاتمه

سی فور وفاداری و حمایت مشتریان را مهم ترین عوامل پیروزیت خود می داند و امیدوار است بتواند فزونین محصولات و خدمات را به آن ها ارائه دهد زیرا باور دارد که آنها ارزشمند و لایق فزونین ها هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1331

به "داستان موفقیت سی فور؛ از یک مجموعه دانش بنیان تا صادرکننده پیشرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان موفقیت سی فور؛ از یک مجموعه دانش بنیان تا صادرکننده پیشرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید