درخشش ایرانی ها در رالی گوادار 2021

به گزارش مجله کامسا، در اواسط آبان، پرویز شه بخش از قهرمانان و پیشکسوتان اتومبیلرانی رالی ایران هماهنگی های لازم جهت شرکت در مسابقات رالی گوادار پاکستان را انجام داد و ما راهی شهر گوادا رشدیم.

درخشش ایرانی ها در رالی گوادار 2021

در ابتدای ورود در مرز مورد استقابل مقامات دولتی و نظامی پاکستان نهاده شدیم. تعداد شرکت نمایندگان حدوداً 10 دستگاه خودرو (از ایران) و 50 دستگاه از پاکستان بود که در قالب تویوتا هایلوکس، تاندار، تاکوما، لندکروز و … در این مسابقه شرکت کردند که پشتیبانی ارتش پاکستان، با نظم و انضباط خاصی برگزار گشت.

اگر می خواهید از کلاس های شرکت نماینده در رالی آگاه شوید باید عرض کنم که خودروها شامل 1800 سی سی و 4 و 6 سیلندر و در نهایت 8 سیلندر و آزاد می شدند. تیم ایران در کلاس های 1800 (با قهرمانی محمد ابی و کو درایوری (یاری راننده و نقشه خوان) حسن بلوچیان)، در 4 سیلندر (حاج حسین کوه کن و کو درایوری حاج سلام) به قهرمانی دست یافتند. بعلاوه، در کلاس 6 سیلندر رانندگی آرمان پورشهید و کو درایوری اینجانب، مهرداد قزوینیان، دیگر قهرمانی تیم ایران رقم خورد.

قبلی 1 از 3 بعدی

جهت مسابقه به طول 125 کیلومتر و عمدتاً از ساحل دریای عمان و بیابان های گوادار بود که بسیار هموار و زیبایی خاص خود را داشت که سبب می شد خودروها بتوانند با سرعت 200 کیلومتر سرعت در آن حرکت نمایند و در طول 2 روز به مسابقه ای پرهیجان مشغول باشند. بعضی از زمان های تیم ایران که سبب قهرمانی ما و دوستانمان شد نیز شامل اعداد زیر می گردد:

  • حاج حسین کوهکن - حاج سلام : 1 ساعت 32 دقیقه
  • آرمان پورشهید - مهردادقزوینیان: 1 ساعت و 33 دقیقه
  • البته رکورد کلاس آزاد در اختیارپ اکستان با 1 ساعت و 22 دقیقه بود.

شایان توجه است متولی این برنامه فدراسیون اتومبیلرانی کشور پاکستان بود، اما تیم های ایرانی از سوی فدراسیون کشورمان هیچ حمایتی دریافت نکردند و جالب توجه و قدردانی است که شرکت نمایندگان از طرف ایران از سوی تیم زاهدان آفرود به مدیریت پرویز شه بخش به این مسابقات دعوت شدند. بعلاوه، کلیه هزینه مسابقات و اقامتی از سوی کشور پاکستان متقبل شد.

در حاشیه این رویداد نیز روز پیش از مسابقه، یک نمایشگاه از خودروهای آفرود حاضر در رالی برگزار گردید که مورد استقبال مسئولین و استاندارد گوادار نهاده شد. همینطور در انتهای برنامه همهٔ مهمانان به شام در کنار ساحل زیبای گوادار دعوت شدند.

قبلی 1 از 3 بعدی

جا دارد اشاره کنم این مسابقات به علت وسعت منطقه و شکل برگزاری و از جمله بعضی خودروها یک نمونه کوچکتر از رالی پاریس داکار بود. اندازه جوایز مشخص شده برای مقام های اول تا سوم به این ترتیب بود: سکوی نخست 50 میلیون تومان، نفر دوم 40 میلیون تومان و نفر سوم 30 میلیون تومان (به واحد پول پاکستان) که به صورت نقدی به برندگان پرداخت شد.

این موضوع را نیز اضافه کنم که طبق قانون، روز قبل از مسابقه شرکت نمایندگان در جهت شناسایی جهت مسابقه اقدام نمودند که متاسفانه خودروی آقای شه بخش (که در کلاس آزاد شرکت نموده بودند) به علت سرعت زیاد دچار واژگونی شدند اما خوشبختانه این حادثه خسارات جانی دربر نداشت.

لازم به ذکر است که آقای شه بخش همان روز خودرو را تعمیر کرد و فردای آن روز به مسابقه پرداخت. با این حال نقشه خوان ایشان به علت عدم توجه به مسائل ایمنی از جمله نبستن کمربند و عدم استفاد از کلاه ایمنی از خودرو به بیرون پرتاب شدند که با رسیدگی های فوری پزشکی و انتقال سریع به بیمارستان ارتش مورد مداوا نهاده شدند.

با این اوصاف این گونه رویدادها خالی از حوادث نیست و به علت سختی و ناهمواری جهت تعداد زیادی از خودروهای شرکت نمایندگان واژگون شدند که خوشبختانه صدمات جانی در بر نداشت.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1154

به "درخشش ایرانی ها در رالی گوادار 2021" امتیاز دهید

1 کاربر به "درخشش ایرانی ها در رالی گوادار 2021" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش ایرانی ها در رالی گوادار 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید