درخواست کشورهای اروپایی از کمیسیون برای تسریع تدارکات برگزیت بدون توافق

به گزارش مجله کامسا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به بن بست ایجاد شده در فرایند مذاکرات برگزیت و تداوم اختلافات در مسائل کلیدی از کمیسیون اروپایی تسریع فرایند آماده سازی برای وقوع برگزیت بدون توافق را خواهان شدند.

درخواست کشورهای اروپایی از کمیسیون برای تسریع تدارکات برگزیت بدون توافق

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنجایی که مذاکرات با لندن به بن بست رسیده است فشارها برای پیشبرد فرایند مذاکرات برگزیت را افزایش می دهند.

به نوشته روزنامه دی ولت، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به بن بست ایجاد شده در مذاکرت برگزیت بین بروکسل و لندن خواهان تسریع فرایند تدارکات برای یک برگزیت بدون توافق شدند. بر این اساس کشورهای اروپایی بیان کردند که کمیسیون اروپایی باید علاوه بر اقدامات اضطراری تا به حال اتخاذ شده سریعا پیشنهادهای قانونی برای بخش حمل و نقل را ارائه دهد تا ارتباطات بین انگلیس و اتحادیه اروپا در ابتدای سال 2021 (در صورت وقوع برگزیت بدون توافق) در برابر آشفتگی ها محافظت گردد.

کمیسیون اروپایی تا به حال یک کاتالوگ شامل 90 اقدام آماده سازی برای برگزیت (با و یا بدون توافق) را منتشر نموده است. اما این اقدامات به دلایل تاکتیکی در جریان مذاکرات تا به حال به صورت قانونی الزام آور نشده است.

میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا صبح امروز درباره فرایند مذاکرات اطلاعاتی را در اختیار کشورهای عضو اتحادیه قرار داد.

به گزارش روزنامه دی ولت آلمان، معین شده است که مواضع طرفین در نکات کلیدی همچنان بسیار از هم فاصله دارد.

یک دیپلمات بلند پایه اروپایی در این باره گفت: بارنیه نخواست این مسئله را معین کند که آیا یک توافق همچنان امکان پذیر است. این دیپلمت بلند پایه اروپایی همچنین گفت: اگر لندن به سرعت تصمیمات لازم را اتخاذ نکند توافق کاملا غیر ممکن خواهد شد.

بارنیه قرار است امشب به لندن سفر کند تا آخرین کوشش ها برای دستیابی به توافقی با لندن را در پیش گیرد. زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید مجلس اروپا و احتمالا همچنین مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی صورت گرفته را تصویب نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقا مورد آنالیز قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی نهاده شده و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه گردد.

بارنیه چندی پیش به دلیل مثبت شدن تست کرونای یکی از اعضای تیم مذاکره نماینده اش در قرنطینه نهاده شد و مذاکرات برگزیت موقتا به حال تعلیق درآمد. حالا دوران قرنطینه به خاتمه رسیده و بارنیه امشب برای ادامه مذاکرات به لندن سفر می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بارنیه در آستانه سفر به لندن همچنان از وجود اختلاف نظرهای زیاد در بین طرف های مذاکره نماینده خبر داده است.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با خاتمه امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اخیرا دفتر نخست وزیر انگلیس در پیامی خطاب به اروپا با تاکید بر اینکه پیشنهادات بروکسل در مذاکرات برگزیت که تضعیف حق حاکمیت انگلیس را به همراه داشته باشد نخواهد پذیرفت بیان کرد که لندن می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم سر کند.

از بزرگترین نکات مورد مناقشه در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس حقوق ماهیگیری و تضمین ها برای رقابت عادلانه است. از محافل دیپلماتیک اتحادیه اروپا شنیده می گردد که پیشنهادهای راه حلی قابل قبولی برای هر دو طرف در این مسائل وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 399

به "درخواست کشورهای اروپایی از کمیسیون برای تسریع تدارکات برگزیت بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کشورهای اروپایی از کمیسیون برای تسریع تدارکات برگزیت بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید