رعایت نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده

به گزارش مجله کامسا، سفر با حرکت انسان تعریف مشخصی پیدا می کند و می توان گفت بدون حرکت این موجود دو پا و نبود مقصد مشخص، کم کم واژه سفر از دایره لغات هر کشوری حذف خواهد شد. در 5 ماه اخیر، شیوع ویروس کرونا به طور کل باعث شد تا واژه سفر بدون اراده انسان کم رنگ شود. اما سفر را نمی توان از انسان گرفت و به همین خاطر، بسیاری از ما تلاش داریم تا حتی در این دوران که کرونا در تمام جهان حکم رانی می کند باز به سفر برویم. بی شک، سفر کردن پسا کرونا از پیش از حضور کرونا متفاوت خواهد بود ما نیز باید با رعایت نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده خود راه سفر را برای خود و دیگران راحت و امن کنیم.

رعایت نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده

چمدان ها کم کم بسته می شوند

تقریبا از اسفند ماه هر سفری لغو شد و همه به حالت قرنطینه چه به صورت خود خواسته و چه از سر اجبار درآمدند. اما در حال حاضر تمام مردم در تمام نقاط جهان تشنه مسافرت های تابستانی هستند. بی شک نمی توان این عطش را در میان مردم خاموش کرد و از آن ها خواست اصلا تابستان را فراموش کنند و برای سفرهای تابستانی هیچ برنامه ای نداشته باشند. در حال حاضر، رفته رفته، عاشقان سفر با احتیاط و با اضافه کردن نکات بهداشتی به چمدان سفرشان در حال شروع سفرهای شان هستند.

ماسک صورت، همراهان اول سفر

سازمان بهداشت جهانی برای تمام کسانی که چه به قصد سفر و چه طرفا گشت و گذار در شهر خودشان، در اماکن عمومی حضور پیدا می کنند زدن ماسک صورت را یک ضرورت خواند و این پیشنهاد را برای تمام کشورها و نه فقط مختص به یک مکان عمومی خاص داده است. پس به همراه داشتن ماسک صورت در چمدان سفرتان یکی از نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آِینده شما خواهد بود. همیشه سعی کنید در سفر دو یا سه ماسک صورت همراه خود داشته باشید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که ماسک های صورتی که انتخاب کرده اید از نوعی باشد که با آن راحت هستید و صورت تان را در طول سفر اذیت نمی کند.

محلول ضد عفونی کننده دست

این مورد یکی از واضح ترین موارد بهداشتی است که در هر حالتی از شروع شیوع ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای این که خیال تان از هر بابتی راحت باشد و از آن جایی که ممکن از در شهر مقصدتان، مغازه ها خالی از محلول ضدعفونی کننده باشد بد نیست تا چند بطری کوچک از محلول های ضد عفونی کننده را در چمدان سفر خود داشته باشید. معمولا گفته می شود که بعد از برخورد دست با هر سطحی از این محلول ها استفاده کنید اما برای محکم کاری از دریافت ویروس کرونا و هر نوع آلودگی دیگری در زمان سفر، بهتر است بعد از ورود به یک مکان جدید از محلول ضد عفونی کنند خود استفاده کنید؛ در زمانی که در هواپیما هستید، به استخر می روید و یا هر جای دیگر. لازم نیست یک بطری بزرگ به همراه داشته باشید که کار حمل کردن را برای تان سخت کند. فقط کافی است چند بطری کوچک به همراه داشته باشید.

دستمال های ضدعفونی کننده در سفر

یکی دیگر از نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده تان که باید در کوله بار سفر جا بگیرد دستمال های ضدعفونی کننده هستند. علاوه بر محلول ضدعفونی کننده و ماسک ضدعفونی کننده، نیاز مبرمی هم برای به همراه داشتن دستمال های ضدعفونی کننده است. ترجیحا این دستمال ها باید به همراه رایحه دلخواه تان باشند؛ چرا که برای بعضی، بوی مستقیم این دستمال ها غیر قابل تحمل و حساسیت زا هستند. به همراه داشتن این دستمال ها برای استفاده و ضدعفونی کردن سطوحی است که شما آن ها را در اختیار دارید و می خواهید از آن ها استفاده کنید. بدیهی است که محلول ضدعفونی کننده را می توانید بر روی هر سطحی بپاشید و در این مواقع بهتر است از دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید. میزهای کافی شاپ، صندلی های قطار و اتوبوس و مترو و هواپیما همگی جز اماکنی هستند که برای استفاده از آن ها باید اول آن ها را ضدعفونی کنید. سازمان های بهداشتی می گویند اگر می خواهید از یک دستمال، فرقی ندارد که چه برندی باشد، برای ضدعفونی کردن استفاده کنید، باید دقت داشته باشید که دستمال موردنظر تان حداقل باید حاوی 70 درصد الکل باشد. بهتر است بعد از این که از یک سطح مانند میز هم استفاده کردید، برای نفر بعد، میز خود را دوباره ضدعفونی کنید.

صابون های آنتی باکتریال، بهترین راه فرار از کرونا

این یک شانس است که به هر مکانی در طول سفرتان وارد شوی، صابون آنتی باکتریال را در اختیارتان قرار دهد اما چنین موردی در بسیاری از اماکن گردشگری دیده نمی شود. در میان تمام دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از آب گرم و صابون یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن دست از وجود هر نوع ویروس و باکتری بوده است. برای این که مطمئن باشید در سفر آینده خود دچار کمبود صابون آنتی باکتریال نشوید، یک بسته کامل آن را بخرید و به چمدان سفر خود اضافه کنید.

دستکش های یکبار مصرف در سفر

این فکر که شما باید در سفر پیش روی تان برای استفاده از هر چیزی به دست های تان نیاز دارید کمی استرس زا است. تا زمانی که در خانه هستید و یا در مکان عمومی مطمئنی از بابت دارا بودن محلول های ضدعفونی کننده و وسیله های بهداشتی هستید تا حد زیادی خیال تان راحت است و می توانید دست های تان را به طور مداوم بشوئید اما در سفر همیشه این طور نیست و امکانات در اختیار ندارید. در چنین مواقعی برای رعایت نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده تان باید حداقل یک بسته دستکش یک بار مصرف (ترجیحا لاتکس باشد) همراه تان باشد تا برای لمس سطوح و اشیا در اماکن عمومی و قبل از هر کاری از این دستکش ها استفاده کنید.

کیف کمری و رعایت سریع نکات بهداشتی

کیف های کمری یکی از وسایلی است که از دیرباز با ما همراه بوده است اما با حضور کوله پشتی و چمدان و کیف های دستی کمی از محبوبیت این وسیله جالب افتاده است. نکته ای که مهم است این است که باید در این روزها کیف کمری دوباره به اوج خود برشود و در سفر با ما همراه شود. در سفر پیش می آید که دست مان آلوده می شود و می خواهیم هر چه زودتر دست مان را با محلول، ضدعفونی کنیم اما تا بخواهیم بطری محلول را از کیف دستی یا کوله پشتی مان خارج کنیم، مجبوریم با همان دست بارها هر جایی را لمس کنیم و تقریبا تمام وسایل مان را آلوده کنیم. کیف کمری این قابلیت را به ما می دهد تا به راحتی بطری را در آن قرار دهیم و تنها سر بطری را برای پمپاژ از کیف بیرون بگذاریم تا به محض نیاز به راحتی و بدون تماس دست با هر وسیله ای از آن استفاده کنیم.

اسپری های آنتی باکتریال و ضدعفونی کردن هوا

میزان دوام ویروس کرونا در فضاهای باز بسیار کم است اما هوای موجود در فضاهای سرپوشیده ممکن است تا حد زیادی خطرساز باشند. یکی از راه هایی که می توانید خیال تان را بابت هوایی که در فضاهای عمومی در معرض آن قرار گرفته اید راحت شود استفاده از اسپری های آنتی باکتریال است. این اسپری ها می توانند تا 99 درصد از جرم ها را در هوا ضدعفونی کنند و مزیت آن ها این است که مواد شیمیایی مضر ندارند و شما می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 136

به "رعایت نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت نکات بهداشتی در سفرهای 6 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید