ساماندهی درخت کهنسال شاه توت روستای حصار

به گزارش مجله کامسا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ساماندهی درخت کهنسال شاه توت روستای حصار صورت می گیرد.

ساماندهی درخت کهنسال شاه توت روستای حصار

علی داوری توضیح داد: ساماندهی محوطه اطراف درخت شاه توت حصار با همکاری شورای شهر و شهرداری بجنورد و شرایط این اثر طبیعی از حالت بحرانی خارج شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بجنورد با اشاره به تفاهم نامه فی مابین شورای شهر و شهرداری بجنورد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اضافه کرد: طرح تبدیل این منطقه به پارک در صورت موافقت در دستور کار قرار می گیرد.

داوری گفت: درخت کهنسال شاه توت در حاشیه روستای حصار شهرستان بجنورد در دل یک باغ تاریخی موسوم به باغ فواره واقع شده است که در زمان ناصرالدین شاه قاجار به وسیله حاکم وقت منطقه، یارمحمد خان شادلو ایجاد شده است.

او در ادامه اضافه کرد: قدمت این درخت به حدود 200 سال پیش برمی شود و ویژگی های چون تاج پوشش، محیط تنه، قطر برابر سینه و سایر ویژگی های فنی آن را از سایر درختان شاه توت کشور متمایز می نماید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بجنورد در انتها گفت: درخت شاه توت حصار از نظر سن و زیباشناسی در جایگاه ویژه ای واقع شده است که باعث شد در تاریخ 1393/11/8 با شماره 229 به عنوان یک اثر طبیعی در لیست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1142

به "ساماندهی درخت کهنسال شاه توت روستای حصار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی درخت کهنسال شاه توت روستای حصار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید