سفر وزیر اقتصاد به سیرجان، افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان

به گزارش مجله کامسا، وزیر امور مالی و دارایی در دومین روز از سفر به استان کرمان، از منطقه ویژه مالی سیرجان بازدید کرد.

سفر وزیر اقتصاد به سیرجان، افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان

در دومین روز از سفر وزیر امور مالی و دارایی به استان کرمان، خاندوزی از منطقه ویژه مالی سیرجان بازدید کرد.

او از صنایع گلدیران فراوری کننده لوازم خانگی، برد الکترونیکی، تلویزیون و یخچال بازدید کرد.

وزیر امور مالی و دارایی بعلاوه از کارخانه کفش ایمن گارد، فراوری کننده کفش ایمنی و پوتین های نظامی در جنوب شرق، کارخانه یاس سنگ پاریز فراوریکننده کاشی و سرامیک، کارخانه فراوری و بسته بندی مواد غذایی رزسرد نیز در منطقه ویژه مالی سیرجان بازدید کرد.

در این بازدید شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون مالی مجلس و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سلطانی نژاد مدیر کل امور مالی و دارایی استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، وزیر امور مالی و دارایی را همراهی کردند.

بازدید وزیر امور مالی و دارایی از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان

در آخرین ایستگاه سفر های استانی دولت به استان کرمان، وزیر امور مالی و دارایی به عنوان نماینده رییس جمهور از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان بازدید کرد.

خاندوزی به اتفاق شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی، صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور مالی و دارایی استان و جمع دیگری از مدیران شهرستان سیرجان از معدن روباز و دیگر بخش های این شرکت بازدید کرد.

بازدید از سنگ شکن ژیراتوری خطوط تغلیظ از دیگر برنامه های وزیر امور مالی و دارایی در این بازدید بود.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت فراوری بیش از 15 میلیون تن کنسانتره و بیش از 10 میلیون تن گندله، بزرگ ترین فراوری کننده کشور است و با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق منظره، مجموع فراوریات سالانه این شرکت به بیش 30 میلیون تن خواهد رسید.

ادای احترام وزیر امور مالی و دارایی به مقام 2 شهید گمنام در گل گهر سیرجان

در جریان بازدید وزیر امور مالی و دارایی از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان ،خاندوزی به اتفاق شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون مالی مجلس و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سلطانی نژاد مدیر کل امور مالی و دارایی استان و جمعی دیگر از مدیران شهرستان سیرجان، بر سر مزار 2 شهید گمنام حضور و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

این 2 شهید والامقام و گمنام در عملیات خیبر و والفجر 8 به فیض شهادت نائل شده بودند.

افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان

همزمان با سفر وزیر امور مالی و دارایی به شهرستان سیرجان به عنوان نماینده رییس جمهور وی با حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان، عریض ترین شانتینگ ریلی کشور را افتتاح کرد.

این پروژه ریلی 72 کیلومتری، دارای 29خط مبادله ای است که 6 خط آن ورودی و خروجی و 23 خط آن برای توقف قطارهای حمل بار در نظر گرفته شده است .

به گفته عتیقی، مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان، 100درصد این پروژه از داخل فراوری شده است و با سرمایه گذاری 760 میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

شانت شبیه سازی به حرکت تمام لوکوموتیو ها اشاره دارد که به طور معمول به عنوان شانتینگ به جز ورود، خروج، عبور و استفاده از قطار در ایستگاه اشاره می گردد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1167

به "سفر وزیر اقتصاد به سیرجان، افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر اقتصاد به سیرجان، افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید