سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش دوم)

به گزارش مجله کامسا، آشنایی با نمادهای شهرهای بزرگ جهان

هر کشوری برای خود یک هویت منحصربه فرد دارد که به آن می بالد و افتخار می نماید، سپس برای نشان دادن این افتخار به جهانیان نماد و سمبلی برای خود برمی گزیند که همه جای جهان آن را به آن نماد بشناسند. این نماد می تواند یکی از آثار باستانی آن کشور، یک معماری خاص و منحصر به فرد و یا عنصر طبیعی باشد. هر چه که هست آشنایی با این نمادها برای هر فردی خالی از لطف نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا در زیر بعضی شهرها و کشورهایی که نمادی برای خود برگزیده اند را به شما معرفی می کنیم.

سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش دوم)

برج ساعت بیگ بن نماد لندن، انگلستان

این بنا بزرگ ترین و معروف ترین برج ساعت جهان می باشد. پس از آنکه کاخ وست منیستر، در یک آتش سوزی ویرانگر در تاریخ 22 اکتبر سال 1834 میلادی از بین رفت، یک معمار معروف انگلیسی به نام چارلز باری، مجدداً ساخت این کاخ را شروع کرد و یک برج ساعت در ضلع شمال شرقی کاخ در شهر لندن مرکز انگلستان در نظر گرفت. البته زیر بنای این برج به همراه ساختمان کاخ در سال 1834 میلادی قرار گرفت اما ساخت آن به 13 سال بعد یعنی در سال 1856میلادی موکول شد.

خانه اپرا نماد سیدنی، استرالیا

این بنا یکی از شاخص ترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری به شمار می رود که در شهر ساحلی سیدنی و در استان نیو ساوت ولز کشور استرالیا قرار گرفته است. این بنا در 20 اکتبر1973میلادی رسما به وسیله ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. اپراهاوس شامل 5 سالن تئاتر، 5 سالن تمرین نمایش، 2سالن اصلی، 10 رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه می باشد.

تاج محل نماد آگرا، هندوستان

از پرآوازه ترین بناهای جهان بنای تاج محل است. این سازه آرامگاه زیبا و باشکوهی در نزدیکی شهر آگرا در 200 کیلومتری جنوب دهلی نو مرکز هند قرار گرفته است و یکی از عجایب هفت گانه تازه جهان محسوب می گردد. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به یاد همسر ایرانی تبارش ممتاز محل بنا شده است.

مجسمه خرس و درخت نماد مادرید، اسپانیا

سمبل شهر مادرید در کشور اسپانیا، مجسمه یک خرس در کنار درختی به نام مادرونو است. این مجسمه 20 تن وزن دارد و در میدانی با نام پوئرتادوسول قرار واقع شده است. نام این درخت که از میوه های آن مربا تهیه می گردد به توت فرنگی ترجمه شده اما در اصل شیرین تر از توت فرنگی می باشد.

مجسمه آزادی نماد نیویورک، آمریکا

نام رسمی این مجسمه که در جزیره آزادی و در بندر نیویورک نصب شده است آزادی روشنگر جهان می باشد. مجسمه آزادی با رویه ای از مس پوشش یافته و در سال 1886میلادی به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا به عنوان نماد دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده است. امروزه این مجسمه به عنوان نماد خوشامدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک آمده اند، درآمده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1057

به "سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید