سیارکی که شبیه به جمجمه بود بدون خطر از کنار زمین عبور کرد

به گزارش مجله کامسا، ستاره شناسان سیارک دیگری که از نزدیکی زمین گذشته بود را کشف کردند، البته این سیارک تهدیدی برای زمین نبود.

سیارکی که شبیه به جمجمه بود بدون خطر از کنار زمین عبور کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از spaceexplored، به تازگی سیارک دیگری در فاصله بسیار نزدیکی از زمین کشف شد. این موضوع زمانی کمی نگران نماینده شده بود که سیارک در مدار ماه قرار گرفته بود.

مارک باسلاو، کارشناس برخورد سیارک ها، گفت: اگر سیارک جمجمه ای شکل تهدیدی برای زمین بود، یک دهانه به وسعت 6 مایل ایجاد می کرد.

البته حرکت این سیارک با سرعت 78293 مایل در ساعت، می توانست خطرناک باشد. سیارک جمجمه ای یک بار دیگر در نوامبر 2018 نیز از کنار زمین عبور نموده بود، اما در آن موقع فاصله بیشتری با زمین داشت و به جهت خود ادامه داد و از زمین دور شد.

سیارک جمجعه ای در اکتبر سال 2082، دوباره در فاصله ای دورتر از کنار زمین عبور خواهد نمود.

آزمایش تغییر جهت سیارک ها برای نجات زمین

این موضوع که سیارک ها ممکن است به زمین برخورد نمایند یک امر رایج است، بعلاوه بیشتر سیارک ها در مدار زمین و نزدیک به این سیاره دیده شده اند.

با این حال، ناسا در حال آنالیز این موضوع است و در حال تحقیق روی آزمایشی است که بتواند تغییر جهت سیارک ها را ممکن نمایند تا این سیارک ها تهدیدی برای زمین محسوب نشوند.

این آزمایش در اواخر سال گذشته میلادی روی فضاپیمای SpaceX Falcon 9 انجام شد. این فضاپیما به سمت سیارکی به نام Didymos پرواز کرد.

آزمایش ذکر شده به وسیله آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز اداره شد که این آزمایش اولین کوشش برای تغییر جهت یک سیارک بود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1028

به "سیارکی که شبیه به جمجمه بود بدون خطر از کنار زمین عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی که شبیه به جمجمه بود بدون خطر از کنار زمین عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید