تور مالزی: سیاست ایندوپاسیفیک بلینکن را روانه اندونزی و مالزی می نماید

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قرار است هفته آینده و در راستای پیشبرد سیاست ایندوپاسیفیک ایالات متحده، سفری به اندونزی و مالزی داشته باشد.

تور مالزی: سیاست ایندوپاسیفیک بلینکن را روانه اندونزی و مالزی می نماید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

مدیرکل امور آمریکا و اروپا در اندونزی امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بلینکن در تاریخ 13 تا 14 دسامبر (22 و 23 آذر) از جاکارتا بازدید خواهد نمود.

بعلاوه دو منبع دیپلماتیک آسیای جنوب شرقی که خواستند نامشان فاش نگردد، گفتند که انتظار می رود بلینکن نیز در 14 تا 15 دسامبر (23 تا 24 آذر) در سفر خود به این منطقه، از مالزی نیز ملاقات کند.

مدیرکل امور آمریکا و اروپای اندونزی بعلاوه گفت که بلینکن در طول سفر خود در اندونزی قرار است در خصوص سلامت، سرمایه گذاری و زیرساخت ها در منطقه ایندوپاسیفیک سخنرانی کند. وی بعلاوه قرار است به صورت مجازی در نشست دموکراسی بالی در 9 دسامبر (18 آذر) شرکت کند.

هنوز تعیین نیست که وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به جنوب شرق آسیا قرار است از کشور دیگری نیز بازدید کند یا خیر. سخنگوی سفارت آمریکا در جاکارتا مرکز اندونزی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا در راستای سیاست ایندوپاسیفیک واشنگتن که هدف اصلی آن دسترسی و کنترل بر منابع بزرگ انرژی در این منطقه گسترده از دنیا و همزمان به چالش کشیدن قدرت فزاینده چین است، صورت می گیرد.

وی پیشتر و در نشستی با وزرای خارجه جنوب شرق آسیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت که واشنگتن به زودی راهبرد جدیدی را برای منطقه وسیع ایندوپاسیفیک منتشر خواهد نمود که بر مبنای دیدگاه مشترک ما برای یک منطقه آزاد و باز، به هم پیوسته، انعطاف پذیر و امن است.

این در حالی است که قبل تر، وزرای خارجه مالزی و اندونزی نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس (AUKUS) و اینکه این پیمان ممکن است منجر به رقابت تسلیحاتی بین قدرت های منطقه جنوب شرق آسیا گردد، ابراز نگرانی نموده بودند.

بلینکن پیشتر و در ماه مرداد نیز در ملاقات با رتنو مارسودی همتای اندونزیایی خود، از شروع گفتگوهای راهبردی با اندونزی خبر داده و اعلام نموده بود که دو کشور آمریکا و اندونزی متعهد شده اند که با یکدیگر بر سر مسائلی شامل آنچه به ادعای ایالات متحده آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی است، همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 949

به "تور مالزی: سیاست ایندوپاسیفیک بلینکن را روانه اندونزی و مالزی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: سیاست ایندوپاسیفیک بلینکن را روانه اندونزی و مالزی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید