عطوان: جنگ یمن طی روزهای آینده وارد مرحله بسیار خطرناکی می گردد ، معادلات عربستان به هم خواهد خورد

به گزارش مجله کامسا، یکی از تحلیلگران دنیا عرب با اشاره به تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به منطقه ها مختلف یمن بیان کرد که حملات موشکی آینده به عمق عربستان بسیاری از معادلات را برهم خواهد زد.

عطوان: جنگ یمن طی روزهای آینده وارد مرحله بسیار خطرناکی می گردد ، معادلات عربستان به هم خواهد خورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالباری عطوان تحلیلگر دنیا عرب در مطلبی در رای الیوم، با اشاره به تشدید حملات هوایی سعودی به شهر های شمالی یمن و وعده یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن مبنی بر اینکه واکنش به این تشدید حملات هوایی بسیار شدید خواهد بود، گواهی بر این است که جنگ یمن طی روز های آینده وارد مرحله بسیار خطرناکی خواهد شد.

وی می نویسد: بسیاری میان این تشدید حملات و درگیری های شدید در مارب و پیشروی های سریع نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن ارتباط قائل شده اند به ویژه که نیرو های انصارالله در آستانه تسلط بر مرکز شهر مارب هستند.

عطوان نوشت: یک منبع یمنی موثق به ما اظهار داشت که تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی طی روز های گذشته نمایانگر حالت سردرگمی و از روی یاس و پس از شکست متحدانش در مارب و نیز ساحل غربی یمن است

یک منبع یمنی موثق به ما اظهار داشت که تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی طی روز های گذشته نمایانگر حالت سردرگمی و از روی یاس و پس از شکست متحدانش در مارب و نیز ساحل غربی یمن است.

وی اظهار داشت: سیطره بر الحدیده و ساحل غربی یمن به مفهوم کنترل خطوط تجاری مهم دریایی در دریای سرخ و تنگه باب المندب و از میان برداشتن همه موانع برای حمله به شهر عدن و تسلط بر آن است.

این تحلیلگر ادامه داد: آنچه ائتلاف سعودی را نگران می نماید بروز تغییر راهبردی از سوی انصارالله با نزدیک شدن به سرانجام سال هفتم جنگ و حرکت از حمله به اهداف و زیرساخت های مالی به مرحله اهدافی دیگر در عمق سعودی، در واکنش به حملات هوایی سعودی است تا آمار تلفات در داخل عربستان را بالا ببرد.

عطوان می نویسد: مقامات سعودی تلفات و خسارات خود را سانسور می نمایند تا افکار عمومی دچار تشویش نشود. منابع یمنی در صنعا تاکید می نمایند که حملات موشکی آینده بسیاری از معادلات را در این زمینه برهم خواهد زد.

وی در سرانجام نوشت: جنگ در یمن در حال تشدید بی سابقه و تغییر در معادلات میدانی است به ویژه پس از اخباری که از سرخوردگی رهبران سعودی در قبال متحدان یمنی خود حکایت دارد و اینکه در پی یافتن جایگزین هایی برای آن ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 955

به "عطوان: جنگ یمن طی روزهای آینده وارد مرحله بسیار خطرناکی می گردد ، معادلات عربستان به هم خواهد خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطوان: جنگ یمن طی روزهای آینده وارد مرحله بسیار خطرناکی می گردد ، معادلات عربستان به هم خواهد خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید