فوت وفن محاسبه ضربان قلب ایده آل شما در هنگام ورزش

به گزارش مجله کامسا، آیا می دانید ضربان قلب ایده ال شما برای ورزش چقدر است و چطور باید آن را محاسبه کنید؟ با فوت وفن همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

فوت وفن محاسبه ضربان قلب ایده آل شما در هنگام ورزش

ضربان قلب ایده آل ضربانی است که قلب را ورزش می دهد اما استرس و فشار زیاد بر آن وارد نمی کند. این قانون روشی است که از طریق پزشکان متخصص قلب توصیه می شود اما یادتان باشد که هر کس ضربان قلب متفاوتی دارد. همیشه قبل از آغاز هر برنامه ورزشی باید پزشک خود را مطلع کنید.

اولین قدم برای محاسبه ضربان قلب ایده ال این است که عدد سال سن خود را از 220 کم کنید. مثلاً اگر 20 سالتان است، حاصل 200 می شود.

سپس، پاسخ خود را در 75 درصد ضرب کنید تا پاسخ نهایی را پیدا کنید. پاسخی که به دست می آورید ضربان قلب ایده آل شماست که باید در اوج تمرین داشته باشید و از آن حد بالاتر نرود. اگر 20 سال سن دارید و پاسخ شما 200 است، بنابراین باید 200 را در 75 درصد ضرب کنید. پاسخ شما 150 خواهد بود که نشان دهنده تعداد ضربان قلب شما در دقیقه است.

فوراً، بعد از ورزش، تعداد نبض خود را از روی مچ دستتان به مدت 15 ثانیه بشمارید، حاصل را در عدد 4 ضرب کنید و با چیزی که ایده آل شما در مرحله بالا است مقایسه کنید. یادتان باشد که شما باید فقط 15 ثانیه نبض خود را مقدار بگیرید.

لوازم مورد نیاز:

  • ساعت مچی
  • ماشین حساب

نکته:

فکر نکنید که خیلی زیاد و خیلی سریع باید ورزش کنید. اگر اندام متناسبی نداشته باشید، طبیعی است که رسیدن به ضربان قلب ایده آل زمان می برد. بیش از مقدار به بدن خود فشار نیاورید و از آن سخت کار نکشید.

هشدار:

همیشه با پزشک خود در مورد اهدافی که در سر دارید و دوست دارید با ورزش کردن به آنها برسید مشورت کنید تا او بتواند ضربان قلب ایده آل و سالم شما را بسنجد و سپس ورزش کردن را آغاز کنید. این مقاله صرفاً جهت راهنمایی شما بود.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1164

به "فوت وفن محاسبه ضربان قلب ایده آل شما در هنگام ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن محاسبه ضربان قلب ایده آل شما در هنگام ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید