لاوروف: اروپایی ها ذلیلانه از آمریکا برای تجارت با ایران اجازه می گرفتند

به گزارش مجله کامسا، فارس نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درخواست کشورهای اروپایی برای معاف شدن از تحریم های فراسرزمینی آمریکا و داشتن اجازه تجارت با ایران را اقدامی ذلیلانه توصیف نموده است.

لاوروف: اروپایی ها ذلیلانه از آمریکا برای تجارت با ایران اجازه می گرفتند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود برای دانشجویان و اساتید بنیاد دولتی روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه این کشور که روز گذشته برگزار گردید گفت: آمریکا نه تنها تحریم های یکجانبه اش علیه ایران را احیا نموده بلکه دیگران را هم از تجارت با ایران منع نموده است.

او اضافه نمود: گاهی اوقات، متحدان آمریکا حتی ذلیلانه از آمریکا درخواست می کردند آنها را از این ممنوعیت ها معاف کند تا بتوانند علی رغم وجود تحریم های فراسرزمینی و غیرقانونی آمریکا هنوز بتوانند با ایران تجارت نمایند.

لاوروف در بخش دیگری از این سخنرانی ساز و کار مو سوم به اینستکس که کشورهای اروپایی مدعی هستند برای تسهیل تجارت با ایران راه اندازی نموده اند را برای عادی سازی روابط تجاری با ایران ناکافی دانست.

او گفت: آنها (اروپایی ها) وعده ایجاد ساز و کاری را دادند که به دلار وابسته نخواهد بود و امکان مراودات تجاری کشورهایی که خواهان تجارت با ایران هستند را فراهم خواهد آورد. این مکانیسم، اینستکس خوانده شد.

لاوروف در ادامه گفت: این ساز و کار به سرعتی که وعده داده شده بود راه اندازی نشد ولی تازه در اواخر سال گذشته عملیاتی شد. تا به حال از آن فقط برای انجام یک تراکنش استفاده شده است. این البته برای عادی سازی تجارت با ایران کافی نیست.

وزیر خارجه روسیه در ادامه بار دیگر تأکید کرد آمریکا از برجام خارج شده و هیچ حقی برای بازگرداندن قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران را ندارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 249

به "لاوروف: اروپایی ها ذلیلانه از آمریکا برای تجارت با ایران اجازه می گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اروپایی ها ذلیلانه از آمریکا برای تجارت با ایران اجازه می گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید