لزوم درج نشان ساخت ایران بر روی کالاهای حوزه فناوری

به گزارش مجله کامسا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: بر روی برخی محصولات حوزه فناوری که 100 درصد تولید داخل هستند نشان ساخت ایران درج نمی شود، وقتی تولیدکننده ایرانی با اعتماد به نفس کالای با کیفیتی را تولید می کند با افتخار هم باید نشان ایرانی بر آن درج کند.

لزوم درج نشان ساخت ایران بر روی کالاهای حوزه فناوری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: هفته قبل از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام دیدن کردم.

وی اضافه کرد: در این واحد ها محصولات با کیفیتی آماده و عرضه می شد، محصولاتی که در کشور های دیگر هم بازار صادراتی داشتند. محصولاتی که نشان دهنده توان و خلاقیت جوانان این مرز بوم و مایه غرور و افتخار ملی هستند.

زارع پور ادامه داد: نکته ای که فکر مرا در این بازدید ها به خودش مشغول کرده بود، درج نشدن نام و برند این تولیدکنندگان به خط فارسی بر محصولات و بسته بندی آن ها بود.

وی تاکید کرد: حتی برخی از محصولات با وجود اینکه 100 درصد تولید داخل بود، عبارت Made in Iran بر آن حک نشده بود. یکی از تولیدکنندگان می گفت: اگر روی محصول ایرانی فارسی بنویسیم مردم اعتماد نمی کنند و نمی خرند، در حالی که همین محصولات به دیگر کشور ها صادر می شود و از نظر کیفیت با نمونه های خارجی قابل رقابت است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: خط و زبان فارسی و فرهنگ ایرانی، زیبا، غنی و میراث نیاکان فرهنگ پرور ماست. دوست شان داریم و با غیرت و تعصب باید در معرفی آن ها به جهانیان بکوشیم. با خط و زبان زیبای خودمان باید با کالا های مشابه خارجی رقابت کنیم. وقتی تولیدکننده ایرانی با اعتماد به نفس کالای با کیفیتی را تولید می کند با افتخار هم باید نشان ایرانی بر آن درج کند.

زارع پور گفت: این مساله ای است که باید متولیان فرهنگ کشور بر آن تمرکز و فرهنگ سازی کنند تا محصول تولید ایران به نماد خودباوری و افتخار ملّی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: البته وظیفه تولیدکنندگان داخلی هم سنگین است. آنان باید محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش مطلوب ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1042

به "لزوم درج نشان ساخت ایران بر روی کالاهای حوزه فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم درج نشان ساخت ایران بر روی کالاهای حوزه فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید