لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

به گزارش مجله کامسا، بازی تاج و تخت(Game of Thrones) یکی از فوق العاده ترین سریال های تلویزیونی است و بخش بزرگی از موفقیت طولانی مدت این سریال تلویزیونی به علت استفاده از لوکیشن های واقعی در محیط فانتزی ایجاد شده به وسیله جورج آرآر مارتین است. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی لوکیشن های واقعی فیلمبرداری سریال بازی تاج و تخت بپردازیم.بلیط هواپیما

لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

نقشه لوکیشن های مختلف سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones)

دنیای وستروس، سرزمینی که بیشتر وقایع بازی تاج و تخت در آن اتفاق می افتند، دارای نمادهایی از دوران قرون وسطی است. برای سازگاری با صفحه نمایش، تهیه نمایندگان این سریال لوکیشن های بسیار تماشای ای را انتخاب کردند تا حس دنیای دیگر که در کتاب نشان داده شده بود را القا نمایند.چگونه آسوده سفر کنیم؟

لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones)

ایسلند(Iceland)

یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در دنیا ایسلند است که به لطف سریال گیم آف ترونز اخیرا گردشگران بیشتری به این کشور سفر می نمایند. بازتماشامایندگان در این کشور زیبا با وجود داشتن زمین های متنوع مانند ماسه های سیاه در جنوب، جایی که دیوار مشهور به صورت دیجیتالی در هر فصل نصب می گردد، و زمین های یخی در شمال احساس می نمایند که در حال گشت و گذار در وستروس هستند البته در صورتی که از مرکز این کشور ریکیاویک کمی دور شوند.رمانتیک ترین اقامتگاه های ایسلند

ایرلند شمالی(Northern Ireland)

سکانس های زیادی از سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones) در استودیوهای ساخته شده در بلفاست فیلمبرداری شده اند. بعضی از معین ترین فضاهای داخلی سریال مانند وینترفل و کسل بلک، در ساختمان های بزرگ شهر قرار دارند اما فضاهای خارجی آن ها در اطراف کشور واقع شده اند. شبکه تلویزیونی اچ بی او که مسئول پخش این سریال پرطرفدار است، اعلام نموده است که صحنه های فیلمبرداری را به همان شکل نگه می دارد تا در سال 2020 از آن ها برای جذب گردشگر استفاده کند.

اسکاتلند(Scotland)

قلعه دون در کشور اسکاتلند لوکیشن اصلی خانه خاندان استارک در وینترفل بود. قبل از این که اولین قسمت از سریال گیم آف ترونز پخش گردد، برنامه ای با حضور بازیگرانی که در قسمت اول این سریال حضور نداشتند و در این لوکیشن معروف اسکاتلند فیلمبرداری شده بود، درست شده بود که پخش نشد و بعد از آن به دلایل مختلفی از جمله نبود فضای کافی برای استودیو، فراوری این فیلم به ایرلند شمالی منتقل شد.اسکاتلند زیباترین کشور دنیا

اسپانیا(Spain)

بازی تاج و تخت(Game of Thrones) در واقع فقط عنوان اولین کتاب از مجموعه حماسه نغمه آتش و یخ است. پیش از این درباره لوکیشن های سردتر این سریال محبوب صحبت نموده ایم، اما سرزمین های دیگری هم وجود دارند که با ماسه های قرمز پوشیده شده اند و بسیار گرم هستند. جنوب کشور اسپانیا جایی است که شما می توانید لوکیشن های فیلمبرداری زیادی از سریال گیم آف ترونز را مشاهده کنید؛ مخصوصا لوکیشن هایی که در آخرین فصل های این سریال وجود دارند. رینگ گاوبازی واقعی در سویا به عنوان گودال مبارزه میرین مورد استفاده نهاده شد و کوردوبا، خیرونا و کاسرس لوکیشن های دیگر این فیلم در جنوب اسپانیا هستند.

مراکش(Morocco)

استودیوی اطلس، بزرگ ترین استودیوی فیلم و تلویزیون در دنیا، در اورزازات در جنوب مراکش واقع شده است. کوه های اطلس در یک طرف آن قرار دارند و در طرف دیگر آن چیزی جز صحرا نیست. فیلم هایی مانند لارنس عربستان (1962)، زندگی روزمره (1987)، مومیایی (1999) و گلادیاتور (2000) قبل از سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones) در این مکان فیلمبرداری شده اند. ما دنریس (امیلیا کلارک) را دیدیم که در این جا آنسالیدها را آزاد کرد و همین طور سه اژدهای او که برای اولین بار از آتش خود استفاده کردند. شهرهایی اساویرا و آیت بن هدو از شهرهایی بودند که دنریس برای توسعه ارتش سربازانش در جنوب وستروس به آن ها سفر کرد.

مالتا(Malta)

مالتا نقش بزرگی در اولین قسمت های سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones) به عهده داشت اما تا قسمت های ابتدایی نشان داده نشد. با این حال چشم انداز های بسیار زیبای مالتا در فکر هواداران ماندگار شدند و تورهای آن هنوز در جزیره اصلی و جزیره گُزو در شمال برگزار می گردد. شهر مدینا اولین لوکیشنی بود که برای نشان دادن قلعه خاندان لنیستر در کینگزلندینگ از آن استفاده شد. متاسفانه گردشگر ها دیگر قادر به تماشا صخره پنجره آزور مشهور نیستند. این صخره در پس زمینه مراسم عروسی دنریس و کارل دروگو (جیسون موموآ) بود.

کرواسی(Croatia)

از فصل دوم به بعد کینگزلندینگ نقش بسیار بزرگ تری را در سریال گیم آف ترونز داشته است. تهیه نمایندگان خانه ای دائمی را در دوبروونیک در دریای آدریاتیک پیدا کردند. آن ها دیوارهای قرون وسطایی شهر را برای این سریال انتخاب کردند چون می توانستند آن ها را با متن اصلی مطابقت دهند. یکی از معروف ترین صحنه ها در تاریخ تلویزیون که به نام پیاده روی شرم معروف است، از بالای پله های اسپانیایی در اولد تاون فیلمبرداری شده است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1058

به "لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید