ماداگاسکار کجاست؟

به گزارش مجله کامسا، درباره ماداگاسکار

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ دنیا، در نزدیکی سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا در اقیانوس هند واقع شده است. این جزیره 22 میلیون جمعیت دارد و مرکز آن آنتاناناریوو است. ماداگاسکار جزیره ای است که میلیون ها سال قبل، از هند جدا شد و دیگر به هیچ خشکی ای بر روی زمین متصل نشد. اگر می خواهید درباره این جزیره و جاذبه های ماداگاسکار بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

ماداگاسکار کجاست؟

جدا افتادن این جزیره باعث شده که در آن گونه های جانوری و گیاهی منحصربفردی شکل بگیرد، گونه هایی که نمونه آن ها را در هیچ جای دیگر کره زمین نمی توانید پیدا کنید. این جزیره از سال 1896 مستعمره فرانسه شد و توانست در ژوئن 1960 به استقلال برسد. در این جزیره ترکیبی از فرهنگ های اندونزی، مالزی، عربی، فرانسوی، انگلیسی، پلینزی و … وجود دارند.

آب و هوای ماداگاسکار

ماداگاسکار دو فصل دارد. فصل بارش و گرم آن از نوامبر (آبان) تا آوریل (فروردین) است و فصل خنک آن مه (اردیبهشت) تا اکتبر (مهر) می باشد.

گونه های جانوری و گیاهی ماداگاسکار

90 درصد جانوران و گیاهان این کشور فقط مخصوص همین جزیره هستند. نمونه هایی از حیوانات منحصربفرد این ناحیه لمورها هستند، آن ها پستاندارانی اند که فقط از برگ و میوه های درختان تغذیه می کنند. آفتاب پرست پلنگی هم فقط در شمال و شرق ماداگاسکار زندگی می کنند. 8 گونه مختلف درخت بائوباب در جهان است که 6 گونه آن فقط در ماداگاسکار رشد می کنند.

جاذبه های ماداگاسکار

پارک ملی رانومافانا Ranomafana

پارک رانومافانا با مساحت 161 مایل مربع در جنوب شرقی ماداگاسکار واقع شده است. این پارک در سال 1991 برای محافظت از گونه های جانوری و گیاهی منحصربفرد این منطقه تاسیس شد. اگر می خواهید به خوش چشم انداز ترین قسمت این پارک بروید در سمت شرقی آن رودخانه های بسیار زیبایی وجود دارد. در این پارک حیوانات در خطر انقراض زیادی زندگی می کنند که یکی از آن ها لمور بامبوی طلایی است که غذای آن فقط جوانه های بامبوست.

پارک ملی ماسوالا (Masoala)

پارک ماسوالا در شمال شرقی ماداگاسکار است و جنگل های بارانی زیادی دارد. ده گونه از لمورهای مختلف را می توانید در این پارک ببینید. همچنین گونه های منحصربفردی از پرندگان و خزندگان هم در این پارک وجود دارد که دیدن آن ها بسیار جالب است، در بخشی از این پارک می توانید تفریحات آبی مثل غواصی انجام دهید.

خیابان بائوباب ها

در غرب ماداگاسکار در دو طرف جادهای خاکی، تعدادی درختان بائوئباب را می بینید که چشم انداز بسیار زیبایی دارند و از دیدنی ترین نقاط این منطقه هستند. این درختان که بیش از 800 سال از عمرشان می گذرد قبلا در میان جنگل های انبوه بودند ولی این جنگل ها در طی سالیان برای زمین های کشاورزی از بین رفتند.

منطقه تفریحی نوزی بی (Nosy Be)

نوزی بی، جزیره کوچک و از نقاط توریستی این منطقه است. در این منطقه تفریحی، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد و می توانید در ساحل آرامش بخش آن از دیدن چشم انداز ها آب های فیروزه ای لذت ببرید.

فرهنگ غذایی در ماداگاسکار

غذای پایه مردم در این کشور برنج است. غذای ملی آن رومازاوا است، خورشتی خوشمزه که از گوشت گاو و برگ سبزیجات مختلف تهیه می شود و عطر و بویی خاص دارد. این خورشت معمولا به همراه برنج برای ناهار و شام خورده می شود. در فرهنگ غذایی ماداگاسکار فرهنگ غذایی فرانسه بسیار به چشم می آید مثلا یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه آن ها لسوپی است که برای تهیه آن سبزیجات مختلف را آنقدر می پزند تا غلیظ شود و در آن از گوشت گوساله استفاده می کنند، نمونه ای از این غذا در فرانسه هم وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1040

به "ماداگاسکار کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماداگاسکار کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید