مخالفان و هواداران کودتای میانمار درگیر شدند

به گزارش مجله کامسا، از زمان کودتای اول فوریه ارتش و بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر دولت غیرنظامی میانمار و تعدادی از اعضای حزب حاکمش، این کشور دچار آشوب شده است.

مخالفان و هواداران کودتای میانمار درگیر شدند

همزمان با اینکه مقامات میانمار دانشجویان را از ترک محوطه دانشگاه برای راهپیمایی منع کردند، هواداران و مخالفان ارتش این کشور امروز (پنج شنبه) در خیابان های یانگون با یکدیگر درگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان کودتای اول فوریه ارتش و بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر دولت غیرنظامی میانمار و تعدادی از اعضای حزب حاکمش، این کشور دچار آشوب شده است.

حدود سه هفته اعتراضات و اعتصاب های روزانه در این کشور وجود داشته و دانشجویان متعهد شدند تا بار دیگر امروز در یانگون به خیابان ها بیایند.

کائونگ سات وایی 25 ساله در مقابل محوطه دانشگاه اصلی یانگون گفت: ما دانشجویان باید این دیکتاتوری را سرنگون کنیم. از زمان کودتا زندگی ما ناامیدنماینده شده و رویاهایمان از بین رفته اند.

اما نیروهای پلیس ورودی های این دانشگاه را مسدود کردند و مانع خروج صدها دانشجو و حضورشان در راهپیمایی ها شدند.

به طور همزمان حدود یک هزار تن از هواداران ارتش میانمار برای یک راهپیمایی در مرکز یانگون به خیابان ها آمدند.

خبرنگاران گفتند، بعضی از آنها عکاسان خبری را تهدید نموده و درگیری هایی میان معترضان مخالف و موافق ارتش در گرفت. در این بین یک عکاس خبری زخمی شد.

به گفته شاهدان، کمی بعد هواداران ارتش به طرف مخالفان سنگ پرتاب کردند و گزارش های تایید نشده ای نیز از حمله با چاقو وجود داشت.

این رویارویی بر شرایط متزلزل در کشوری که توسط اعتراضات و اعتصاب های ضد ارتش که کارمندان دولت و بسیاری از کارشناسان نیز به آنها پیوسته اند تقریبا فلج شده، تاکید دارد.

پزشکان قصد دارند امروز به عنوان بخشی از یک انقلاب معروف به انقلاب روپوش سفیدها یک راهپیمایی اعتراضی برگزار نمایند.

نیروهای امنیتی امروز در مقایسه با سرکوب های قبلی علیه مردم که برای رسیدن به دموکراسی در این کشور کوشش می نمایند، خویشتن داری بیشتری از خود نشان دادند.

براساس گزارش رسانه های دولتی، ژنرال مین آنگ هلاینگ، فرمانده کل ارتش میانمار تاکید دارد که مقامات یک روش دموکراتیک را در رسیدگی به اعتراضات دنبال می نمایند و پلیس از حداقل نیرو استفاده می نماید.

با این حال سه معترض و یک افسر پلیس در این خشونت ها کشته شده اند.

یکی از گروه های حقوق بشر گفت، از روز چهارشنبه 728 تن در ارتباط با اعتراضات حامی دموکراسی بازداشت، متهم یا محکوم شده اند.

ارتش میانمار در توجیه کودتای اول فوریه می گوید که از تقلب اتفاق افتاده در انتخابات هشت نوامبر که در آن حزب سوچی طبق انتظارات پیروز شد، شکایت دارد.

کمیسیون انتخابات تاکید دارد که این رای گیری ناعادلانه بود. ارتش تاکید دارد که اقدامش در چهارچوب قانون اساسی بوده و وعده داده تا یک انتخابات جدید برگزار کند.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 564

به "مخالفان و هواداران کودتای میانمار درگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفان و هواداران کودتای میانمار درگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید