نهایی شدن طرح ساماندهی و بازسازی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه

به گزارش مجله کامسا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نهایی شدن طرح ساماندهی و بازسازی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه صورت پذیرفت.

نهایی شدن طرح ساماندهی و بازسازی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه

سید سعید صفوی اظهار کرد: وسعت پایگاه جهانی سلطانیه 14 هکتار است که با اعتبارات دولتی پلاکهایی که در اختیار مردم بود، آزادسازی شده است.

وی به کاوش های محوطه سلطانیه اشاره نمود و گفت: کاوش ها از دروازه شمالی شروع شده و تا دروازه جنوبی ادامه خواهد داشت و ساماندهی، حفظ و نگهداری باارزش ترین بنای تاریخی استان زنجان از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و بازسازی سلطانیه نهایی شده، ابراز کرد: سالانه برای ساماندهی و زیباسازی اقداماتی را انجام خواهیم داد اما هیچ سازه ای روی عرصه پایگاه جهانی سلطانیه بنا نخواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خصوص بازسازی و ثبت خانه های تاریخی زنجان عنوان نمود: خانه جهانشاهلو، خانه ضیایی و خانه جمالی از جمله ساختمانهای قدیمی زنجان هستند که بعضی از آنها در حال بازسازی و بخشی نیز در حال طی مراحل ثبتی است.

صفوی با اشاره به اینکه خانه خدیوی در سالهای گذشته رها شده و 17 گزارش آتش سوزی این خانه به آتش نشانی داشته است، توضیح داد: با دعوت از مالک، کارهای بازسازی از جمله عوض شدن تیرهای چوبی، سبک سازی و سایر موارد صورت گرفته است.

وی مشارکت مردم برای بازسازی بناهای تاریخی زنجان را مهم خواند و اضافه کرد: اگر مردم مشارکت نکنند، انجام این کار با اعتبارات محدود دولتی مشکل بوده و البته بازسازی مسجد خانم با یاری افراد خیر شروع شده است.

این مسئول در خصوص برنامه های حوزه گردشگری استان نیز اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها بهانه ای برای توسعه گردشگری استان است؛ علاوه بر این 70 موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1337

به "نهایی شدن طرح ساماندهی و بازسازی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهایی شدن طرح ساماندهی و بازسازی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید