پرواز هواپیمای بویینگ 737 مکس با مشکل تازه ای روبرو شد

به گزارش مجله کامسا، پرواز شماری از ناوگان هواپیمای بویینگ 737 مکس که پیش از این با توجه به دو سانحه مرگبار، در سال 2019 به طور کامل زمین گیر شده بود، این بار به دلیل مشکل جدی در سیستم الکتریکی متوقف شد.

پرواز هواپیمای بویینگ 737 مکس با مشکل تازه ای روبرو شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

این شرکت گفت: ما به 16 مشتری توصیه کردیم که پیش از انجام عملیات بیشتر، در یک گروه خاص از هواپیماهای بویینگ 737 مکس، یک مشکل مهم الکتریکی را برطرف نمایند.

به گفته بویینگ، شرکت های هواپیمایی باید اطمینان پیدا نمایند که یکی از اجزای سیستم الکتریکی هواپیما به طور مناسب از هواپیما پیاده سازی شده است. این شرکت همچنین با اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای برطرف مشکل همکاری می نماید.

بویینگ 737 مکس از ماه مارس 2019 پس از دو سانحه مرگبار که به کشته شدن 346 نفر انجامید، در سراسر دنیا زمین گیر شد و در نوامبر 2020 (آبان 1399) پس از انجام اصلاحات بسیار با نهادهای نظارتی هوانوردی از جمله FAA دوباره به فعالیت بازگشت. هرچند بعضی کشورها مانند چین هنوز این هواپیما را به پرواز درنیاورده اند و هزینه این زمین گیری 20 ماهه برای بویینگ بیش از 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

بویینگ اعلام نکرده که این 16 شرکت هوایی که به آن ها هشدار داده شده، کدام هستند و حتی اطلاعاتی درباره تعداد هواپیماهایی که با این مشکل روبرو شده اند، ارائه نکرد. دیوید سوسی (David Soucie) تحلیلگر ایمنی معتقد است که این مشکل به طور خاص شامل پشتیبان سیستم اصلی برق است که انرژی همه قطعات الکتریکی هواپیما را تأمین می نماید.

او اعلام نمود: این واقعیت که هواپیماها زمین گیر شده اند نشان می دهد که مشکل بسیار جدی و فاجعه بار است که می تواند باعث آتش سوزی گردد. اما در عین حال نشانه خوبی برای هواپیماست که مشکل پیش از وقوع حادثه شناسایی شده است.

بسیاری از خطوط هوایی که دارای ناوگان بویینگ 737 مکس هستند، مشتاق بازگرداندن آن به پرواز بودند. اگرچه هنوز بسیاری از آن ها با توجه به اثر همه گیری کرونا بر ترافیک هوایی، زمین گیر هستند. بویینگ 737 مکس نسبت به مدل های اولیه بویینگ 737 مصرف سوخت پایین تر و هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

اکنون پس از یک سال تقاضای بسیار پایین برای سفرهای هوایی، ترافیک در ماه های اخیر به ویژه در آمریکا افزایش یافته است اما شرکت های هوایی که باید بعضی از ناوگان بویینگ 737 مکس را زمین گیر نمایند، همچنان نیازی به لغو بعضی پروازها ندارند و با هواپیماهای دیگر مسیرهای پروازی را پوشش می دهند.

برای نمونه خطوط هوایی ساوت وست (Southwest Airlines) که بیشترین فروند هماپیمای بویینگ 737 مکس را در اختیار دارد در این زمینه اعلام نمود مشکل اخیر 30 فروند از 58 فروند جت موجود در ناوگان این شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد اما هواپیماهای دیگر جایگزین می شوند و با توجه به اینکه 737 مکس هم اکنون در یک برنامه محدود پرواز می نماید، کمترین اختلال در برنامه پروازها رخ می دهد.

شرکت های هوایی با FAA و بویینگ برای بازگردانی این هواپیماهای زمین گیر شده به پرواز در ارتباط خواهند بود. امریکن ایرلاینز ماه دسامبر (آذر) نخستین خط هوایی بود که فعالیت بویینگ 737 مکس را از سر گرفت و در گزارش اخیر اظهار داشت که هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل کمتر مسافران برای سفر با این هواپیما نسبت به دیگر جت ها مشاهده نشده است.

عکس کاور: ناوگان زمین گیر شده بویینگ 737 مکس در خط هوایی ساوت وست

Credit: Mike Blake/Reuters

منبع: CNN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 646

به "پرواز هواپیمای بویینگ 737 مکس با مشکل تازه ای روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز هواپیمای بویینگ 737 مکس با مشکل تازه ای روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید