پکن: چین و روسیه همزمان با افزایش تحریم های غرب، از یکدیگر حمایت می نمایند

به گزارش مجله کامسا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود خاطرنشان کرد، پکن همکاری خود با روسیه را در حالی ارتقا می دهد که کشورهای غربی تحریم های بیشتری را علیه مسکو وضع نموده اند.

پکن: چین و روسیه همزمان با افزایش تحریم های غرب، از یکدیگر حمایت می نمایند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: ما به شدت مخالف استفاده از تحریم های یکجانبه هستیم. چین و روسیه رابطه جامع همکاری با یکدیگر را حفظ می نمایند. روسیه و چین از یکدیگر برای حفاظت از تمامیت ارضی خود حمایت خواهند کرد.

وانگ ونبین همچنین گفت: چین آماده همکاری با همه طرف ها برای ادامه تقویت ارتباطات در چارچوب کنفرانس خلع سلاح و ساز و کار پنج کشور دارای سلاح هسته ای، بحث در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به ثبات استراتژیک جهانی و یاری به حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

این خبر در حالی منتشر شده است که واشنگتن، تحریم هایی را علیه روسیه و چین در ماه جاری میلادی وضع نموده است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنین بانکهای آمریکایی را از خرید اوراق دولتی روسیه منع نموده و علت آن را مداخله و هک انتخابات 2020 آمریکا دانسته است.

مقام های مسکو نیز این اتهامات را بی پایه و اساس و پوچ دانسته و آن را محکوم نموده اند و در پی آن 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج شدند.

کاخ سفید و اتحادیه اروپا هم چنین تحریم هایی را علیه چین بابت نقض حقوق بشر در سین کیانگ وضع نموده اند. واشنگتن چین را پس از آن مورد تحریم قرار داد که پکن قانون جدید امنیت ملی را در هنگ کنگ و با هدف از سرکوب مخالفان وضع نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 658

به "پکن: چین و روسیه همزمان با افزایش تحریم های غرب، از یکدیگر حمایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: چین و روسیه همزمان با افزایش تحریم های غرب، از یکدیگر حمایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید