چین خطاب به آمریکا: مسئولیت خود را بپذیرید

به گزارش مجله کامسا، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:یک رسانه دولتی چینی اظهار داشت این کشور از آمریکا خواسته است مسئولیت های زیست محیطی خود را بر عهده بگیرد و خواهان همکاری دو کشور در این زمینه شده است.

چین خطاب به آمریکا: مسئولیت خود را بپذیرید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن ؛ جان کری وزیر سابق امورخارجه آمریکا دوره ریاست جمهوری باراک اوباما (از سال 2013 تا 2017) از چهارشنبه تا شنبه سفری رسمی به چین به عنوان فرستاده آمریکا در امور آب و هوا داشت. این نخستین سفر یک مسئول بلند پایه دولت جو بایدن به چین از هنگام ورود وی به کاخ سفید محسوب می گردد.

هدف از این سفر جان کری به چین، آماده سازی مقدمات نشست سران مجازی درباره آب و هوا که این هفته به ابتکار جو بایدن برگزار می گردد، بود. تبادل نظرهایی که پکن و واشنگتن از طریق آن به طور موقت اختلافات متعدد خود را کنار می گذارند.

بنا بر اعلام خبرگزاری شین هوا، هان ژنگ، معاون نخست وزیر چین روز آدینه خطاب به جان کری گفت: چین اهمیت ویژه ای به تبادل نظر و همکاری با آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی قائل است.

وی که در پکن بود، در ویدیوکنفرانسی با جان کری گفت: ما بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس را تبریک می گوییم. انتظار داریم که این توافق را حفظ نمایند و مسئولیت هایشان را بر عهده بگیرند و در آن سهیم باشند.

جو بایدن از نخستین روز ورود به کاخ سفید در تاریخ 20 ژانویه، بازگشت امریکا به توافق آب و هوایی پاریس را که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا حدود چهار سال پیش از آن خارج شده بود، فعال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه به طور خلاصه موضع پکن را در خصوص بازگشت آمریکا به این توافق بیان کرد و گفت: این یک بازگشت شکوهمندانه نیست. بیشتر شبیه بازگشت یک دانش آموز بد به مدرسه بعد از مدتی ترک مدرسه است.

وی از امریکا خواست شرح دهد که چگونه جای خالی خود را در این توافق در این مدت چهار سال به خصوص در خصوص تامین منابع اقتصادی صندوق سبز آب و هوا جبران خواهد نمود. صندوق سبز آب و هوا یک ساز و کار سازمان ملل متحد است که هدف آن انتقال وجوه کشورهای ثروتمند به کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته اند.

جان کری پیش از سفر به چین اعلام نموده بود همکاری با چین در زمینه آب و هوا اقدامی لازم است. این کشور آسیایی بزرگترین منتشر نماینده گازهای گلخانه ای در دنیا (حدود 30 درصد کل) به شمار می رود.

به رغم تنش های بین چین و آمریکا از تجارت در هنگ کنگ تا در خصوص تایوان و سرنوشت مسلمانان اویغور در سین کیانگ چین، همکاری پکن و واشنگتن در موفقیت ابتکارهای مربوط به آب و هوا حیاتی است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 654

به "چین خطاب به آمریکا: مسئولیت خود را بپذیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خطاب به آمریکا: مسئولیت خود را بپذیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید