یک طبل توخالی مثل سازمان لیگ ، آقایان! مسابقات را شرطی برگزار نکنید

به گزارش مجله کامسا، برنامه ریزی لیگ برتر فوتبال به قدری شکننده بود که با نزدیک شدن به روز برگزاری فینال لیگ قهرمانان 2020 آسیا شاکله کلی مسابقات برهم ریخت و نوعی سردرگمی برای همه تیم ها ایجاد کرد.

یک طبل توخالی مثل سازمان لیگ ، آقایان! مسابقات را شرطی برگزار نکنید

گروه ورزشی خبرنگاران، یکی از اتفاقات خوب در بحث سرگرمی جمعیت ورزش دوست ایران برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در دوران کرونا بود. در روزهایی که مردم شرایط گردهمایی در مکان هایی مانند ورزشگاه یا سینماها را ندارند برگزاری مسابقات فوتبال با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی یکی از عواملی شد که روزهای حوصله سربر این مدت را حداقل برای دو ساعت پر نموده و سوژه های زیادی برای سرگرمی فوتبالدوستان و جامعه طرفداران 16 تیم لیگ فزونی در استان های مختلف بوجود بیاورد. در این شکی نیست و باید از این بابت به دست اندرکاران فوتبال به ویژه اهالی سازمان لیگ خسته نباشید گفت ولی آیا این رقابتها به شکل مدون و منظم در شرایطی مطلوب برگزار می گردد؟

برنامه ریزی لیگ برتر فوتبال به قدری شنماینده بود که با نزدیک شدن به روز برگزاری فینال لیگ قهرمانان 2020 آسیا شاکله کلی مسابقات برهم ریخت و نوعی سردرگمی برای همه تیم ها ایجاد کرد. اینکه امروز می بینیم بعضی تیم ها در جدول رده بندی لیگ برتر 6، بعضی 8 و تعدادی 9 بازی در ستون تعداد بازیهایشان قرار گرفته و صدای خیلی از تیم ها به همین دلیل به هوا بلند شده است.

مسئولان این سازمان که تعیینا همگی سابقه حضور در پست های مدیریتی در سطح باشگاه ها و یا فدراسیون را در کارنامه دارند، بدون در نظر دریافت تقویم فصل بیستم لیگ برتر که به واسطه شیوع بیماری کرونا در امسال دیرتر از همه سالها استارت خورد با تغییرات برنامه ملاقاتهای تیم پرسپولیس کل برنامه های لیگ و 15 تیم دیگر را هم دستخوش تغییر نموده و شرایطی را بوجود آوردند که حالا بعضی با فاصله 5 روزه و بعضی هر 4 روز یکبار در لیگ شرکت می نمایند تا عدالت در مدت زمان استراحت تیم ها به هیچ وجه رعایت نگردد.

از این عجیب تر شرطی بود که باشگاه استقلال برای سازمان لیگ گذاشت و خاطرنشان کرد زمانی به ملاقات تیم پرسپولیس می رود که این تیم روبروی سپاهان بازی نموده باشد؛ دستوری که از پایین به بالا داده و در نهایت مورد قبول هم واقع شد! اتفاقی کم سابقه که این را هم باید در گوشه ای از تاریخ بیست ساله مسابقات لیگ برتر نوشت تا بعدها به عجیب بودنش استناد کرد.

عجیب از این نظر که چرا سازمان لیگ باید اینچنین به خواست یک باشگاه تغییر برنامه داده و نظم مسابقاتش را از بین ببرد! در اینکه از ابتدا تعویق سه هفته مسابقات پرسپولیس اشتباه بود شکی نیست ولی پذیرش شرط استقلال برای حضور در دربی، اشتباهی بدتر از اشتباه اول بود. گرچه استقلال در این زمینه سود هم برد چرا که اگر دربی در همان موعد مقرر برگزار می شد این تیم قطعا محمد نادری، شیخ دیاباته، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی را همراه نداشت در حالی که امروز با تعویق سه هفته ای دربی همه این نفرات را تا روز ملاقات با پرسپولیس (22 دیماه) در اختیار دارد.

با بدعتی که باشگاه استقلال و البته سازمان لیگ در ادامه برای جابجایی مسابقات شان گذاشت تقویم ملاقاتها دچار مشکل شد. در ضمن این موضوع هم به دایره ادبیات باشگاه های لیگ فزونی اضافه می گردد که با اعلام شرط بازی در هفته هایی که پیش رو دارند گام به مسابقات بگذارند.

سازمان لیگی که اقتدار لازم برای برپایی مسابقات منظم خود را نداشته باشد که سازمان لیگ نیست. یک دورهمی فوتبالی در محلات است که هر کس هر زمان دلش خواست بازی کند و هرزمان دلش نخواست پا به مسابقات نگذارد. با این شرایط هر تیمی مصدومی داشت با شرط گذاشتن برای سازمان لیگ ملاقاتهایش را به تعویق می اندازد تا آسیب دیده هایش برسند و هر تیمی بیرون از ایران مسابقه داشت برای استراحت بیشتر ملاقاتهایش را برگزار نمی کند! با این رویه قطعا تا آخر همین فصل، سنگ روی سنگ بند نمی گردد.

در هر لیگی اصل و مبنای کلی، برنامه ریزی مسابقات است. رقابت هایی که مدیران سازمان لیگ برای طراحی و نوشتن آن کلی هم منت بر سر اهالی فوتبال می گذارند که با در نظر دریافت روزهای بارانی و برفی و حالا آلودگی هوا، به اضافه اردوهای تیم ملی و ملاقاتهای لیگ قهرمانان آسیا، ترتیبی داده اند که همه رقابتها رأس تاریخی تعیین برگزار و تمام گردد ولی این برنامه ریزی وقتی با شروط تیم های مختلف برهم ریخته گردد آن موقع هماهنگی بین 16 تیم با این همه اتفاقات غیرمترقبه کاری غیرممکن می گردد و نتیجه اش بی نظمی در مدت زمان رعایت شده بین مسابقات است. اتفاقی که باعث می گردد میلیاردها تومان هزینه باشگاه ها در اوضاع مالی این روزهای کشور برباد رفته و یا نتیجه ای که برایش برنامه ریزی نموده اند بدست نیاید! مشکلاتی مانند مصدومیت ها، خستگی ناشی از فشردگی رقابتها و غیره! آن هم در در شرایطی که هیچ برنامه ای اعلام نشده است. نه برای لیگ قهرمانان آسیا و نه انتخابی جام جهانی که آن هم در فروردین ماه است. بنابراین هیچ ضرورتی در فشرده تر کردن مسابقات وجود ندارد.

جدا از این بحث در شکل برگزاری هم باید دقت گردد تا اتفاقاتی مانند فوتبال در زمین پر از آب در ملاقات پرسپولیس در وطنی قائمشهر مقابل نساجی، سوژه رسانه های معاند سعودی و دیگر دشمنانی که در منطقه دست به نقد نشسته اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و به تمسخر فوتبال ایران و تقاضای میزبانی اش برای جام ملتهای آسیا بپردازند نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 477

به "یک طبل توخالی مثل سازمان لیگ ، آقایان! مسابقات را شرطی برگزار نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک طبل توخالی مثل سازمان لیگ ، آقایان! مسابقات را شرطی برگزار نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید