تور هند: 10 دانشگاه برتر هند کدامند؟

به گزارش مجله کامسا، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید، هند می تواند یکی از گزینه های خوب پیش روی شما باشد. در این مقاله با بهترین دانشگاه های هند آشنا می شوید.

تور هند: 10 دانشگاه برتر هند کدامند؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

کشور هند با داشتن دومین نظام آموزشی بزرگ دنیا و طیف وسیعی از دوره های تحصیلی، محل خوبی برای دانشجویان آینده نگر در تمامی حوزه های تحصیلی، خصوصا کسانی است که علاقمند به رشته های مهندسی، علوم و فناوری هستند. جالب است بدانید که 44 دانشگاه هندی جزو 250 دانشگاه برتر دنیا بر اساس رتبه بندی BRICS قرار گرفته اند. در این مقاله، اما، لیستی از برترین دانشگاه ها هند بر اساس دایرکتوری بین المللی آموزش عالی آورده شده است؛ پس اگر به فکر تحصیل در هند هستید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

10. موسسه ملی فناوری رورکلا

موسسه ملی فناوری رورکلا در ارائه دوره های علمی و مهندسی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تخصص دارد. این موسسه به وسیله دولت به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش فنی در کشور به رسمیت شناخته شده است.

9. انستیتو تکنولوژی هند رورکی

انستیتو تکنولوژی رورکی هند دوره های کارشناسی را در 10 حوزه مهندسی و معماری و بعلاوه دوره های تحصیلات تکمیلی را در 55 حوزه معماری و برنامه ریزی، مهندسی و علوم کاربردی ارائه می دهد.

8. دانشگاه مانیپال

دانشگاه مانیپال سه پردیس در شهرهای بنگلور، منگالور و دبی دارد و آمار دانشجویان و کارکنان آن بسیار بالا است. تخصص هایی که در دانشگاه مانیپال تدریس می شوند عبارت اند از: پزشکی و دندانپزشکی، معماری، مدیریت و مهندسی.

7. مؤسسه فناوری کاراگپور هند

مؤسسه فناوری کاراگپور هند هدف خود را بر پایه آموزش دانشجویان در زمینه کارآفرینی و نوآوری قرار داده است. دوره های تحصیلی این موسسه شامل قانون، مدیریت، علوم و فناوری می گردد.

6. دانشگاه آنا

دانشگاه آنا با گردهم آمدن چندین کالج فنی مهم در شهر چنای هند ایجاد شده است. این دانشگاه دوره های مختلفی در رشته های مهندسی، فناوری و علوم کاربردی ارائه می دهد.

5. موسسه فناوری دهلی هند

موسسه فناوری دهلی هند در ارائه دوره های آموزش عالی علمی و فناوری تخصص دارد. در این موسسه دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می گردد. این موسسه از این نظر اهمیت دارد که توجه ویژه ای به پژوهش های سطح پیشرفته و کار علمی نشان می دهد و تمرکز خود را بر مسائل و نیازهای منطقه ، هند و دنیا گذاشته است.

4. دانشگاه دهلی

دانشگاه دهلی در زمینه هنر، آموزش و علوم اجتماعی و بعلاوه موضوعات فنی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. به نظر می رسد دانشگاه دهلی روابط نزدیکی با مقامات دولت هند داشته باشد؛ به عنوان مثال، معاون رئیس جمهور هند، رئیس دانشگاه است.

3. موسسه فناوری کانپور هند

دانشگاه کانپور (IIT Kanpur) به وسیله دولت برای انجام تحقیقات کلیدی و ارائه آموزش عالی در زمینه فناوری ایجاد شد. این موسسه به خاطر تعداد جوایز ملی و بین المللی که کارکنان آن در طی سال های اخیر کسب نموده اند، از جمله جایزه گوئدل، جایزه فالکرسن و جوایز آموزشگاه ملی هندوستان، شناخته شده است.

2. مؤسسه فناوری چنای هند

مؤسسه فناوری چنای هند دوره های علوم انسانی و طبیعی ارائه می دهد. در این دانشگاه دوره های مشترک دکتری با همکاری دانشگاه ها در سراسر دنیا، از جمله دانشگاه ملی سنگاپور ارائه می گردد.

1. موسسه فناوری بمبئی هند

موسسه فناوری بمبئی هند (IIT) جزو اولین موسساتی بود که با یاری اقتصادی بین المللی از طرف یونسکو ایجاد شده است. این دانشگاه دومین موسسه فناوری کشور بود و به عنوان یکی از مؤسسات ملی مهم شناخته می گردد. موسسه فناوری بمبئی به خاطر تحقیق و پژوهش در زمینه مهندسی در سراسر دنیا مشهور است.

کاملا روشن است که برترین دانشگاه های هند به صورت ویژه در ارائه رشته های فنی و علمی فعالیت دارند و دانشجویان و دانش پژوهان را از سراسر دنیا جذب می نمایند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / careeraddict.com
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1001

به "تور هند: 10 دانشگاه برتر هند کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: 10 دانشگاه برتر هند کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید