15 کتاب که راه و روش کسب ثروت را به شما می آموزند

به گزارش مجله کامسا، شاید این نقل معروف را از تولستوی شنیده باشید که گفته است: پول خوشبختی نمی آورد؛ اما بی پولی حتما بدبختی خواهد آورد. پس بیایید منطقی باشیم و خودمان را گول نزنیم. بدون پول احساس خوشبختی نخواهیم داشت.

15 کتاب که راه و روش کسب ثروت را به شما می آموزند

بی پولی هزار مکافات و دردسر با خودش می آورد و آرامش فکری را از ما می گیرد. بسکمک از ما فکر می کنیم در این اوضاع مالی نمی توانیم هرگز امکانات رفاهی چندانی در زندگی داشته باشیم و به آرزوهایمان برسیم و یا حتی به این فکر کنیم که برای پولدار شدن نیاز به یک سرمایه هنگفت اولیه داریم اما شاید خیلی از ما از یک نکته مهم غافل شده ایم و آن راه و روش چگونه پولدار شدن و کسب درآمد است. برای دست یابی به این مهم، پرفروش ترین و مهم ترین کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده اند را برای شما علاقه مندان جمع آوری نموده ایم.

پدر پولدار، پدر بی پول

پدر پولدار، پدر بی پول کتابی به قلم رابرت کیوساکی و شارون لچر است. این کتاب جزء 10 کتاب پرفروش جهان در سال 2001 میلادی در روزنامه های وال استریت ژورنال، یو اس ای تودی و نیویورک تایمز است و پیروز به فروش 26میلیون نسخه تا سال 2016 شده است.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب با این جملات اثرش را شروع می کند: من دو پدر داشتم؛ یکی پول دار و دیگری فقیر. یکی از آن ها دارای تحصیلات عالی و باهوش بود. او مدرک دکترا داشت و چهار سال دوره کارشناسی را در کمتر از دو سال به پایان رسانده بود. او برای ادامه تحصیل بورسیه ی دانشگاه استنفورد، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه شمال غربی شد، اما پدر دیگرم هرگز کلاس هشتم را به پایان نرساند. هر دوی آن ها افرادی پیروز در زندگیشان بودند؛ به سختی تلاش می کردند و درآمدی قابل توجه داشتند. اما نقطه نظرهایی کاملا متفاوت در حوزه امور مربوط به پول داشتند. برای مثال، یکی از آن ها می گفت عشق به پول ریشه همه بدی هاست و دیگری می گفت نبود پول ریشه همه بدی هاست.

احتمالا شما هم دوست دارید بدانید چه چیزی موجب این همه تفاوت نظر در بین این دو پدر شده است؟ آن ها هر دو آموزه های مختلفی را به فرزندشان منتقل کردند که بر اساس جهان بینی خودشان بود. منظور کیوساکی از این که دو پدر دارد یک پدر خود و دیگری پدر ثروتمند دوستش بوده است اما هدف او از این سخنان ترکیب دو نظریه متفاوت بود که با آن درس عظیمی به تمام مردم جهان داد؛ پول آن قدر ارزش ندارد که برایش کار کنید، کاری کنید که پول به خدمت شما درآید!

رابرت کیوساکی در هاوایی به دنیا آمد و در همان جا عظیم شد. او چهارمین نسل از یک خانواده دورگه ژاپنی، آمریکایی است. پدرش رییس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. رابرت پس از پایان دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام رفت.

این کتاب شامل 8 فصل است که در هر فصل، نویسنده درباره یک قانون کلی و مهم پولدارشدن با خواننده صحبت می کند و نکات اساسی و کاربردی را درباره مسائل مالی به او گوشزد می کند. مطالبی که در فصل ها آورده شده، به شما کمک می کند تفاوت دارایی و بدهی را متوجه شوید و راه کار کردن پول برای خودتان را پیدا کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

عظیمترین راز کسب ثروت در طول تاریخ

کتاب عظیمترین راز کسب ثروت در طول تاریخ، اثر دکتر جو ویتالی است که در ایران توسط ابوذر کریمی ترجمه و توسط انتشارات نسل نواندیش چاپ و منتشر شده است. جو ویتالی، این کتاب را به جان هریچاران، نویسنده پرفروش کتاب، راهنمای معنوی تقدیم نموده است.

این کتاب از عظیمترین رازی که انسان های ثروتمند آگاهانه یا ناخودآگاه از آن استفاده می کنند تا جذب ثروت را به زندگی شان سرعت و قطعیت بیشتری ببخشند، صحبت می کند. اما این چه رازی است که او از آن صحبت می کند؟ این راز چیزی نیست جز بخشش. بله درست است بخشش پول، حتما می پرسید چگونه؟ بخشش پول به کسانی که کمک تان می کنند، جهانی درونی شما را لطیف تر می سازد. این پول را به کسانی ببخشید که الهام بخش شما در زندگی هستند و به شما خدمت می کنند و عشق می ورزند. پول را ببخشید بدون این که انتظار بازگشت آن را داشته باشید اما این را بدانید که پولتان چند برابر بازمی شود.

جوزف ویتالی یا جو ویتالی متولد 12 دسامبر 1953 نویسنده، سخنران و موسیقی دان اهل آمریکا است. او به عنوان بازمانده سوء رفتارهای خانگی، در سنین جوانی به کتاب خوانی علاقمند شد. او کتاب را منبع آرامش و خرد می داند. زمانی که او در خیابان های دالاس کارتن خواب بود همواره مشتاق و علاقمند خواندن کتاب بود. کتاب های متافیزیک و تفکر مثبت او را به سمت استفاده از قانون جذب برای رشد و ترقی سوق دادند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست، اثر کیم.وو.جونگ میلیاردر کره ای است که در ایران با ترجمه محمد سوری به چاپ رسیده است. این کتاب پرفروش ترین کتاب به زبان کره ای است و شامل پندهایی برای جوانان کره ای است؛ اما بالاتر از آن پیامی جهانی دارد؛ بنابراین کم کم بسط پیدا کرد و جهانی شد.

جونگ، رییس شرکت دوو است و در مورد این کتاب می گوید: هر جا می روم، بلافاصله متوجه می شوم پول باید چگونه به دست آید. درجایی برای خنده گفتم سنگفرش هر خیابان از طلاست، بنابراین من فقط آن را جمع می کنم. البته، هیچ جایی در جهان نیست که خیابان هایش با پول فرش شده باشد. پول در آوردن در جهان کار راحتی نیست و این کار به تلاش فراوان و سخت نیاز دارد.

او به عنوان ثروتمندی خودساخته تجربیات ارزشمند خود در جهانی کسب و کار را جمع نموده و با خوانندگانش به اشتراک می گذارد. کتاب از 4 قسمت و 52 فصل تشکل شده است. هر فصل به طور خلاصه موضوعی را در این خصوص بررسی می کند.

کیم وو چونگ، بعد از جنگ ویران کننده کره، از هیچ شروع کرد و یکی از عظیمترین شرکت های جهان را ساخت. او بنیانگذار و رییس دوو (Daewoo) است. این مرد 55 ساله با نگرش حرفه ای، تقریبا به همه نقاط جهان دسترسی دارد و بیش از نیمی از سال را به سراسر جهان سفر می کند تا فرصت های ممکن را کشف کند. او یک ریسک کننده جسور در جهان سوم محسوب می شود. کیم به جای این که یک نمایش انفرادی را به صحنه ببرد، با استخدام بیش از 90.000 کارمند و پرورش روحیه خلاق و جسورانه خود به آن ها کارایی خود را چندین برابر نموده است .

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

بی خانمانی که میلیاردر شد

کتاب بی خانمانی که میلیاردر شد، اثر مشترک آندرس پیرا به همراه جو ویتالی است. آنها در این کتاب شما را با هجده اصل اساسی و مهم برای کسب ثروت و ایجاد فرصت نامحدود آشنا می کنند. آندرس یکی از پیروز ترین سرمایه گذاران املاک در تایلند است و شرکت او به اسم Condos & Homes پیروزیت بسکمک کسب نموده است. او از یک فرد بیکار و بی خانمان که شب ها در سواحل تایلند می خوابید و پول غذای خود را نداشت، به یکی از میلیاردرهای تایلند تبدیل شده است و این اثر را در 18 اصل و با الهام دریافت از تغییرات گسترده زندگی خود نوشته است.

نکته مهم این کتاب این است که هر اصل شامل تمرینات عملی است که می توانید انجام دهید و پیشرفت خود را پله به پله ببینید. شما با خواندن و عمل کردن به تمرینات این کتاب می توانید به هرکسی که می خواهید تبدیل شوید، هرکاری که می خواهید بکنید و هرجایی که می خواهید بروید.

آندرس پیرا یک مشاور و سرمایه گذار املاک در جزیره پوکت، در تایلند است. یک آدم خیرخواه و بشردوست است که به بخشش علاقه مند است. طی دهه اخیر، او پیروزیت های عظیمی در کسب وکارش به دست آورده است. شرکت او در پوکت به نام Condos & Homes پیشرفت های بسیار زیادی را برای جزیره پوکت به وجود آورده است. این شرکت در سال 2004 ثبت گشت تا به پیشرفت اقتصاد کمک کند و به جوانان کمک کند تا زندگیشان را متحول کنند.

میزان ارزش شرکت های آندرس پیرا تا الان یک میلیارد و هشتصد میلیون بت تایلند است. او یک تاجر است و پولش را در باشگاه ورزشی، دفتر وکالت، پمپ بنزین، چند کافی شاپ سرمایه گذاری نموده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

100 قانون بی چون و چرا برای پیروزیت در تجارت

برایان تریسی، نویسنده این کتاب نامی آشنا برای خوانندگان ایرانی است. او همان نویسنده کتاب قورباغه ات را قورت بده است. تریسی در کتاب 100 قانون بی چون و چرا برای پیروزیت در تجارت، حاصل سال ها درایت و تجارب شخصی خود را با شرکت ها و اشخاص پیروز با شما در میان می گذارد.

در توضیح بیشتر محتوای کتاب بهتر است نگاهی به مقدمه آن بی اندازیم. تریسی در مقدمه می گوید: شاید بهترین خبر در زمینه پیروزیت تجاری این باشد که طبیعت خنثی است. اگر شما کار سایر اشخاص پیروز را بکنید، به همان نتایجی که انسان های پیروز به آن دست یافته اند می رسید و اگر کار آن ها را نکنید، پیروز هم نمی شوید. موضوع به همین سادگی است. برخی از این قوانین به نظر ساده و مسلم می رسند. برخی ها به شکل های مختلف تکرار می شوند. اشتباه نکنید و آن ها را مورد بی توجهی قرار ندهید. پیروزیت عظیم از آن کسانی است که اصول را رعایت می کنند.

برایان تریسی، سخنرانی برجسته و نویسنده ای مشهور است. وی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال است. او این شرکت را در سال 1984 در شهر ونکوور کانادا بنیان نهاد. این شرکت به ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه رهبری، فروش، اعتماد به نفس، هدف گذاری، راهبرد، خلاقیت و روان شناسی پیروزیت می پردازد. او سمینارهای مختلفی را در مورد رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب و کار برگزار نموده است. غیرممکن است در ایران بخواهید پیروز شوید، اما نام برایان تریسی را نشنیده باشید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

تکنیک های جذب ثروت

کتاب تکنیک های جذب ثروت نوشته مهدی شهابی، نویسنده ایرانی است. این کتاب شامل تکنیک ها و تمریناتی است که با عمل به آن ها می توان در راستا پیروزیت و جذب ثروت قرار گرفت.

شهابی در این کتاب می گوید: زندگی پر از فرصت های طلایی است ولی آیا می توانید از آن ها استفاده کنید؟! یا با بیان جملاتی مانند نه اکنون وقت ندارم، زمان ندارم، گرفتارم و چالش های زندگی ام به قدری زیاد است که فرصت مطالعه ندارم، این فرصت ها را از دست می دهید؟! متأسفانه این مصاحبه و نجواهای درونی ما انسان ها در عصر جدید است که باعث شده از فرصت ها نتوانیم به خوبی استفاده کنیم و اغلب با برچسب گرفتاری یا نداشتن زمان، به راحتی آن ها را از دست می دهیم.

شاید شما در اطراف خود بارها با موقعیت های شگفت انگیز و افراد پیروزی که بدون پشتوانه مالی و به صورت خود ساخته، جاذب پول و ثروت هستند برخورد نموده و جوابی برای چگونگی آن نیافته باشید. چرا برخی از افراد به هر چیزی که دست می زنند به طلا تبدیل می شود؟ و چرا هرجا می فرایند، پول و ثروت هم به دنبال آن ها دوان دوان می آید؟

در بخشی از کتاب تکنیک های جذب ثروت می خوانیم:

  • اگر این 9 نشانه را دارید هرگز پولدار نمی شوید

چرا باهوش ها پولدار نمی شوند؟

کتاب چرا باهوش ها پولدار نمی شوند؟ اثر علی ایرانمنش است. ایرانمنش در این اثر متفاوت تلاش نموده است تا به شما کمک کند چالش های راستا ثروتمند شدن را بشناسید و برای اصلاح آن قدم بردارید و به این پرسش که چرا خیلی از افراد با وجود هوش زیاد و تلاش مداوم جهت کسب پول و ارتقاء اجتماعی، با مشکل روبرو می شوند، پاسخ داده است.

او با ذکر دلایلی کاملا منطقی و ملموس به شما نشان می دهد که هوش و استعداد می تواند برخی اوقات تأثیر منفی و معکوس در کسب درآمد و رسیدن به موقعیت های اجتماعی بالا بگذارد و اوضاع آنقدرها هم که باهوش ها فکر می کنند به سود آن ها نباشد! اتفاقا بسکمک از افراد عادی با شایستگی متوسط و میزان مطالعه پایین که آموزش حرفه ای هم ندیده اند، پیروزیت بیشتری به دست می آورند.

کتاب ضمن بررسی نکات گفته شده، راه چارههایی ارائه می دهد تا کمک کند نه تنها مسائل حاصل از هوش زیاد را برطرف کنید، بلکه از جنبه های مثبت آن هم استفاده نمایید. اگر ایده های عالی و استعدادهای زیادی دارید و برای رسیدن به پیروزیت، پول و موقعیت اجتماعی بالا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید، اما تا به حال به آنچه لیاقتش را دارید نرسیده اید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

رسیدن به استقلال مالی

برایان تریسی در کتاب صوتی رسیدن به استقلال مالی، از روش ها و تکنیک های عملی و اثبات شده ای حرف می زند تا شما بتوانید کسب و کاری پر رونق را شروع کنید.

تریسی در این کتاب این نوید را می دهد که رسیدن به استقلال مالی امری غیرممکن نیست و مطمئنا همه شما می توانید به این استقلال دست یابید. چرا که ما در دوران طلایی تاریخ هستیم و در عظیمترین و بهترین دوران بشریت به دنیا آمده ایم. هرگز و در هیچ زمانی از تاریخ این امکان وجود نداشته که درصد زیادی از جامعه با تنوع سطوح درآمدی، تجربه و تحصیلات بتوانند پولدار شوند.

در قسمتی از کتاب صوتی رسیدن به استقلال مالی می شنویم:

تمام روش های پولدار شدن

کتاب تمام روش های پولدار شدن، اثر علی اکبر علیزاده است. او در این کتاب سعی نموده تا روش های پولدار شدن را به شما بیاموزد به این صورت که با ارائه تکنیک هایی به منظور غلبه بر ترس و تنبلی در هر سنی و با تلاش کمتر، پول بیشتری به دست آورید.

علیزاده با مطالعه بیش از 300 کتاب درباره ثروتمند شدن، باور های مالی خود را تغییر داده و با استفاده از قانون جذب، توانست اندوخته مالی خود را افزایش دهد، اما با این اتفاق نه تنها به پیروزیت مالی چشم گیری دست پیدا نکرد بلکه دائم متحمل شکست های سخت شد. تا اینکه پایان جمله ای از رابرت کیوساکی شرایط مالی او را متحول کرد: اگر می خواهید به پیروزیت مالی برسید باید روش مخصوص خودتان را پیدا کنید.

حالا علیزاده می خواهد با استفاده از تجربیات خود، پیروزیت مالی و پولدار شدن را در قالب ماجرا هایی کوتاه توضیح دهد تا شما به درک بهتری از روش های پولدار شدن دست یابید. ماجرا هایی که همگی برگرفته از حقیقت هستند.

در بخشی از کتاب تمام روش های پولدار شدن می خوانیم:

  • پرفروش های فیدیبو؛ راهنمای ثروتمند شدن با برنامه ریزی مالی

موضوع پول نیست

کتاب موضوع، پول نیست اثر باب پراکتور است. او در تلاش است تا به همه کسانی که شوق یادگیری دارند نشان دهد که چگونه می توانند تمامی جنبه های زندگی خود را تغییر دهند. این کتاب پرفروش الهام بخش افراد زیادی در سراسر جهان بوده تا زندگی ای را تجربه کنند که روزی واقعا آرزویش را داشته اند. پراکتور، راه و روش تازه ای را در بحران تغییرات مالی کنونی در اختیار آن گروه از خوانندگان قرار داده است که تلاش دارند تا نظم و تعادل جدیدی در زندگی خود وارد کند.

باب پراکتور استاد معروف پیروزیت فردی و مالی است که در سراسر جهان شناخته شده است. او بیش از 50 سال است به تدریس روش های پیروزیت به مردم می پردازد و امروزه یکی از ثروتمندترین و مشهورترین سخنرانان و نویسندگان جهان است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

21 راز میلیونرهای خودساخته

کتاب 21 راز میلیونرهای خودساخته اثر نویسنده معروف برایان تریسی است. آنچه که قرار است در این کتاب یاد بگیرید می تواند زندگی شما را متحول کند. کتاب شامل ایده ها و راهبردهایی است که جایگاه پرش به سوی پیروزیت های مالی برای میلیون ها مرد و زن در هر دوره ای از زندگی بوده است. به کارگیری این اصول، ساده، مؤثر و تقریبا آسان است. هر یک از آن ها حاصل پژوهش های جامع و مصاحبه با میلیونر های خودساخته است.

بیش از 90 درصد افراد پیروز امروز، در شروع فقیر یا تقریبا فقیر بوده اند. هر میلیونر خودساخته به طور متوسط 2 الی 3 بار ورشکست یا تقریبا ورشکست شده است. بیشتر افراد ثروتمند بارها با شکست روبرو شده اند تا اینکه نهایتا از فرصت مناسب استفاده نموده اند و آن را به پیروزیت مالی تبدیل نموده اند. اگر تمامی مطالب و اصول این کتاب را در زندگی خود اجرا کنید، صددرصد جواب می گیرید.

در بخشی از می خوانیم:

همسایه میلیونر

کتاب همسایه میلیونر، حاصل بیست سال تحقیق و پژوهش دو نویسنده محقق به نام های توماس جی.استنلی و ویلیام دی.دانکو است. این کتاب سه سال پیاپی یکی از کتاب های پرفروش آمریکا بود.

در این کتاب، داستان های برملا نشده ثروتمندان آمریکا و اینکه چگونه در این راستا قرار گرفته اند را خواهید خواند. در آمریکا به ندرت ارث، تحصیلات عالی یا حتی هوش می تواند آینده ساز باشد. ثروت در این کشور بیشتر نتیجه کار مستمر، پس اندازهای مداوم و زندگی در سطحی پایین تر از درآمد موجود است.

در بخشی از کتاب همسایه میلیونر می خوانیم:

پول، رهبر بازی است

کتاب پول، رهبر بازی است که با نام های دیگری نیز در ایران ترجمه شده است اثر آنتونی رابینز است. اغلب علاقه مندان به کتاب، آنتونی رابینز را با کتاب های انگیزشی می شناختند، تا وقتی که با انتشار این کتاب کل جهان متوجه شد آنتونی رابینز نه تنها یک مربی انگیزشی درجه یک هست، بلکه یک مشاور مالی حرفه ای برای رهبران و فوق ستاره های جهانست.

رابینز به دلیل ارتباطاتی که با افراد متخصص، حرفه ای و ثروتمند دارد، نظر 50 فرد ثروتمند جهان را در رابطه با ثروت آفرینی پرسیده است و توانسته یک راه چاره قدم به قدمی برای ثروتمند شدن پیدا کند تا واقعا عمل کند. این کتاب حاصل مصاحبه های تمام ثروتمندانی است که آنتونی رابینز با آن ها ترتیب داده است. افرادی مثل وارن بافت، استیو فوربز.

البته کتاب فقط درباره پولدار شدن نیست بلکه قرار است به انسان ها کمک کند تا بتوانند زندگی دلخواه خودشان را بیافرینند. البته، بخشی از کتاب به تصمیم گیری درباره این موضوع مربوط می شود که می خواهید پول در زندگی شما چه نقشی داشته باشد.

در ادامه رابینز توانست با استفاده از نکات و آموزه های به دست آمده از این افراد، راه چارهی متشکل از 7 مرحله برای دستیابی به آزادی مالی و ایجاد یک مدل درآمدی مادام العمر، ایجاد کند و این راه چاره بی مانند را در کتاب پول منتشر کند. این کتاب که یکی از بهترین کتاب ها درباره کسب ثروت است تا کنون بیش از نیم میلیون جلد، فروش داشته است.

ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین مرد بابل، اثر جورج کلاسون است. این کتاب یک مجموعه آموزشی درباره امور مالی با عنوان عقل معاش و پیروزیت مالی است که با روایتی داستانی از بابل کهن، روش های جذب ثروت را آموزش می دهد. ثروتمندترین مرد بابل معروف ترین کتاب این مجموعه به شمار می رود. مفاهیم گفته شده در این کتاب، روش های پول درآوردن را نشان نمی دهند. در عوض، روش های حفظ و مدیریت پول هایی که وارد زندگیمان می شوند را برایمان روشن می کند؛ راه چارههایی ساده که می توانیم با کمک آن ها شرایط مالی مان را دگرگون کنیم.

جورج ساموئل کلاسون، متولد7 نوامبر 1874 و درگذشته 7 آوریل 1957 نویسنده آمریکایی است. او دارای دو کمپانی به نام های کمپانی نقشه کلاسون و شرکت انتشارات کلاسون بوده و در خلال جنگ های آمریکا با اسپانیایی ها وارد ارتش شده است. او در طول حیات خود دو بار ازدواج کرد. وی در ناپا، کالیفرنیا درگذشت و در آرامگاه ملی دروازه طلایی سن ماتئو به خاک سپرده شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

قطار سرعت به سوی ثروت

کتاب قطار سرعت به سوی ثروت، اثری از نویسنده محبوب کتاب های پیروزیت، دارن هاردی است. این کتاب برای افرادی نوشته شده که تازه کسب و کار خود را شروع نموده اند و یا قصد راه اندازی آن را دارند. این کتاب با ترجمه سعید گل محمدی و گیتی شهیدی در انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.

دارن هاردی، مشاور و کارآفرین آمریکایی است. او ناشر و دبیرتحریریه مجله پیروزیت در آمریکاست و با صدها فرد و کارآفرین پیروز آمریکایی مصاحبه نموده و هم با راه اندازی شبکه های تلویزیونی در زمینه پیروزیت در این حوزه و راه اندازی شرکت ها و مجموعه های مختلف و مشاوره به مجموعه های متعدد توانسته به عنوان یکی از کارآفرینان مطرح و پیروز در سطح جهان به شمار رود.

او در این کتاب می گوید که 66 درصد شرکت ها نمی دانند چرا شکست می خورند؟ بیشتر مدیران شرکت ها نمی دانند چه کسانی را برای همکاری استخدام کنند؟ بیشتر افراد می ترسند کسب و کاری را شروع کنند تا به درآمد برسند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 403

به "15 کتاب که راه و روش کسب ثروت را به شما می آموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 کتاب که راه و روش کسب ثروت را به شما می آموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید