8 نکته ای که هنگام خرید هدفون و هندزفری باید در نظر بگیرید!

به گزارش مجله کامسا، چگونه برترین هدفون بازار را انتخاب کنیم؟ ویژگی های یک هندزفری خوب چیست؟ چه نکاتی را هنگام خرید هدفون باید در نظر گرفت؟ ممکن است این سؤالات و خیلی از پرسش های دیگر هنگام خرید برای شما پیش بیاید. باتوجه به تعداد برند ها و صد ها مدل محصولات مختلف، انتخاب یک هدفون که مطابق با سلیقه شما باشد، احتیاج به دانستن نکاتی دارد. با ما همراه باشید تا در این متن نکات خرید برترین هدفون و هندزفری را آنالیز کنیم. اگر قصد خرید هدفون تازه دارید تا انتهای متن را بخوانید.

8 نکته ای که هنگام خرید هدفون و هندزفری باید در نظر بگیرید!

راهنمای خرید برترین هدفون و هندزفری

تناسب، طراحی، سیمی یا بی سیم، کیفیت صدا و بسیاری موارد دیگر از فاکتور هایی است که هنگام خرید این محصولات باید در نظر بگیرید. اگر هدف شما از خرید هدفون کیفیت صدای بهتر است، در این حالت شاید قیمت هدفون گران تر گردد. از طرف دیگر، اگر می خواهید کمترین هزینه را برای خرید این محصول داشته، باید منتظر افت کیفیت در آن باشید. در ادامه به نکات مهم خرید این محصولات اشاره می کنیم.

1- هدفون سیمی بهتر است یا بی سیم؟

بعضی از افراد دوست دارند که از هدفون بی سیم استفاده نمایند، بعضی دیگر هدفونی که به دستگاه های هوشمند متصل می شوند را ترجیح می دهند. درحالی که لزوماً یکی بهتر از دیگری نخواهد بود ولی مدل های بی سیم برای استفاده، بسیار راحت هستند. در مقابل انواع با سیم آن از کیفیت صدای بالاتری برخوردار است.

2- آیا هدفون همه فرکانس های صوتی را پاسخ می دهد؟

پاسخ فرکانسی هدفون، توانایی آن برای بازتولید همه فرکانس ها از جمله باس، وسط و سه برابر از پایین ترین تن تا بالاترین تن است. گوش انسان به طور میانه می تواند فرکانس های بین 20 هرتز تا 20000 هرتز را بشنود؛ بنابراین هدفون باید این محدوده فرکانس صوت را به خوبی پاسخ دهد.

3- آیا به ضدآب بودن هدفون و هندزفری اهمیت می دهید؟

خواه در تابستان گرم کنار ساحل دریا، یا در هنگام شنا یا ورزش کردن باشید وقتی صحبت از هدفون های ضد آب می گردد، هدف اصلی این است که به شما یاری کند تا موسیقی خود را حتی زمانی که کاملاً در آب فرورفته اید، بدون نگرانی گوش دهید. انواع مختلفی از هدفون های ضد آب وجود دارد. برای شناگران و افرادی که ورزش می نمایند، هدفون های ضدآب و ضد تعریق با طراحی و سبک متفاوت، مناسب تر است.

4- آیا به تعادل باس و تریبل اهمیت می دهید؟

اگر کیفیت صدا برای شما مهم است و دوست دارید موسیقی باکیفیت بشنوید باید تعادل بین باس و تریبل را در هدفون یا هندزفری آنالیز کنید. بعضی از مدل های رده بالاتر به شما این امکان را می دهند که بتوانید موسیقی را دقیقا مطابق میل خود تنظیم کنید. شما می توانید با برترین قیمت هندزفری بی سیم هوآوی را خریداری نموده و از کیفیت صدای عالی با قابلیت حذف نویز فعال، لذت ببرید.

5- از چه سبکی بهره ببرید؟

اگر در حال اجرا فعالیت های روزمره در خانه هستید، هدفون و هندزفری که روی گوش سوار می شوند برای این کار عالی هستند. اما اگر در حال حرکت هستید یا فعالیت های بیشتری دارید مدل های کوچک تر و قابل حمل مناسب تر هستند. بعضی از افراد دوست دارند هدفون هایی داشته باشند که مستقیما در دهانه گوش قرار می گیرند. در حالت ایده آل، وجود هدفون نباید مزاحمتی برای شما ایجاد کند و انتخاب آن به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

6- تناسب و راحتی هدفون چقدر مهم است؟

راحتی مهم است؛ اگر هدفونی برای مدت طولانی استفاده گردد، تناسب و راحتی آن اهمیت پیدا می نماید. قبل از تصمیم گیری در خصوص راحتی، حداقل 20 دقیقه از هدفون بهره ببرید. برای هدفون هایی که روی گوش شما قرار می گیرند، کوچک ترین مقدار بهتر است. وزن عاملی برای راحتی طولانی مدت است؛ بنابراین در بیشتر موارد هدفون های سبک تر برای استفاده طولانی مدت، راحت تر هستند.

7- آیا ظاهر یا برند تجاری مهم است؟

بعضی از مدل های هدفون و هندزفری کاملا شناخته شده هستند. معمولا این محصولات ظاهر و طراحی شیک دارند یا به وسیله یک برند خاص ساخته می شوند. البته، همواره باید قبل از خرید در خصوص خدمات پس از فروش و اصالت کالای آن برند تجاری تحقیق کنید. برند هدفون می تواند نشان دهنده کیفیت صدا و قیمت آن باشد به عنوان مثال قیمت هندزفری شیائومی باتوجه به کیفیت بالای محصولات این برند، گران تر خواهد بود.

8- بودجه شما برای خرید چقدر است؟

در نهایت، به یکی از بزرگ ترین عوامل می رسیم، قیمت هدفون یا قیمت هندزفری. وقتی متوجه تفاوت بین پایین ترین و بالاترین قیمت این محصولات شوید، قطعا شگفت زده خواهید شد. ولی شما باید متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. محصولاتی که خیلی مقرون به صرفه هستند معمولا خوب کار نخواهند کرد بنابراین قیمت را در کنار کیفیت آنالیز کنید.

سخن آخر

بیشتر ما حداقل ساعاتی از روز را مشغول استفاده از گوشی های هوشمند هستیم، در حال حرکت به موسیقی گوش می دهیم، فیلم دیدن می کنیم یا تماس های صوتی می گیریم. هدفون چیزی فراتر از یک وسیله جانبی موبایل است. به همین علت قبل از خرید آن، باید در کنار سلیقه شخصی، کیفیت صدا، راحتی، با سیم یا بدون سیم بودن و مقاومت هدفون را در نظر بگیرید تا برترین ویژگی های مورد نظرتان را در قبال پولی که هزینه نموده، دریافت کنید.

لیپک به عنوان یک فروشگاه اینترنتی محصولات الکترونیک، با سابقه درخشان، در کوشش است که برترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه کند. شما می توانید با اطمینان خاطر برترین هدفون و هندزفری را از این فروشگاه به صورت آنلاین بخرید. این مجموعه ضمانت 7 روزه بازگشت کالا داشته و در کوتاه ترین زمان، کالای خریداری شده را تحویل می دهد. در این متن به آنالیز نکات خرید هندزفری و هدفون پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1174

به "8 نکته ای که هنگام خرید هدفون و هندزفری باید در نظر بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته ای که هنگام خرید هدفون و هندزفری باید در نظر بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید