آزمایشگاه مرکزی بتن دانشگاه فنی وحرفه ای در مشهد افتتاح شد

به گزارش مجله کامسا، خبرنگاران/خراسان رضوی به مناسبت هفته پژوهش آزمایشگاه مرکزی بتن و مصالح نوین ساختمانی پس از انعقاد تفاهم نامه ای بین دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افتتاح شد.

آزمایشگاه مرکزی بتن دانشگاه فنی وحرفه ای در مشهد افتتاح شد

محسن جهانشاهی اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی بتن و مصالح نوین ساختمانی دانشگاه فنی وحرفه ای با در اختیار داشتن تجهیزات به روز و برپایه دانش اساتید مجرب به یکی از قطب های آزمایشگاهی کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه جهت انجام آزمایشات بتن، سیمان، سنگدانه با هدف آسیب شناسی و آزمایشات میل گرد کار خود را آغاز نموده است.

در ادامه رضا بشیر، رئیس سازمان مهندسی ساختمان خراسان رضوی، با اشاره به اینکه هفته پژوهش بهانه ای برای انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فنی وحرفه ای و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی شد، اظهار کرد: احتیاج ما در نظام مهندسی این است که در کارگاه ها و پروژه های ساختمانی با مسائل فنی وحرفه ای و کاربردی آشنا شویم.

در ادامه این مراسم جمال حیدری، مجری این آزمایشگاه، در بخش دیگری از افتتاحیه آزمایشگاه اظهار کرد: کسب بیش از 30 رتبه برتر در مسابقات بتن و همکاری و برگزاری مسابقات بتن ملی و منطقه ای جزو سوابق آزمایشگاه است.

وی با تاکید بر این مطلب سال جاری عنوان آزمایشگاه مرکزی فنی حرفه ای را کسب نموده ایم، اضافه کرد: عمده فعالیت های این دانشگاه برگزاری و همکاری با واحدهای آموزشی مرتبط، مشارکت در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها، محققان، همکاری با واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های صنعتی است.

مجری این آزمایشگاه در تشریح واحدهای هشت گانه آزمایشگاه مرکزی بتن اعلام کرد: آزمایش های مکانیکی، آزمایش های دوام، آزمایش های مواد اضافه کردنی، آزمایش های سیمان، آزمایش های مصالح سنگین، ساخت بتن و آزمایش های بتن تازه، آموزش و دفتر فنی دانشگاه واحدهای آزمایشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی وی اظهار داشت: آزمایشگاه ما بیشترین ظرفیت انجام آزمایش میل گرد در بین سه مرکز دیگر در منطقه دارد و کامل ترین مجموعه ابزارهای ارزیابی و پایش دوام بتن در منطقه است؛ در ضمن این مرکز تنها مرکز شرق کشور در زمینه ارزیابی دوام و گرمازایی سیمان به شمار میرود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1016

به "آزمایشگاه مرکزی بتن دانشگاه فنی وحرفه ای در مشهد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه مرکزی بتن دانشگاه فنی وحرفه ای در مشهد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید