احتمال آغاز مسابقات لیگ فوتبال از اواخر خرداد، شاید نتوانیم لیگ را برگزار کنیم

به گزارش مجله کامسا، معاون کل وزیر بهداشت می گوید آغاز تمرینات تیم های فوتبال از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد و همینطور آغاز مسبقات از واخر خرداد یکی از فرضیات ستاد ملی مقابله با کرونا برای آغاز فوتبال است.

احتمال آغاز مسابقات لیگ فوتبال از اواخر خرداد، شاید نتوانیم لیگ را برگزار کنیم

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درباره زمان انجام فعالیت های ورزشی مانند فوتبال گفت: امروز جلسه ای با حضور معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم و برنامه بوندس لیگا، سری A و لالیگا را آنالیز کردیم. با توجه به وجود 9 بازی از فصل جاری و احتساب سه هفته تمرین، می توان در یک بازه 9 هفته ای مسابقات را برگزار کرد. فعلا فرضیات را آنالیز می کنیم.

وی ادامه داد: الان موضوع لیگ قهرمانان و فصل آینده مسابقات و بازی های ملی هم مطرح است.مهمترین موضوع سلامت بازیکنان و مربیان است. در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد که به طور مثال نمی توانیم برای مدتی طرفداران را در استادیوم داشته باشیم.

حریرچی درباره زمان احتمالی آغاز مسابقات گفت: یکی از فرضیات ما این است که تمرینات از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد آغاز گردد و بعد از سه هفته تمرین، مسابقات را آغاز و در اواخر مرداد تمام کنیم. یکی از فرضیات هم این است که شاید امکان برگزاری مسابقات وجود نداشته باشد.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به محدودیت های احتمالی برای آغاز تمرینات تیم ها از جمله حفظ فاصله گذاری گفت: با این وجود در هنگام مسابقات این موضوع اجتماب ناپذیر است و بازیکنان باید به طور تمام عیار بازی نمایند. در هنگام مسابقه محدودیت هایی درباره شادی گل لحاظ خواهیم کرد.

حریرچی اظهار کرد: شرایط ما مانند کره جنوبی نیست و توجهمان به لیگ های ایتالیا، اسپانیا و مقداری هم به آلمان است.

وی تاکید نمود که آغاز مسابقات بستگی به توافقات ما با کارشناسان و تصویب ستاد مقابله با کرونا دارد.

حریرچی در واکنش به اینکه آیا پروتکلی برای آغاز مسابقات نوشته شده است یا خیر اظهار داشت: بندهایی نوشته شده است. مبنای ما پروتکل های موجود در کشورهای خارجی است که بعد از آنالیز آن ها را بومی سازی می کنیم. در نظر داریم که اگر مسابقات آغاز شد، افراد بالای 65 سال روی نیمت حاضر نشوند و هر 5 روز یک بار تست درگیری مولکولی کرونا گرفته گردد. با این حال از نظر ما چیزی قطعی نیست. ما با یک پیچیدگی بزرگ روبرو هستیم.

حریرچی تاکید نمود که در شرایط کنونی امکان برگزاری مسابقاتی مانند کاراته، کشتی و ... که نیازمند تماس ورزشکاران با همدیگر است، وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 86

به "احتمال آغاز مسابقات لیگ فوتبال از اواخر خرداد، شاید نتوانیم لیگ را برگزار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال آغاز مسابقات لیگ فوتبال از اواخر خرداد، شاید نتوانیم لیگ را برگزار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید