اختصاص اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری به 20 میلیون خانوار ایرانی

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت مخابرات ایران عباسی شاهکوه با حضور در نمایشگاه تلکام 2021، در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری بین شرکت مخابرات ایران با شرکت خدمات مخابراتی ارگ نو، به برنامه های توسعه ای دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات ثابت کشور اشاره نمود و گفت: با اجرای این برنامه ها، در سه سال آینده به 20 میلیون خانوار دسترسی ثابت مبتنی بر فیبرنوری تخصیص داده می گردد.

اختصاص اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری به 20 میلیون خانوار ایرانی

وی گفت: بخش بزرگی از فراوریات فیبرنوری و تجهیزاتی مانند مودم که باید داخلی گردد ، پیش از این از خارج وارد می شد و بسیار خرسندم که امروز شاهد این هستم که ما توانایی فراوری و ساخت این تجهیزات را در داخل داریم .و این تفاهم نامه از اولین هاست.

وی اضافه کرد : نقش شرکت مخابرات ایران این است که با دادن دسترسی داکت ها و کانال ها به اپراتورهای دیگر، آنها را توانمند نمایند و این کار ملی بزرگ با سرعت خوبی به نتیجه برسد.

عباسی شاهکوه ، تاکید نمود: با امضای این تفاهم نامه ، توسعه در شبکه ارتباطات ثابت بیشتر و فشار از شبکه سیار کشور برداشته می گردد و از سوی دیگر فراوری داخل نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

در ادامه، مهندس سلطانی ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در سه سال آینده تحولات خوبی در عرصه ارتباطات در حال رخ دادن است؛ لازمه این تحول هماهنگی تمامی بازیگران صنعت ارتباطات از سیاستگذاری تا اجرا و فراوری است .

وی اضافه کرد : همه ما باید درنظر داشته باشیم که زمانی که صحبت از توسعه شبکه ارتباطات ثابت کشورمی گردد، این توسعه باید در تمامی لایه های شبکه رخ دهد .

مهندس سلطانی گفت : اتفاقی که امروز در نمایشگاه می افتد درراستای همکاری و حمایت شرکت مخابرات ایران از فراوری نمایندگان کشورمان است. ما باید حامی فراوری نمایندگان باشیم و شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: مردم برای دسترسی به باند پهن و سرعت مناسب احتیاج به انواع مودم ها دارند ، که شرکت ارگ تازه از سالیان گذشته این سرمایه گذاری را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: تفاهم نامه حاضر در مورد فراوری انواع مودم بخصوص در شبکه ارتباطات ثابت با شرکت ارگ تازه به امضا می رسد . و این نوید را می دهد که شرکت مخابرات ایران برای اینده مشتریان خود را راضی نگه دارد و توسعه شبکه را بر همان هدف و سیاستی که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات دارد ؛ پیش برد.

در ادامه مراسم، تفاهم نامه همکاری مابین شرکت مخابرات ایران و شرکت خدمات مخابراتی ارگ تازه با حضور مهندس صادق عباسی شاه کوه،رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مهندس میراسماعیلی ، مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ تازه در محل غرفه شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام 2021، منقعد شد .

در این جلسه مقرر شد که 600 هزار مودم مبتنی بر فناوری VDSL و GPON فراوری و در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1019

به "اختصاص اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری به 20 میلیون خانوار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری به 20 میلیون خانوار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید