از خرید و خواندن این رمان ها پشیمان نمی شوید (5)

به گزارش مجله کامسا، خبرنگاران : برخی ها هم در انتخاب یک رمان خوب و امتحان پس داده مشکل دارند، در این جا چند رمانِ محبوب و مطمئن را گذاشتیم تا با خیال راحت خریداری کنید و بخوانید.

از خرید و خواندن این رمان ها پشیمان نمی شوید (5)

جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

جنگ و صلح که نخستین بار در سال 1867 وارد بازار نشر شد، یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات روسی و از مهم ترین رمان های ادبیات دنیا به شمار می رود.

داستان در دوره جنگ بین روسیه تزاری و فرانسه، به رهبری ناپلئون بناپارت، می گذرد و رویدادهایی، چون حمله ناپلئون به روسیه، عقب نشینی ارتش روسیه، آتش سوزی مسکو و انتها شکست لشکر ناپلئون به تفصیل روایت می شوند. در کتاب جنگ و صلح هیچ قهرمانی وجود ندارد. تولستوی داستان گروهی از مردم جامعه را تعریف می نماید.

صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

کتاب صد سال تنهایی در سال 1967 میلادی انتشار یافت. مارکز، در سال 1982 جایزۀ نوبل را به خاطر نوشتن صدسال تنهایی از آن خود کرد، به عقیدۀ بسیاری، مبدع و پایه گذار سبک رئالیسم جادویی در ادبیات است.

کتاب صدسال تنهایی، زندگی شش نسل از خانواده بوئندیا را نشان می دهد. مارکز در این کتاب صد سال تنهایی شرایط جغرافیایی و آداب و رسوم بومیان سرخپوست آمریکای لاتین را به خوبی تصویر نموده است.

جین ایر اثر شارلوت برونته

رمان عاشقانه جین ایر سال 1847 در انگلستان منتشر شد. داستان رمان زندگی دختری به همین نام از کودکی تا بزرگسالی را روایت می نماید.

رمان خلاقانه و ماندگار جین ایر با قهرمان زنی سخت کوش و تسلیم ناپذیر، عاشقانه ای است که همچنان، تأثیر زیادی بر مخاطبین دنیای ادبیات دارد.

طاعون اثر آلبر کامو

طاعون، داستان شیوع یک بیماری مهلک را در اوران، شهری بزرگ در الجزایر، روایت می نماید. طاعون، یک اثر کلاسیک هستی گرایانه است.

کامو در طاعون پرده های جدیدی از عظمت روحی بشر را کنار می زند تا نشان دهد انسان همچنان توان آن را دارد که با مسئولیت پذیری و نوعدوستی، به زندگی عبث خود ارزش و معنا بخشد.

کلیدر اثر محمود دولت آبادی

کلیدر نخستین بار در سال 1984 منتشر شد. کلیدر نام کوه و روستایی در خراسان است و سرنوشت یک خانواده روستایی کرد است که در روستای اطراف سبزوار زندگی می نماید.

داستان در برهه ای پرتلاطم از رویداد های سیاسی و پس از سرانجام جنگ دنیای دوم روایت می گردد. رمان کلیدر بسیار واقع گرایانه است. هر سطر داستان آنقدر ملموس است که انگار پیش چشم خواننده اتفاق می افتد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1385

به "از خرید و خواندن این رمان ها پشیمان نمی شوید (5)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خرید و خواندن این رمان ها پشیمان نمی شوید (5)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید