افسردگی خفیف را جدی بگیرید

به گزارش مجله کامسا، بعضی اوقات نام بیماری ها می تواند فریبنده باشد و احساس گردد که اهمیتی نداشته و خود بخود قابل حل است مثل افسردگی خفیف که بعضی تصور می نمایند که اهمیتی ندارد، در حالی که اگر جدی گرفته نگردد، منجر به افسردگی میانه و شدید می گردد.

افسردگی خفیف را جدی بگیرید
نشانه های افسردگی خفیف چیست؟

چکیده:

بعضی اوقات نام بیماری ها می تواند فریبنده باشد و احساس گردد که اهمیتی نداشته و خود بخود قابل حل است مثل افسردگی خفیف که بعضی تصور می نمایند که اهمیتی ندارد، در حالی که اگر جدی گرفته نگردد، منجر به افسردگی میانه و شدید می گردد. ما در این مقاله به علائم و نشانه ها، راه های پیشگیری و درمان می پردازیم.

تعداد کلمات : 1497 / تخمین زمان مطالعه : 7 دقیقه

نویسنده: جیمی کروفورد

مترجم: علی مهربانی

مقدمه:

تشخیص افسردگی خفیف می تواند سخت باشد. زیرا بسیاری از علائم آن مانند واکنش های عاطفی معمولی می باشد. در حالی که ممکن است تصور گردد که چون نام این بیماری خفیف است، پس خیلی جدی نیست، ولی اگر همین شرایط درمان نگردد سبب تغییرات روحی شده و شدیدتر بگردد و منجر به افسردگی گردد. در این مقاله، ما در خصوص چگونگی شناسایی افسردگی خفیف، به کجا منجر می گردد و زمانی مناسب برای یاری، سخن می گوییم.

علائم و نشانه ها

تغییرات قابل توجه در حالت روحی و رفتار می تواند افسردگی خفیف را نشان دهد، زیرا می تواند احساسات جسمی را افزایش دهد.

علائم معمول عبارتند از:

تحریک پذیری

افکار منفی

احساس خستگی غیرعادی

احساس ناامیدی

احساس غمگینی طاقت فرسا

اغلب در آستانه گریه کردن باشد.

خودخواهی

مشکل در تمرکز

احساس ناامیدی

میل به تنهایی

داشتن درد های جزئی غیر قابل شرح

از دست دادن همدلی با دیگران

تغییر در رفتار بعلاوه می تواند افسردگی را نشان دهد. الگوهای خواب می توانند تغییر نمایند و ممکن است اشتهای فرد افزایش یا کاهش یابد. افراد مبتلا به افسردگی خفیف هم ممکن است از تقویت نماینده های روانی مانند سیگار، دارو و الکل استفاده نمایند.

انواع افسردگی

همانطور که به وسیله دانشکده پزشکی هاروارد گزارش شده است، در زیر شش نوع معمول افسردگی گزارش شده است.

اختلال افسردگی مداوم اغلب به نام افسردگی خفیف یا دیستیمیا نامیده می گردد. یک فرد مبتلا به این بیماری در حدود 2 سال در معرض علائم ذکر شده است.. آنها معمولا می توانند زندگی روزمره خود را مدیریت نمایند، ولی با کمی تفریح و شادی روبرو هستند.

افسردگی عمده می تواند دارای روحیه بسیار تاریک باشد که ممکن است منجر به افکار خودکشی گردد.

اختلالات عاطفی فصلی اغلب در طول روزهای پاییز و زمستان رخ می دهد. کمبود نور خورشید و تغییر الگوهای خواب ممکن است به این شرایط یاری کند.

افسردگی پس از زایمان می تواند در طول و بعد از بارداری تاثیر بگذارد. این افسردگی می تواند خفیف یا بزرگ باشد.

اختلال افسردگی قبل از قاعدگی یک نوع شدید سندرم پیش از قاعدگی است که معمولا به عنوان PMS شناخته می گردد.

اختلال دوقطبی ممکن است شامل علائم افسردگی جزئی یا بزرگ باشد. با این حال، این علائم قبل یا بعد از یک دوره پرانرژی و فعالیت بالا، که به عنوان حالت مینیک یا هیپومانیا طبقه بندی می شوند، بروز می نمایند.

توصیه های روزانه برای یاری به افسردگی، اغلب عبارتند از:

محدود کردن زمان صرف شده برای کامپیوتر یا تماشای تلویزیون، به ویژه در شبها

فکر کردن و یا فقط 10 دقیقه نشستن

انجام دادن کارهای مورد علاقه

تمرین ورزشی کمی بیشتر

با کسی صحبت کردن

خوردن غذاهای تازه

تنفس هوای تازه

افسردگی میانه

تجربه افسردگی می تواند در طول زمان تغییر کند. علائم نو مانند دوره های غم انگیز یا بی خوابی ممکن است رخ دهد. علائم موجود ممکن است بدتر شوند. نگرانی های گاه و بی گاه ممکن است به نگرانی تقریبا ثابت تبدیل شوند. رنجش مکرر به وسیله دوستان ممکن است به ناکامی بی وقفه تبدیل گردد. این نوع تغییرات ممکن است نشان دهنده انتقال از افسردگی خفیف به میانه باشد. اگر فرد علائم اختلالاتی را مشاهده کند، باید با پزشک مشورت نمایند.

افسردگی شدید یا حاد

افسردگی شدید برای دیگران قابل توجه و ملموس است. این شرایط بسیار ناکارآمد بوده و باعث می گردد انجام فعالیت های معمولی با سختی صورت بپذیرد. افسردگی شدید معمولا علائم مشابهی را به شکل های خفیف تر نشان می دهد. با این حال، فرد مبتلا به افسردگی شدید هم ممکن است تجربه کند:

توهمات و هذیان

افکار خودخواهانه یا خودکشی

فرد مبتلا به این بیماری احتمالا به دارو احتیاج دارد و یک پزشک ممکن است یک نوع تبادل نظر درمانی را تجویز کند. مهار نماینده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) داروهایی هستند که اغلب برای افسردگی شدید تجویز می شوند. نمونه هایی از SSRI ها عبارتند از:

سیتالوپرام

اسکلیتوپرام

فلوکستین

پاروکستین

سرترالین

بنزودیازپین هم در دسترس هستند، اما آنها با استفاده طولانی مدت می توانند اعتیاد آور باشند. پزشکان معمولا زمانی که گزینه های دیگر کارایی ندارد، آنها را تجویز می نمایند. اگر بسیاری از فرم های دیگر دارو و درمان موثر نباشند، پزشک ممکن است برای درمان افسردگی شدید، درمان الکتروتکنیک را پیشنهاد کند. در این روش، فرد در جریان بیهوشی جریان الکتریکی مغز را دریافت می نماید. این می تواند دو تا سه بار در هفته انجام گردد.

دیدار با پزشک اغلب راه خوبی برای آغاز درمان افسردگی است. دکتر می تواند ارزیابی کند که آیا افسردگی باعث ایجاد علائم شده یا نه و درجه بیماری را تشخیص دهد. بسیاری از آزمایشات آنلاین ادعا می نمایند قادر به شناسایی افسردگی هستند. آزمون PHQ-9 در سال 1999 توسعه یافت و بر اساس معیارهای تشخیصی حرفه ای است. این تنها 9 سوال است که به وسیله پزشکان بسیاری از کشورها برای شناسایی حضور و نوع افسردگی استفاده می گردد.

هر کسی که درباره صحبت کردن با پزشک مطمئن نیست، ممکن است که انجام تست PHQ-9 برای او مفید باشد. افسردگی خفیف اغلب با یک تغییر ساده در سبک زندگی قابل درمان است. این تغییر می تواند شامل تغییر رژیم غذایی و الگوهای خواب و یا بهبود تعادل کار و زندگی خود باشد. بعلاوه ممکن است سپری کردن زمان تعیین با تلویزیون و رسانه های اجتماعی هم یاری نماینده باشد.

تغییر سبک زندگی برای یاری

بسیاری از افراد متوجه می شوند که داشتن تفریح می تواند به بهبود افسردگی خفیف یاری کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که افرادی که در زمان های مختلف دارای فعالیت خلاقانه هستند، دارای انرژی مثبت بیشتر، احساس منفی کمتر، علاقه بیشتر، استرس کمتر و ضربان قلب پایین تر هستند. سبک زندگی پر مشغله خود را به راه های میانبر درگیر میکند که ممکن است شامل استفاده از وسایل صرفه جویی در زمان، وسایل حمل و نقل یا غذا باشند. این ها می توانند مفید باشند اما ممکن است مردم را از فعالیت های سالم دور نمایند.

توصیه های روزانه برای یاری به افسردگی، اغلب عبارتند از:

محدود کردن زمان صرف شده برای کامپیوتر یا تماشای تلویزیون، به ویژه در شبها

فکر کردن و یا فقط 10 دقیقه نشستن

انجام دادن کارهای مورد علاقه

تمرین ورزشی کمی بیشتر

با کسی صحبت کردن

خوردن غذاهای تازه

تنفس هوای تازه

ممکن است بعضی از این نکات را بخاطر مسائل مربوط به سلامت، سن یا عوامل دیگر امتحان کنید. سایر گزینه های درمان در زیر ذکر شده است.

بیشتر بدانید : چرا باید افسردگی خفیف را جدی گرفت؟

گزینه های درمان

حوادث دلخراش منجر به افسردگی خفیف می گردد.اگر این مورد باشد و اگر افسردگی خفیف به میانه تبدیل بگردد، پزشک ممکن است تبادل نظر درمانی را پیشنهاد بدهد.بعضی از انواع درمان صحبت می نمایند عبارتند از:

مشاوره

یک دوره جلسات با یک مشاور واجد شرایط می تواند به شناسایی علل افسردگی یاری کند. مشاوران به مردم آموزش نمی دهند، بلکه پیشنهاد می دهند که بعضی از جنبه های زندگی را تغییر دهند.

درمان میان فردی (IPT)

بعضی از آنها به سختی با دیگران ارتباط برقرار می نمایند و این می تواند منجر به انزوا و افسردگی بگردد. IPT برای یاری به ایجاد روابط ساده تر طراحی شده است.

درمان روان شناختی

این شامل یک روان پزشک است که از فرد می خواهد بگوید چه چیزی در فکرش می گذرد. در حالی که درمانگر در پی شناسایی الگوهای مشکوک فکر یا رفتار است. فرد ممکن است هیچ گونه اطلاعی نداشته باشد که این الگوها باعث ناراحتی و یاری به افسردگی می شوند.

درمان شناختی رفتاری (CBT)

به جای تمرکز بر علل افسردگی، CBT می تواند راه های عملی برای مقابله با نتایج ارائه دهد. این ممکن است شامل منحرف کردن فکر از ناراحتی افکار و یا شناسایی علائم هشدار دهنده زود هنگام در حال تغییر باشد. CBT یک انتخاب مردمی است زیرا اغلب افراد در طی هفته ها بهبود می یابند و درمان به تعهد کوتاه مدت احتیاج دارد.

چه کسانی در معرض افسردگی هستند

افسردگی در بچه هایی که پدر و مادرشان مبتلا به این بیماری هستند، رایج است. به گفته سازمان بهداشت دنیای، در سال 2017، افسردگی عامل اصلی بیماری ها و معلولیت در سراسر دنیا بود. افسردگی ممکن است بسیار گسترده باشد زیرا یک دلیل خاص ندارد. زنان نسبت به مردان بیشتر افسرده می شوند. دیدگاهها در خصوص این موضوع فرق دارد. بلوغ، بارداری و قاعدگی، زمان هایی معمول برای ظهور علائم افسردگی می باشد.

آمار کشورهای مختلف فرق دارد، اما افسردگی در گروه های زیر شایعتر است:

مردم در معرض مسائل مالی

افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی یا سرطان

بچه هایی که والدین افسرده دارند

افراد دارای مسائل روحی مانند اضطراب

بعلاوه بسیاری از داروها می توانند باعث افسردگی شوند. اگر فرد مطمئن نیست که آیا تغییرات عاطفی مربوط به دارو است یا خیر. باید با دکتر مشورت کند. وقتی افسردگی خفیف است، تغییرات ساده در سبک زندگی، ممکن است منافع ماندگار و پایداری را ایجاد کند. این مزایا ممکن است به بعضی افراد نسبت به دیگران آشکارتر گردد.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 900

به "افسردگی خفیف را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی خفیف را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید