اهمیت تبادل تجارب مراکز علمی کشور در مسیر توسعه ملی

به گزارش مجله کامسا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تبادل تجارب اساتید و مسئولان دانشگاه ها را گامی موثر در جهت ارتقای شرایط سلامت کشور دانست.

اهمیت تبادل تجارب مراکز علمی کشور در مسیر توسعه ملی

دکتر سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست هم اندیشی با رییس دانشگاه های علوم پزشکی ایران و هیات همراه با بیان اینکه توسعه ملی، نیازمند مشارکت حداکثری جامعه علمی در پیشبرد پیروز این مسیر است، تبادل علمی میان مراکز دانشگاهی را گامی در این راستا برشمرد.

او با اشاره به توانمندی های ویژه هر دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور، دستاورد مهم این تبادل علمی در حیطه های مختلف را توسعه متوازن خدمات در سطح کشور دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرضا پازوکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران را از اساتید دارای سوابق درخشان علمی و اجرایی در حوزه سلامت معرفی کرد و گفت: هم اندیشی علمی و تبادل تجارب اساتید بسیار کمک کننده بوده و موجب ارتقای هر 2 دانشگاه می شود.

دکتر حسینی در ادامه پیرامون اقدامات و فعالیت های مهم بیمارستان های حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی، همچنین بیمارستان خیریه پیوند اعضای ابوعلی سینا، شرحاتی ارائه داد.

بیمارستان های شهر شیراز، الگویی برای دیگر مجموعه های سلامت کشور است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران نیز با قدردانی از تلاش بی وقفه مجموعه سلامت فارس، وجود دکتر سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نعمتی برای شیراز و نظام سلامت کشور و توانمندی های علمی و برقراری ارتباط موثر با مجامع علمی را از مهمترین جنبه های شخصیتی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد.

دکتر عبدالرضا پازوکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، هدف از این نشست هم اندیشی را بازدید از توانمندی های بیمارستان های شیراز و تبادل تجارب بین دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و شیراز برشمرد و اضافه کرد: ارتباط بین دانشگاه ها موجب هم افزایی و رقابت علمی بین دانشگاه ها، موجب رشد و شکوفایی می شود.

او با اشاره به اقداماتی که در بیمارستان های شیراز در حال انجام است، شرح داد: افتخار می کنیم که مراکز درمانی شیراز، به عنوان الگویی برای دیگر بیمارستان ها، در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

دکتر پازوکی با اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هدف از سفر خود و هیات همراه به شیراز را بازدید از توانمندی ها، بررسی برنامه ها و تبادل تجارب اساتید و مسئولان حوزه سلامت و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه شاهد پیشرفت هایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم که موجب افتخار کشور است، اضافه کرد: توانمندی هایی که در بخش پیوند اعضا در شیراز در حال انجام است، نه تنها در کشور، بلکه در خاورمیانه نیز کم نظیر است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1213

به "اهمیت تبادل تجارب مراکز علمی کشور در مسیر توسعه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت تبادل تجارب مراکز علمی کشور در مسیر توسعه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید