سفر به آمریکا: 10 دانشگاه برتر جغرافیا در آمریکا کدامند؟

به گزارش مجله کامسا، تصمیم دارید در رشته جغرافیا تحصیل کنید؟ پس این مقاله را از دست ندهید و با بهترین دانشگاه های این رشته در آمریکا آشنا شوید. همراه خبرنگاران باشید.

سفر به آمریکا: 10 دانشگاه برتر جغرافیا در آمریکا کدامند؟

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای تضمینی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جغرافیا از آن دسته از رشته هایی است که چندان مورد توجه قرار ندارد و هر ساله افراد کم تری برای تحصیل در این رشته کوشش می نمایند. با این حال، اشتغال در حوزه جغرافیا شامل کارهایی چون کارتوگرافی، مشاوره زیست محیطی، نقشه برداری، توسعه و برنامه ریزی شهری، مطالعات بازار، گردشگری و یاری های بین المللی است که می توانند بسیار جذاب باشند. اگر در حال برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور در رشته جغرافیا هستید، در این مقاله می توانید با برترین دانشگاه های آمریکا برای این رشته آشنا شوید.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی یکی از دانشگاه های برتر آمریکا است. این دانشگاه زیبا که در کنار خلیج سانفرانسیسکو واقع شده است، در رتبه پنجم جهان برای مطالعات جغرافیا واقع شده است. شما می توانید با پرداخت شهریه نه چندان بالا در رشته ای که دوست دارید در این دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کنید.

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در رتبه بندی دانشگاه های برتر مطالعات جغرافیا در صندلی هفتم واقع شده است. این دانشگاه در بسیاری رشته های دیگر نیز دارای رتبه بالا است و سالانه حدود 30,000 نفر ورودی و 12,000 نفر خروجی دارد. همچنین، به عنوان یکی از عظیم ترین دانشگاه های حاشیه غربی آمریکا، تقریبا 100 سال از زمان تاسیس این دانشگاه در لس آنجلس می گذرد.

دانشگاه ویسکانسین - مدیسون

دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (یا UW) که رتبه 18 جهان برای رشته جغرافیایی است، یک دانشگاه عالی تحقیقاتی واقع در شهر مدیسون، ویسکانسین است. در این دانشگاه بیش از 21,000 کارمند و هیات علمی مشغول به کار هستند.

دانشگاه مینه سوتا

دانشگاه مینه سوتا یکی از معتبرترین مدارس شمال آمریکا است و در صندلی 28 جهان برای رشته جغرافیا واقع شده است. این دانشگاه که در دو ناحیه مینیاپولیس و سنت پل، مینهسوتا واقع شده است، از عظیم ترین مراکز دانشگاهی کل آمریکا است. در هر سال بیش از 51,000 دانشجو وارد این دانشگاه می شوند.

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن در کنار دانشگاه مینه سوتا صندلی 28 جهان برای رشته جغرافیا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه واشنگتن یکی از قدیمی ترین کالج ها در حاشیه غربی آمریکا است و دارای یکی از برترین مدارس پزشکی در جهان است.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا در رتبه سی ام بهترین دانشگاه های جهان برای رشته جغرافیا قرار گرفته است و یکی از 9 نهاد اصلی کالج های کلونیال و همچنین یکی از 14 کالج انجمن دانشگاه های آمریکا است. موسس این دانشگاه کسی نیست جز بنجامین فرانکلین.

دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا

دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا سی و نهمین دانشگاه برتر جهان برای رشته جغرافیا است. این دانشگاه سومین موسسه آموزشی عمومی در کالیفرنیا است و یکی از دانشگاه های لیگ آیوی (گروهی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا) است.

دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو، یا OSU، در حدود سال 1870 تاسیس شده است و سومین مرکز عظیم دانشگاهی در کل کشور است. دانشگاه ایالتی آریزونا رتبه 41 جهان برای مطالعات جغرافیایی است و یکی از 14 دانشگاه آیوی آمریکا است.

دانشگاه ایالتی آریزونا

دانشگاه ایالتی آریزونا، ASU، عظیم ترین دانشگاه دولتی در آمریکا (بر اساس تعداد دانشجویان) در رتبه 43 جهان برای مطالعات جغرافیایی واقع شده است. این دانشگاه یکی از عظیم ترین دانشگاه های تحقیقاتی در آمریکا محسوب می گردد.

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل در صندلی 46 برترین دانشگاه های جهان برای رشته جغرافیا قرار گرفته است و یکی از 8 دانشگاه لیگ آیوی در آمریکا است. مرکز درمانی UNC در این دانشگاه واقع شده است. این مرکز بیمارستانی است که به شکل تخصصی بر درمان، تحقیقات و مراقبت های سرطانی فعالیت می نماید.

منبع: کجارو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 516

به "سفر به آمریکا: 10 دانشگاه برتر جغرافیا در آمریکا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: 10 دانشگاه برتر جغرافیا در آمریکا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید