این درخت قد کوتاه را تا حالا دیده اید؟!

به گزارش مجله کامسا، تکثیر آووکادو معمولاً به وسیله پیوند زدن صورت گرفته و این کار باعث بهبود کیفیت و افزایش محصول این درخت می گردد. در سال 2017 کشور مکزیک 34 درصد مجموع فراوری جهانی آووکادو را در اختیار داشته است. پس از مکزیک کشور های جمهوری دومینیکن، اندونزی، کلمبیا، پرو و آمریکا بزرگ ترین فراوریکنندگان آووکادو هستند.

این درخت قد کوتاه را تا حالا دیده اید؟!

به گزارش عصر ایران، علاوه بر خود میوه آووکادو، برگ های آن را خشک نموده و به عنوان ادویه در انواع غذا ها مثل خوراک لوبیا استفاده می نمایند. این برگ برای حیواناتی، چون گوسفند، اسب و بز، سمی است.

خواص آووکادو سبب شده است تا این میوه راه ورود خود را به صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی یافته و نقش مهمی در بین مواد اولیه محصولات این حوزه ایفا کند. این میوه که در بسیاری از منطقه ها جهان نیز برداشت نشده و به عنوان یک میوه وارداتی شناخته می گردد و خواص اعجاز انگیزی دارد.

نهال های این گیاه در دهه 40 شمسی از اکوادور وارد ایران شد، ولی در ابتدا دچار سرما زدگی شد، ولی بعد از گذشت چند سال با آب و هوای منطقه مورد کشت مقاومت ایجاد نموده که هر کدام از این درختان در حال حاضر 500 تا 1500 عدد میوه فراوری می نمایند. در ایران بیش از 50 هکتار در شمال کشور به باغ های آووکادو اختصاص دارد و هر ساله حدود 100 تن میوه فراوری می گردد.

آووکادو حاوی فیبر، چربی های غیراشباع سالم و ویتامین ها و مواد معدنی مهم مورد احتیاج بدن از جمله منیزیم و ویتامین های ئی (E)، سی (C) و ک (K) است. پژوهشگران آمریکایی دریافتند، افرادی که یک عدد آووکادو را در قالب دو وعده غذایی در هفته می خورند، در مقایسه با افرادی که اصلا آووکادو مصرف نمی نمایند، 21 درصد کمتر در خطر ابتلا به تنگی عروق کرونر قلب یا بیماری قلبی قرار دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1310

به "این درخت قد کوتاه را تا حالا دیده اید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این درخت قد کوتاه را تا حالا دیده اید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید