بندرعباس در شرایط فوق بحرانی کرونا، کمبود شدید تخت

به گزارش مجله کامسا، خبرنگاران : رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون شهر بندرعباس در شرایط فوق بحرانی و شهرستان های میناب و بندرلنگه در شرایط بحرانی هستند، اظهار کرد: اگر آمارهای کرونایی همین طور فرایند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده اندازه مرگ و میر هم افزایش می یابد.

بندرعباس در شرایط فوق بحرانی کرونا، کمبود شدید تخت

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسین فرشیدی صبح امروز (17 تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد شهرستان های با شرایط قرمز در هرمزگان افزایش یافته است، اضافه نمود: اکنون همه شهرستان های استان به جز شهرستان های بشاگرد و ابوموسی در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون شهرستان های بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، بندرخمیر، رودان، سیریک، جاسک، قشم و میناب در شرایط قرمز کرونایی هستند، اضافه نمود: با کمبود شدید تخت در بیمارستان های استان روبرو هستیم و اکنون 830 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که این آمار بی سابقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه روزانه 200 بیمار در بیمارستان های استان بستری می شوند و 110 بیمار احتیاج به تخت های ویژه آی سی یو دارند، اعلام کرد: در سه هفته اخیر موارد مثبت و موارد بستری در استان افزایش یافته است و در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس ظرفیت چهار بخش آی سی یو تکمیل است.

وی با بیان اینکه در بعضی مواقع دستگاه های ونیلاتور در بخش های غیر از آی سی یو به کار برده می گردد، اضافه نمود: اکنون شهر بندرعباس در شرایط فوق بحرانی و شهرستان های میناب و بندرلنگه در شرایط بحرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اگر آمارهای کرونایی همین طور فرایند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده مقدار مرگ و میر هم افزایش می یابد، توضیح داد: در سال گذشته و در پیک قبلی تعداد بستری ها حدود 400 تا 500 بیمار بود، اما در این پیک تازه بیش از 800 بیمار بستری داریم.

وی ادامه داد: اکنون حدود 10 هزار بیمار قرنطینه هستند و با شرایط فعلی باید محدودیت های کرونایی شهرهای قرمز در استان اجرا گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بر این اساس فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و حضور کارکنان دستگاه های اجرایی نباید بیشتر از یک سوم باشد، اظهار کرد: سرانجام طرح بعضی از متخصصان و جابجایی آن ها هم یکی از دیگر مسائل است که در کوشش هستیم تا این متخصصان تا شهریور در استان باقی بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سرانجام گفت: گونه غالب کرونا در استان انگلیسی است، اما گونه هندی هم در منطقه ها شرقی وجود دارد که افزایش موارد مثبت را به همراه داشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 792

به "بندرعباس در شرایط فوق بحرانی کرونا، کمبود شدید تخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندرعباس در شرایط فوق بحرانی کرونا، کمبود شدید تخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید