خبرنگاران روسیه فهرست کشورهای مجاز به برگشت دانشجویان را منتشر کرد

به گزارش مجله کامسا، مسکو - خبرنگاران- وزارت آموزش و علوم روسیه، فهرست کشورهای مجاز به اعزام دانشجو به روسیه برای تحصیل را منتشر کرد.

خبرنگاران روسیه فهرست کشورهای مجاز به برگشت دانشجویان را منتشر کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، وزارت آموزش و علوم روسیه روز شنبه در بیانیه ای بیان کرد: به دانشجویان خارجی از کشورهایی که ازنظر شیوع ویروس کرونا در وضع خوبی قرار دارند، اجازه داده شده است به روسیه بازگردند.

در بیانیه گفته شده است: به دستور دولت روسیه از مورخه 16 ماه مارس 2021، دانشجویان خارجی اجازه یافته اند برای ادامه تحصیل به روسیه بازگردند. مقررات برای بازگشت به روسیه توسط وزارت آموزش و علوم طرح ریزی شده است.

وزارت آموزش و علوم خاطرنشان نموده است که فقط به دانشجویان خارجی از کشورهایی اجازه داده شده است که سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه (دست اندر کار مبارزه با بیماریهای عفونی در روسیه) دارای شرایط خوب ازنظر اپیدمیولوژی شناخته شده اند.

به این ترتیب دانشجویان از کشورهای آبخازیا، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، ویتنام، یونان، مصر، هند، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، کوبا، مالدیوی، امارات، جزایر سیشل، صربستان، سنگاپور، تانزانیا، ترکیه، فنلاند، سوییس، اتیوپی، کره جنوبی، اوستیای جنوبی و ژاپن اجازه بازگشت به روسیه برای ادامه تحصیل می یابند.

در بیانیه گفته شده است که فهرست کشورهای مجاز برای اعزام دانشجو به روسیه بطور منظم توسط سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه تجدید می گردد و به دانشگاهها برای اطلاع دانشحویان و به وسیله شبکه اینترنتی اعلام خواهد شد.

دانشجویان خارجی 10 روز پیش از سفر به روسیه به وسیله ایمیل باید سفر خود به این کشور را اطلاع بدهند و پس از آن اطلاعات در خصوص مقررات به آنها ارسال می گردد.

وزارت آموزش و علوم روسیه در حالی این بیانیه را صادر کرد که روز 16 ماه فوریه (مصادف با 28 بهمن ماه سال 99) سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه (دست اندر کار مبارزه با بیماریهای عفونی در روسیه) بیان کرد که دانشجویان خارجی اجازه دارند که برای تحصیل به روسیه بازگردند.

به گزارش خبرنگاران، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از یک مقام سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه بیان کرد: دانشجویان خارجی می توانند به روسیه بازگردند و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.

مقام روس گفت: برای این منظور دانشجویان خارجی باید تست کرونا بدهند و تست آنها منفی باشد و سند مربوطه باید به زبان روسی یا انگلیسی ترجمه گردد. تست کرونا سه روز پیش از سفر به روسیه انجام گرفته باشد و درصورتی که بیش از سه روز باشد پذیرفته نخواهد شد.

دانشجویان باید در طول سه روز که به روسیه می آید تست کرونا بدهند و در این مدت از تماس با دیگران خودداری نموده و اصول قرنطینه را رعایت نمایند.

قبلا نیز اعلام شده بود که بر اثر شیوع کرونا و ممنوعیت سفر به روسیه بیش از 300 هزار دانشجوی خارجی نمی توانند به روسیه سفر نمایند.

حدود چهار هزار دانشجوی ایرانی در روسیه تحصیل می نمایند که به خاطر شیوع کرونا بیشتر از نیمی از آنان به ایران بازگشتند و منتظر بازگشایی مجدد مرزهای روسیه برای ادامه تحصیل هستند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه (روس پاترب نادزور) در ماه اوت سال 2020 (در شهریور ماه سال 99) در نامه ای به روسای شعبات این سازمان در مناطق روسیه اعلام نموده بود که دانشجویان خارجی اجازه دارند برای ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی به روسیه سفر نمایند.

در نامه گفته شده بود که بر اساس تغییرات جدید، دانشجویان سال اولی اجازه دارند از اول ماه سپتامبر سال 2020 و دانشجویان سال های بالاتر از 15 ماه اکتبر سال 2020 (24 مهر ماه) به مدت حداقل سه ماه به روسیه مسافرت نمایند.

اما به علت شروع موج دوم کرونا در روسیه، این تصمیم لغو شد و ممنوعیت سفر دانشجویان خارجی به روسیه همچنان باقی ماند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 621

به "خبرنگاران روسیه فهرست کشورهای مجاز به برگشت دانشجویان را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه فهرست کشورهای مجاز به برگشت دانشجویان را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید