تور مجازی رووانیمی فنلاند؛ دهکده بابانوئل

به گزارش مجله کامسا، رووانیمی، شهر مرکزی لاپلند در فنلاند و از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای خانواده ها است؛ به خصوص که گردشگران آن را زادگاه بابانوئل می دانند و در تعطیلات کریسمس از آن دیدن می کنند.

تور مجازی رووانیمی فنلاند؛ دهکده بابانوئل

جشن کریسمس بدون حضور بابانوئل قابل تصور نیست؛ شخصیتی دوست داشتنی که همه می دانند در رووانیمی (Rovaniemi) در نزدیکی شهر لاپلند فنلاند زندگی می کند و در زبان فنلاندی به آن Joulupukki گفته می شود. در سال 2020، جشن کریسمس و سال نو برای هیچ کس آسان نبوده و همه گیری دنیای کرونا نیز عملا سفر را غیرممکن کرده است؛ هرچند می توانید با تور مجازی سفری به زادگاه بابانوئل داشته باشید و از فضای مجذوب کننده آن لذت ببرید.

در همین روزها و با نزدیک شدن به کریسمس، دستیاران بابانوئل کار بسته بندی هدایا را تمام کرده اند؛ هدایایی که مجذوب کنندهیتی دوچندان به کریسمس می بخشند. از همین رو، در این مقاله قرار است در قالب یک تور مجازی مهیج، شما را به این سرزمین خیالی ببریم تا از چشم انداز زمستانی خیره کننده آن نهایت استفاده را ببرید. علاوه بر این، می توانید با محل زندگی بابانوئل آشنا شوید و از جنگلی برفی در نزدیکی کوه کونتیوارا (Kuntivaara) دیدن کنید.

فنلاند را کشور هزار دریاچه می دانند و هروقت صحبت از آن است، در وهله اول دریاچه های آن در فکر افراد متصور می شود. با اینکه هیچ کوهی مانند کوه های سوئیس یا نپال در دنیا وجود ندارد؛ طبیعت فنلاند را نمی توان کاملا مسطح خواند. رشته کوه اصلی فنلاند، Maanselka به معنای تقسیم سرزمین نام دارد که از نروژ تا کارلیا (از جمهوری های روسیه) کشیده شده است و تقریبا در مرز روسیه و فنلاند قرار گرفته است. در این منطقه می توان شاهد چشم انداز دریاچه فنلاند شمالی با تپه های زیبا و خیره کننده بود.

تپه ای به بلندی 480 متر موسوم به کونتیوارا در این رشته کوه وجود دارد که در فاصله سه کیلومتری مرز فنلاند و روسیه در مکانی خلوت واقع شده است و یکی از زیباترین کوه های این منطقه و از جاهای دیدنی فنلاند به شمار میرود. کوهنوردی تا بالای این تپه کار ساده ای نیست و چندین ساعت طول می کشد؛ اما در طول زمستان می توان با کرایه یک اسنوموبیل (خودرو برف رو) به بالای این تپه رفت. قله کونتیوارا چشم انداز فوق العاده ای از هر دو کشور همسایه را پیشکش علاقه مندان می کند.

جنگل ها و دریاچه های اطراف این تپه، زیستگاه گونه های مختلف جانوری است که بیشترین آن ها را قوها و سایر پرندگان، از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض تشکیل می دهند. رایج ترین حیوان این منطقه نیز خرس قهوه ای است.

پارک ملی ریزیتونتوری (Riisitunturi National Park)، یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی در کشور فنلاند را در خود جای داده است که به قله ریزیتونتوری منتهی می شود. صعود به این قله اصلا کار دشواری نیست و حتی بچه ها نیز می توانند از پس آن برآیند. تقریبا در تمام مسیرهای کوهنوردی فنلاند، کلبه های جنگلی برای استراحت، روشن کردن آتش و گرم شدن وجود دارد. در برخی از جنگل ها، اره و تبر نیز در این کلبه ها برای گردشگران مهیا شده است.

طبیعت فنلاند در هر فصلی شگفت انگیز است؛ اما زمستان بهترین زمان برای سرگرمی در فضای باز به شمار می رود. تیم ایرپانو (AirPano) از جنوبی ترین بخش لاپلند یعنی منطقه پیست اسکی روکا (Ruka Ski Resort) نیز بازدید کرد. مردم فنلاند به دمای بسیار سرد و منجمدکننده این منطقه عادت دارند؛ هرچند گردشگرانی که با زمستان سفید برفی آشنا هستند، از زمستان این منطقه شگفت انگیز لذت خواهند برد؛ به خصوص که ظاهرا تفاوت چندانی با منطقه ها سردتر شمالی ندارد. هدف اعضای این تیم به تصویر کشیدن چشم انداز ها زیبای زمستانی آن بود که طی دو بازدید از منطقه، دمای هوا به منفی 20 درجه سانتی گراد می رسید.

روکا (روکاتونتوری)، مرکز سرگرمی های زمستانی و مکان مناسبی برای دیدنی جاهای دیدنی و زیبا است. این محل می تواند نقطه شروعی برای سفر با اسنوموبیل به کانتیوارا و پارک ملی ریزیتونتوری در همان نزدیکی باشد. روکا سرزمین واقعی زمستان و برف محسوب می شود که ده ها کیلومتر امتداد یافته است. نوک درخت ها با برف پوشیده شده اند و روی تپه که باد بیشتری می زد، تنه و شاخه درخت ها نیز مملو از برف است. در این میان کاج ها که زیر بار سنگین برف خم شده و شکل های مخروطی، قوس دار و عجیب وغریب خلق کرده اند، زیبایی خاصی دارند. در اینجا حتی جاده ها سفید هستند؛ زیرا از هیچ ماده شیمیایی برای برف روبی آن ها استفاده نمی شود.

در حدود 200 کیلومتری روکا، مرکز لاپلند و زادگاه بابانوئل یعنی رووانیمی قرار گرفته است؛ اما شانس با تیم ایرپانو یار نبود؛ زیرا دمای هوای این شهر که در مدار شمالگان جای گرفته است، بالاتر از صفر بود و باران می بارید. با این حال، اعضای تیم پیروز به دیدن بابانوئل شدند و حتی توانستند یک فیلم کوتاه بسازند. روز بعد هوا خوب شد و از همین رو صدها گردشگر دور کلبه بابانوئل جمع شده بودند.

زمستان های فنلاند فقط به اسکی در کوهستان و گوشه وکنار کشور، بابانوئل و فضای کریسمس خلاصه نمی شود. اسنوموبیل، کارتینگ روی یخ و فعالیت های سرگرم کننده متعددی در انتظار گردشگران این کشور است.

شاید بتوان غیرمعمول ترین و واقعی ترین فعالیت زمستانی فنلاند را سورتمه سواری با گوزن شمالی و سگ دانست. سورتمه سواری با سگ های هاسکی از بهترین بخش های سفر به این منطقه به شمار میرود؛ سگ های مهربانی که با شوروشوق در مسیرهای برفی حرکت کرده و بازدیدکنندگان را به راحتی با خود حمل می کنند. قدمت سورتمه سواری با سگ به حدود هشت هزار سال می رسد. سگ های هاسکی، انرژی و قدرت زیادی دارند و ساکنان این منطقه سورتمه سواری با سگ را به گوزن ترجیح می دهند؛ چراکه سگ ها به غذای خاصی نیاز ندارند و تشنگی خود را خوردن برف های طول راه برطرف می کنند.

در این مقاله از خبرنگاران به ماجراجویی زمستانی تیم ایرپانو در فنلاند پرداختیم و امیدواریم که این تصاویر پانوراما و تور مجازی، تا حدی حس حضور در این کشور زیبا را برایتان تداعی کند. در صورت تمایل می توانید نظر خود را در پایین این مقاله با کاربران ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1049

به "تور مجازی رووانیمی فنلاند؛ دهکده بابانوئل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی رووانیمی فنلاند؛ دهکده بابانوئل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید