در پی مکمل غذایی در دوران بارداری و شیر دهی

به گزارش مجله کامسا، ایا مکمل غذایی مناسبی برای خانم های باردار و مادران شیرده که بر پایه شیر گاو بوده،حاوی پروتئین ،چربی و تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج دوران بارداری و شیردهی باشد،وجود دارد؟

در پی مکمل غذایی در دوران بارداری و شیر دهی

در پی مکمل غذایی در دوران بارداری و شیر دهی

ایا مکمل غذایی مناسبی برای خانم های باردار و مادران شیرده که بر پایه شیر گاو بوده،حاوی پروتئین ،چربی و تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج دوران بارداری و شیردهی باشد،وجود دارد؟

مادر بودن موهبتی است که مادران از ابتدای خلقت،شکر واجبش را ادا نموده اند یا دست کم سعی در آن داشته اند. مدارک باستان مملو از مواردی است که نشان می دهد پیشینیان توجه ویژه ای به امر تغذیه در دوران بارداری و شیردهی داشته اند و این پرسش اسطوره ای که کدام معجون،توانایی تامین کامل احتیاجهای مادر را دارد،به وضوح در منابع گذشته دیده می گردد. هنوز هم دغدغه تغذیه مناسب در این دوران،مادران و حتی پدران را بارها برای کسب اطلاعات به مراکز علمی و درمانی می کشاند . تغذیه جداول مدرنی به نام DRIمنتشر می نماید که احتیاج غذایی روزانه گروه های مختلف سنی را در شرایط متفاوت بر حسب آخرین استانداردهای جهانی اعلام می نماید ؛مثلا افزایش احتیاج به انرژی روزانه در 3ماهه دوم بارداری،3ماهه سوم بارداری و دوران شیردهی به ترتیب برابر با 360-340،112و 450کیلوکالری است و مصرف 2لیوان در روز از محلول لیدی میسل402کیلوکالری انرژی به بدن می رساند و این دقیقا همان هماهنگی عرضه و تقاضا است یا این که پروتئین اضافی مورداحتیاج جهت ساخت بافت های جنین و حمایت از مادر برابر (20تا25گرم)است که این اندازه در 100گرم لیدی میل (2لیوان مصرف روزانه)برابر 23گرم پروتئین است که به علت غنی شدن با پروتئین wheyارزش بیولوژیکی بسیار بالا دارد ،بعلاوه حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری و نیمه ضروری مورد احتیاج است. اسیدهای آمینه ضروری و نیمه ضروری مورد احتیاج است. اسیدهای آمینه ضروری احتیاج به کربوهیدرات مطابقDRI،روزانه 40گرم است و خوشبختانه این مکمل غذایی حاوی 53گرم کربوهیدرات در 100کیلوکالری است . قند اصلی لیدی میل،لاکتوز است که از شیر تازه و چربی گرفته شده گاو(skimmed milk)تهیه شده ودر جذب کلسیم نقش ارزشمندی دارد. بعلاوه وجود پره بیوتیک اینولین باعث کاهش بیشتر LDLخون شده و یبوست در دوران بارداری را مهار می نماید. در خصوص چربی ها هم همین گونه است. طی دوران بارداری احتیاج روزانه به اسید لینولئیک به (13گرم)و اسید لینولنیک به (1/4گرم)می رسد ،که تامین این مقادیر برای سلامت مادر و جنین حیاتی است . در دوران شیردهی هم،اندازه و کیفیت اسیدهای چرب ضروری در شیر مادر به طور کلی وابسته به تغذیه مادر شیرده است و این اندازه تقریبا با مقادیر آن در دوران بارداری،برابری می نماید. باید یاد آوری کنیم چربی ها علاوه بر این که منبع بسیار خوب تامین انرژی هستند،در ساختار مغز جنین و شبکیه نوزادان نقش به سزایی دارند. چنانچه می دانیم نقش مواد معدنی و ویتامین ها در دوران بارداری و شیردهی در حفظ سلامت مادر و کودک،نقشی انکار ناپذیر و حائز اهمین است . لیدی میل که در واقع معجون کامل از هر دو گروه است،با دقت خاصی بر اساس استانداردهای جهانی تنظیم شده است. اندازه افزایش احتیاج به موادی مثل روی،آهن ،سلنیوم ،ید و اسید فولیک و...در لیدی میل کاملا پوشش داده شده است. کلسیم بالای لیدی میل کاملا پوشش داده شده است. کلسیم بالای لیدی میل به حافظ استخوان ها و دندان های مادر یاری می نماید و رشد جوانه های دندانی و استخوانی نوزاد را تکمیل می نماید توزین موجود در این مکمل غذایی هم تکامل مطلوب مغز نوزاد را تسهیل می نماید و .. و در یک کلام،این محصول خوراکی الگوی افزایش احتیاجهای مادر و نوزاد در تمام گروه های غذایی را پوشش می دهد

منبع:زندگی ایده ال 51

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 852

به "در پی مکمل غذایی در دوران بارداری و شیر دهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی مکمل غذایی در دوران بارداری و شیر دهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید