زردی دندان را به راحتی از بین ببرید

به گزارش مجله کامسا، آیا دل تان می خواهد دندان هایی به سفیدی مروارید داشته باشید؟ خبر خوب آن که شما می توانید با خوردن چند خوراکی دندان های زیبایی داشته باشید.

زردی دندان را به راحتی از بین ببرید

از بین بردن زردی دندان دغدغه بسیاری از افراد است. هرچه مینای بیرونی دندان دچار فرسودگی گردد، عاج دندان که متمایل به زرد است، بیشتر دیده می گردد. اگر به بهداشت دهان و دندان و زیبایی دندان های خود اهمیت می دهید، در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه ما باشید.

از بین بردن زردی دندان

خوراکی های زیر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. هرچند که بر سر مقدار مصرف آن ها اختلاف نظر وجود دارد؛ اما قطعاً ارزش اضافه شدن به سبد خرید شما را دارند.

از بین بردن زردی دندان با پنیر

نتایج تحقیقی که در مجله دندان پزشکی منتشر شد، نشان می دهد مصرف پنیر چدار باعث افزایش فراوری بزاق دهان و شکل گیری لایه محافظتی روی مینای دندان می گردد. محققان آموزشگاه دندان پزشکی باور دارند که تغییر سطح (pH) باعث افزایش احتمال فرسایش و پوسیدگی دندان می گردد.

البته هرچقدر سطح (pH) بالاتر باشد، برای سلامتی دندان بهتر است. تحقیقات نشان می دهد که بعد از جویدن پنیر چدار شاهد افزایش سطح (pH) خواهیم بود. البته تمام مواد لبنی یکی نیستند. شیر و ماست بدون شکر باعث تغییر سطح (pH) نمی شوند.

از بین بردن زردی دندان با کشمش

شاید کشمش به خاطر بافت چسبناکش برای دندان ها چندان مفید به نظر نرسد؛ اما اشتباه می کنید. مطالعات دانشگاه ایلی نویز شیکاگو نشان می دهد این انگورهای خشک شده باعث بهبود بهداشت دهان می شوند.

نتایج این تحقیق که در سمینار سالانه میکروب شناسی آمریکا ارائه شدنشان می دهد که اسید اولئیک که در کشمش پیدا می گردد، جلوی رشد 2 نوع باکتری را خواهد گرفت: باکتری استرپتوکوک موتانس که باعث خوردگی دندان می گردد و باکتری Porphyromonas gingivalis که باعث بیماری های دندان می گردد. اسید اولئیک بعلاوه باعث محافظت دندان ها در برابر پلاک های دندان می گردد.

از بین بردن زردی دندان با بروکلی

تحقیقات علمی دانشگاه بائورا نشان می دهد، با اینکه این سبزی چندان محبوب نیست، اما این گیاه از خانواده گل کلم دارای مواد مفیدی برای دندان هاست. این تحقیق منتشرشده در مجله اروپایی دندان پزشکی نشان می دهد که آهن موجود در کلم بروکلی باعث ایجاد اسیدی می گردد که به عنوان پوششی روی دندان ها قرار می گیرد.

این پوشش مقدار تماس دندان ها با مواد غذایی اسیدی مثل نوشابه را کاهش می دهد. بهتر است از بروکلی خام بهره ببرید تا پوشش مناسبی روی مینای دندان ایجاد گردد.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب با این مدل موها جذابیت تان دو برابر می گردد + ویدیو را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1261

به "زردی دندان را به راحتی از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زردی دندان را به راحتی از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید