تور ترکیه ارزان: ترکیه در پی خرید جنگنده های اف 16 به جای اف 35 است

به گزارش مجله کامسا، ترکیه بعد از لغو قرارداد خرید جنگنده های اف 35 در پی فشار بر آمریکا برای خرید جنگنده های اف 16 است.

تور ترکیه ارزان: ترکیه در پی خرید جنگنده های اف 16 به جای اف 35 است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در 17 اکتبر گفت که آنکارا می خواهد با استفاده از 1.4 میلیارد دلاری که برای قرارداد لغو شده اف 35 اختصاص داده بود، هواپیماهای مقرون به صرفه تر اف 16 را خریداری کند.

اما یکی از مقامات آمریکایی گفت که هرگونه سفارش احتمالی F-16 می تواند به علت همان موضوعی که باعث لغو جنگنده های F-35 ها ادامه یابد.

از جمله مهمترین اختلاف پیش آمده میان واشنگتن و آنکارا، می توان به خشم آمریکا از تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی S-400 از روسیه اشاره نمود.

آمریکا مدعی است که سامانه موشکی اس 400 که برای ردیابی و سرنگونی هواپیماهای مهاجم استفاده می گردد، به عنوان تهدیدی برای برنامه جنگنده تهاجمی مشترک F-35 که در چندین کشور ناتو به تصویب رسیده است، تلقی می گردد.

در راستای حل اختلافات میان دو کشور، مقامات دفاعی آمریکا چهارشنبه در آنکارا با همتایان ترکیه ای خود برای حل مسائل به جای مانده از برنامه F-35 ملاقات کردند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز با خلوصی آکار همتای ترکیه ای گفت وگو کرد و در بیانیه ای گفت که پنتاگون نیازهای مدرن سازی نظامی ترکیه را به رسمیت شناخته است.

بعلاوه انتظار می رود که درخواست خرید جنگنده F-16 می تواند زمانی مورد بحث قرار گیرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اردوغان در حاشیه کنفرانس آب و هوا COP26 در گلاسکو که از روز یکشنبه شروع می گردد، ملاقات می نماید.

به گفته رسانه های ترکیه، این کشور می خواهد 40 فروند F-16 و کیت برای ارتقاء 80 هواپیمای جنگی در ناوگان فعلی خود خریداری کند.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 934

به "تور ترکیه ارزان: ترکیه در پی خرید جنگنده های اف 16 به جای اف 35 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: ترکیه در پی خرید جنگنده های اف 16 به جای اف 35 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید