تصادف وحشتناک دنا؛ امنیت خودروهای ایرانی زیر سوال است؟

به گزارش مجله کامسا، تصادف شدید دنا و نصف شدن این خودرو سوال های بسیاری را درباره امنیت خودروهای ایرانی مطرح نموده است.

تصادف وحشتناک دنا؛ امنیت خودروهای ایرانی زیر سوال است؟

خبرنگاران - تصادف شدید خودرو دنا که منجر به نصف شدن آن شده است، بار دیگر موضوع امنیت خودروهای ایرانی را به چالش کشیده است. در حالی که اصول ایمنی خودروها حکم می نماید که، بدنه در تصادفات شدید به هیچ عنوان از وسط شکسته نگردد، دنا به شکل وحشتناکی از وسط شکسته است. این حادثه، پرسش های جدی در خصوص کیفیت و ایمنی این خودرو ایجاد نموده است.

واکنش ایران خودرو به تصادف دنا: تضاد در اطلاعات و نگرانی ها درباره ایمنی

در پی حادثه ای که منجر به شکستگی بدنه خودرو دنا شد، ایران خودرو اعلام نموده است که دلیل اصلی این اتفاق جوشکاری نادرست بر روی بدنه خودرو به وسیله مالک آن بوده است. این شرکت در واکنش به تصاویری که از این تصادف منتشر شده، و منجر به فوت دو هم وطن شد، تأکید کرد که خودرو مذکور دارای تصادفات متعددی بوده، و بدنه آن به صورت غیر اصولی و خارج از شبکه رسمی ایران خودرو جوشکاری شده است.

سابقه تصادف های سنگین خودرو دنا

به گزارش ایسنا، ایران خودرو در واکنش به این حادثه، خاطرنشان کرد: آنالیز های اجرا شده، نشان می دهد این خودرو فراوری سال 1396 بوده، و در دو تصادف سنگین در سال های 1397 و 1399 آسیب دیده است. در تصادف اول، بدنه خودرو به شدت آسیب دیده، و بخش های مختلفی از خودرو مانند سرشاسی های عقب، سینی کف اتاق، صندوق، گل گیرها و بسیاری از قطعات اصلی مانند ایربگ ها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، و پلوس ها تعویض شده است.

تضاد در اطلاعات منتشرشده

در حالی که ایران خودرو اعلام نموده است که بدنه خودرو جوشکاری شده، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد هیچ نشانه ای از جوشکاری روی بدنه خودرو وجود ندارد. این تضاد در اطلاعات، نگرانی ها در خصوص ایمنی واقعی خودرو دنا را افزایش داده و پرسش های بیشتری را به همراه داشته است.

البته ما بصورت مستقل نمی توانیم این داعا را تایید کنیم.

آیا دنا نصف شده جوشکاری شده بود ؟ pic.twitter.com/TQXNnkPuWj

- bitrun.ir (@bitrun-ir) September 12, 2024

نتیجه گیری

با وجود توضیحات ایران خودرو، تضاد در اطلاعات موجود و ویدئوهای منتشرشده، بحث درباره ایمنی و کیفیت ساخت خودرو دنا همچنان ادامه دارد. آیا واقعا نقص فنی و جوشکاری نادرست دلیل اصلی شکستگی بدنه بوده، یا مشکل از طراحی و ساختار این خودرو است؟

پلت فرم قدیمی دنا؛ مسئله ای اساسی؟

نکته ای که به وضوح باید به آن پرداخته گردد، پلت فرم قدیمی خودرو دنا و دنا پلاس است. این خودرو بر پایه پلت فرم پژو 405 طراحی شده است که خودرویی با ایمنی نامناسب بوده، و پژو پارس که بر اساس همین پلت فرم ساخته شده، به دلیل قدیمی بودن دیگر اجازه فراوری ندارد. حال سوالی که مطرح می گردد این است که چه تفاوتی بین پلت فرم دنا و پژو پارس وجود دارد و تا چه زمانی ایران خودرو میخواهد به فراوری این پلت فرم قدیمی ادامه دهد؟ این در حالی است که در همین کلاس ایران خودرو پلت فرم امن تر تارا را دارد.

آیا وقت تغییر فرا نرسیده است؟

در حالی که ایران خودرو خودروهای ایمن تری همانند تارا را در کلاس مشابه دنا عرضه می نماید، ادامه فراوری خودروهایی مانند دنا که از پلت فرم قدیمی استفاده می نمایند، منطقی به نظر نمی رسد. با توجه به اهمیت روزافزون ایمنی خودرو، آیا ایران خودرو باید به زودی اقدام به تغییرات اساسی در خط فراوری خود کند؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی نو را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

منبع: بیت ران
انتشار: 22 شهریور 1403 بروزرسانی: 22 شهریور 1403 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1372

به "تصادف وحشتناک دنا؛ امنیت خودروهای ایرانی زیر سوال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصادف وحشتناک دنا؛ امنیت خودروهای ایرانی زیر سوال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید