توئیت ضرغامی از تاجیکستان

به گزارش مجله کامسا، عزت الله ضرغامی که همراه رییس جمهور به تاجیکستان سفر نموده است، با اشاره به ایران هراسی در این کشور فارسی زبان، گفت: گردشگری بین ایران و تاجیکستان به علت بعضی سوءتفاهم ها بسیار عقب مانده است.

توئیت ضرغامی از تاجیکستان

به گزارش خبرنگاران، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ابراهیم رئیسی، رییس جمهور را در سفر به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران اجلاس شانگهای همراهی می نماید، در توئیتر نوشت: امروز همراه رئیس جمهور به تاجیکستان آمده ام. گردشگری بین ما و آن ها به علت بعضی سوءتفاهم ها بسیار عقب مانده است. باید زیر میز ایران هراسی بزنیم و ایران دوستی را جایگزین کنیم.

تاجیک ها خیلی خوبن!

تندیس های عظیم رودکی و اسماعیل سامانی در میادین عظیم شهر دوشنبه خاطره انگیز است.

ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیاری دارند که گاه تحت تاثیر روابط سیاسی دو کشور قرار گرفته و بعضی فعالیت های فرهنگی، همانند مدارس فارسی زبان را متوقف و تعطیل نموده و سبب اختلاف های فرهنگی بین دو کشور هم شده است و یا، ادعاهایی که تاجیکستان درباره مالکیت رودکی، شاعر پارسی زبان دارد؛ شاعری که زادگاهش در جغرافیای ایران فرهنگی بوده و در نزدیکی شهر دوشنبه آرامیده است.

نادیده نباید گرفت که اشتراکات فرهنگی دو کشور گاهی سبب پیوند شده است، همانند نوروز باستانی که پرونده مشترک آن از سوی ایران و 12 کشور از جمله تاجیکستان در یونسکو ثبت شد یا ثبت جشن مهرگان در یونسکو که ایران درحال آماده سازی پرونده آن است و ثبت مشترک آن را به تاجیکستان پیشنهاد نموده است.

به باور کارشناسان سیاسی، روابط ایران و تاجیکستان را که در مقاطعی تحت تاثیر فرمان های تحریم هم بوده است، با تقویت پیوند فرهنگی و توسعه تعاملات گردشگری بین دو کشور که زبان مشترک هم دارند، می توان عمیق تر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 854

به "توئیت ضرغامی از تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت ضرغامی از تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید