جاسوسی چین به وسیله شبکه کابلی زیردریایی

به گزارش مجله کامسا، سخنگوی وزارت خارجه تایوان اخیرا ادعا نموده چین به دنبال انحصار در شبکه های ارتباطی در اقیانوس آرام است تا داده های ارزشمند رقبای خود را به سرقت ببرد. این گزارش تقریبا یک روز پس از آن منتشر شده که مقامات دولت آمریکا به کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام درباره قرارداد با شرکت های چینی وابسته به دولت پکن برای نصب کابل زیر این اقیانوس هشدار داده اند.

جاسوسی چین به وسیله شبکه کابلی زیردریایی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیجیاتو، این قراردادها مربوط به پروژه Kiribati Connectivity یا KCP می گردد که سال 2017 برای بهبود ارتباطات میان کشورهای جزیره ای کیریباتی، ایالات فدرال میکرونزی و نائورو طراحی شد.

شرکت هایNEC، نوکیا و آلکاتل به همراه هواوی Marine به دنبال دریافت امضای این قرارداد هستند که البته هواوی Marine به تازگی از هواوی جدا شده و در اختیار یک کمپانی چینی دیگر واقع شده است.

طبق گزارش قبلی، مقامات واشنگتن ادعا می نمایند که کمپانی های چینی تحت حمایت دولت پکن رقبای بین المللی را کنار می زنند تا بتوانند به چنین قراردادی دست پیدا نمایند و نفوذ خود در این منطقه را افزایش دهند.

به عنوان بخشی از این پروژه، این کابل ها به شبکه ای به نام HNATRU-1 متصل می شوند که در اختیار گوام به عنوان یکی از سرزمین های استراتژیک آمریکا در نزدیکی چین، کره شمالی و سایر بخش های آسیای شرقی واقع شده است. در این منطقه ستاد فرماندهی نیروهای اعزامی دریایی ناوگان هفتم اقیانوس آرام آمریکا واقع شده است. این پروژه جدید 72.6 میلیون دلاری توسط بانک دنیای و بانک توسعه آسیایی حمایت می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکا اعلام نموده این کشور به دنبال ضربه به اعتبار کمپانی های چینی است. چندین ماه پیش هم شرکت های گوگل و فیسبوک از برنامه های خود برای اتصال لس آنجلس به هنگ کنگ از طریق یک کابل تقریبا 13 هزار کیلومتری دست کشیدند.

در حال حاضر بیش از 350 کابل زیردریایی در سراسر دنیا با طول کلی بیش از 1.2 میلیون کیلومتر وجود دارد که سیگنال های ارتباطی را منتقل می نمایند. بیشتر این کابل ها در اختیار شرکت های خصوصی مانند گوگل و مایکروسافت قرار دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 448

به "جاسوسی چین به وسیله شبکه کابلی زیردریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی چین به وسیله شبکه کابلی زیردریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید