جزئیات برنامه حمایتی از پنج فناوری آینده ساز

به گزارش مجله کامسا، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی گفت: 6برنامه حمایتی از 5 فناوری آینده ساز در حوزه فناوری اطلاعات را در قالب برنامه استارت آپ پلاستدوین نموده است.

جزئیات برنامه حمایتی از پنج فناوری آینده ساز

به گزارش خبرگزاری مالی ایران،دکتر محمدی محمدی امروز در مراسم رونمایی از سکوهای بومی و برامه ملی هوش مصنوعی که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار گردید، اعلام کرد: ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتا و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری در راستای تقویت استارت آپ های فناوری محور و با تمرکز بر فناوری های دارای اولویت در حوزه اقتصاد دیجیتال پویش استارت آپ پلاس را برگزار می نماید.

وی با اشاره به اهداف استارت آپ پلاس گفت: شناسایی و حمایت از اکوسیستم فناوری های نوظهور دیجیتال، یاری به ارتقا ظرفیت های اقتصاد دیجیتال، پایدارسازی ظرفیت های استارت آپ های دیجیتال اهداف این پویش محسوب می شوند.

وی اعلام کرد: حوزه های هوش مصنوعی، بلاکچین ، AR ، VR، اینترنت اشیا، شهر هوشمند، می توانند از این برنامه حمایتی بهره ببرند؛ در واقع این فناوری ها جز فناوری های کلیدی و آینده دار هستند که توجه به آنها در شرایط کنونی یک امری مهم به شمار می رود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با بیان اینکه استارت آپهایی که در این حوزه ها فعالیت می نمایند می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند، گفت: اگر یک شتابدهنده بخشی از هزینه های یک استارت آپ را بپردازد ما در معاونت علمی در بخش دیگری همراه این شتابدهنده و استارت آپ خواهیم بود و از آنها حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین اگر این استارت آپ به موفقیت برسد ما حمایت خود از شتابدهنده و استارت آپ را تبدیل به حمایت بلاعوض می کنیم.

محمدی با بیان اینکه حمایت های پویش استارت آپ پلاس برای حمایت از اکوسیستم فناوری نوظهور شامل بوت کمپها، فاز شتابدهی، ایده های دانشگاهی، صندوق های پژوهش و فناوری/صندوق های خطر پذیر، سامانه راه نوآوری، و سامانه راه نوآوریمی گردد، اعلام کرد: هر یک از این بخش ها بر اساس قوانینی که تنظیم نموده ایم می توانند از حمایت های معاونت علمی برخوردار شوند تا شاهد محصولات فناورانه 5 حوزه باشیم.

وی در مورد حمایت ها در بخش بوت کمپ گفت: ما در معاونت علمی تا سقف 50درصد هزینه شرکت نمایندگان دوره های آموزشی با رویکرد بوت کمپ را مورد حمایت قرار می دهیم.

محمدی با اشاره به حمایت از ایده های دانشگاهی گفت: خاتمه نامه های مرتبط با 5 حوزه فناورانه که جزء بخش های اولویت دار در مقطع کارشناسی ارشد هستند نیز تا سقف 10 میلیون تومان، دکتری تا سقف 30 میلیون تومان، پسادکتری تا سقف 50 میلیون تومان مورد حمایت قرار می گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال معاونت علمی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش فاز شتابدهیتا دو برابر هزینه شتابدهی(تا سقف 150 میلیون تومان) به استارت اپ های دارای MVP و پیش از مرحله مقیاس قرار دارند مورد حمایت قرار می گیرند. در صورت خروج از مرحله شتابدهی 50درصد مبلغ قابل تبدیل به بلاعوض است.

محمدی در مورد حمایت ها در بخش صندوق پژوهش و فناوری/ صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر که در پویش استارت آپ پلاس در نظر گرفته شده گفت: با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تا 4 برابر حجم سرمایه شرکت هایی که توسط صندوق پژوهش و فناوری یا صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر سرمایه گذاری شدند و در مرحله مقیاس مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اضافه نمود: در بخش همکاری های دانشگاه-صنعت، نیز با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان و استارت اپ های عظیم که تمایل همکاری با دانشگاه، اساتید دانشگاه و مراکز رشد دارند، تا سقف 300 میلیون تومان مورد حمایت قرار می گیرند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال گفت: در بخش سامانه راه نوآوری نیز به شرکت نمایندگان استارت آپ پلاس که در سامانه راه نوآوری خدمات خود را ارایه دهند سوبسید خدمات تا سقف 30درصد در نظر گرفته می گردد و کیف پول به مبلغ 20 میلیون تومان شارژ خواهد شد.

رونمایی از 3 پلتفرم حوزه هوش مصنوعی

محمدی با بیان اینکه امروز از 3 پلتفرم در حوزه هوش مصنوعی که دو پلتفرم مربوط به ارائه خدمات به کسب و کارها و یکی از آنها ارائه خدمات به مشتری است رونمایی می کنیم، اعلام کرد: این سه شرکت در یک سال گذشته پروژه های زیرساختی در زمینه ارائه پلتفرم ارائه دهنده ماژول های هوش مصنوعی را با حمایت معاونت علمی و فناوری به مرحله اجرایی رساندند.

وی خاطر نشان کرد:پیش بینی نموده ایم که تا 50 سال آینده 50هزار متخصص در زمینه هوش مصنوعی داشته باشیم که این امر به مدد شرکتها و استارت آپها محقق می گردد؛ اگر بخواهیم متخصص از دانشگاهها داشته باشیم شاید سالی هزار متخصص در این زمینه داشته باشیم.

وی اضافه نمود: به همین دلیل به همین دلیل از ایده ها و خاتمه نامه ها منوط به مشارکت بخش خصوصی در معاونت علمی و فناوری حمایت خواهیم کرد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 234

به "جزئیات برنامه حمایتی از پنج فناوری آینده ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برنامه حمایتی از پنج فناوری آینده ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید