حق اشتراک آب پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم خوزستان با نرخ کشاورزی محاسبه می گردد

به گزارش مجله کامسا، دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: برابر با پیگیری ها و مصوبات این شورا، حق اشتراک آب پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم در استان با نرخ کشاورزی محاسبه می گردد.

حق اشتراک آب پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم خوزستان با نرخ کشاورزی محاسبه می گردد

شهلا عموری با اشاره به دستاوردهای فصل پاییز شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اظهارداشت: با توجه به تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم در شهرهای ملاثانی، بهبهان و شوشتر، نحوه محاسبه حق اشتراک انشعاب آب مورد احتیاج این واحدها احتیاجمند بازنگری بود.

وی کسب و کارهای مرتبط با حوزه شیلات و آبزی پروری را در رسته های کاری بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: لذا محاسبه حق اشتراک آب ویژه واحدهای پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم در استان از صنعتی به کشاورزی مورد بازنگری و موافقت سازمان آب و برق خوزستان نهاده شد.

رئیس اتاق اهواز یادآور شد: پیش از این به علت مطالبه هزینه حق اشتراک به مقدار 70 میلیارد ریال ویژه هر پروژه پرورش ماهی به شیوه فوق متراکم با نرخ صنعتی، این پروژه ها فاقد توجیه مالی محسوب می شدند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از پرورش ماهی به روش فوق متراکم به عنوان یکی از اولویت های اصلی استان به منظور اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: با توجه به جایگاه اول آبزی پروری خوزستان در کشور، حفظ این رتبه احتیاجمند انجام برنامه های توسعه ای و بکارگیری از طرح های کاربردی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محدودیت منابع آب در حوضه های آبی کارون و دز فعالیت های مربوط به آبزی پروری را نباید تحت تاثیر قرار دهد گفت: به همین منظور سال گذشته در کارگروه حفاظت کیفی رودخانه کارون، طی پیشنهاد مشترک اداره کل شیلات و محیط زیست خوزستان، پرورش ماهی بصورت متراکم و با بازچرخوانی آب به تصویب رسیده است.

عموری اضافه نمود: با توجه به مصرف بهینه آب در اینگونه طرح ها، بخش خصوصی از سرمایه گذاری در اجرای این پروژه ها استقبال خوبی داشته است.

بر اساس این گزارش، فراوریات شیلاتی کل کشور یک میلیون و 260 هزار تن است که استان خوزستان هم اکنون با فراوری 141 هزار تن فراوریات شیلاتی از جمله آبزی پروری و صید و صیادی رتبه سوم کشوری را دارد.

در حال حاضر خوزستان از رتبه نخست آبزی پروری در کشور برخوردار است و در حوزه صید و صیادی با بیش از 51 هزار تن مقدار صید، بعد از استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر رتبه چهارم را از آن خود نموده است.

خوزستان در حوزه فراوریات منابع آب های داخلی (برداشت ماهیان از تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه پشت سدها) نیز رتبه دوم را دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1006

به "حق اشتراک آب پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم خوزستان با نرخ کشاورزی محاسبه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق اشتراک آب پروژه های پرورش ماهی فوق متراکم خوزستان با نرخ کشاورزی محاسبه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید