خبرنگاران دفترچه درمانی تامین اجتماعی در خوزستان به تاریخ پیوست

به گزارش مجله کامسا، اهواز - خبرنگاران - مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت:چاپ دفترچه های درمانی تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور از امروز (دوم اسفند ماه 1399)در خوزستان نیز متوقف شد و از این پس برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارایه دفترچه نیست.

خبرنگاران دفترچه درمانی تامین اجتماعی در خوزستان به تاریخ پیوست

دکتر صادق جلیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارخبرنگاران اضافه نمود:با وجود توقف چاپ دفترچه های درمانی تامین اجتماعی هیچ گونه خللی در کیفیت و سرعت بخشی به ارایه خدمات به جامعه هدف به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه کارت ملی یا شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی جایگزین دفترچه درمانی تامین اجتماعی است اضافه نمود: همه هماهنگی ها با مراکز درمانی و موسسه های طرف قرارداد در سطح استان خوزستان اجرا شده تا مراجعه نمایندگان بدون داشتن دفترچه درمانی ، خدمات مورد احتیاج را دریافت نمایند.

جلیلی بیان نمود:از این پس برای مراجعه به پزشک و موسسه های تشخیصی و درمانی احتیاجی به ارایه دفترچه نیست و تمامی بیمه شدگان پیش از مراجعه به مراکز درمانی می توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان به وسیله یکی از روش های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل نمایند.

به گفته وی در روش اول با مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان، و در روش دوم شماره گیری #1420*4*، انتخاب گزینه 1 (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان، و در روش سوم شماره گیری # 1*1420*4*، ورود کد ملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان، از شرایط بیمه درمان خود مطلع شوند.

استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان و یا شماره گیری #1666* ، انتخاب گزینه 1 (استحقاق سنجی)، ورود کدملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان از دیگر روش های استفاده دریافت خدمات درمانی تامین اجتماعی است.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد:در مواردی که بیمه شده بر اساس نتایج دریافتی از روش های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان باشد، در صورت اعتراض می تواند موضوع را به وسیله سامانه 1420 پیگیری کند.

جلیلی بیان نمود: تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه es.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه نمایند.

وی اضافه نمود: تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می توانند با ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک این سازمان ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام خواهند کرد.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت به ثبت خدمات پزشکی (اعم از انجام ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی…) در سامانه نسخه الکترونیک اقدام می نماید.

وی گفت: هنگام مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانه های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه نویسی و…) میسر نباشد، کارگزین آنلاین پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی ، یا شناسنامه و یا دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب یامرکز درمانی (درحد امکان در قطع A5) اقدام می کند.

به گفته جلیلی پزشکان غیرطرف قرارداد همانند پزشکان طرف قرارداد می توانند با اتصال به سامانه های الکترونیک سازمان یا سامانه های مورد استفاده خود، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام نمایند و در صورت نبود امکان استفاده از سامانه الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه نویسی و…)، پزشک می تواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب یا موسسه در یک برگ تجویز و به بیمار تحویل دهد و در صورت نبود نسخه نویسی الکترونیک ، بیمار می تواند نسخه کاغذی پزشک معالج را به داروخانه ها و یا موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد ارایه نموده و خدمات مورد احتیاج خود را دریافت کند.

جلیلی گفت: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی تجویز شده توسط پزشک به صورت نسخه الکترونیک و یا کاغذی به استناد کدملی در پفراینده سلامت شخص بیمه شده ثبت می گردد ، بنابراین استفاده از کدملی دیگری، ضمن مغایرت با موازین حقوقی و تضییع حق الناس ، می تواند در فرایند تشخیص و درمان بیماری افراد ایجاد مشکل کند.

وی با قدردانی از حسن نظر و همکاری پزشکان و مراکز کلینیکی پاراکلینیکی و با برشمردن فواید حذف دفترچه و محاسن نسخه نویسی الکترونیک ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری قشر فرهیخته جامعه پزشکی ، طرح حذف دفترچه و نسخه نویسی الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک با سرعت هرچه بیشتر محقق گردد.

به گفته جلیلی از این پس کارگزاری ها و شعب تامین اجتماعی در سراسر خوزستان مجاز به چاپ دفترچه های درمانی تامین اجتماعی نیستند.

54درصد جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 578

به "خبرنگاران دفترچه درمانی تامین اجتماعی در خوزستان به تاریخ پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفترچه درمانی تامین اجتماعی در خوزستان به تاریخ پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید