خبرنگاران پیشنهاد برپایی آیین شب قدر در بعضی نقاط مشهد مطرح شده است

به گزارش مجله کامسا، مشهد- خبرنگاران- رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آیین معنوی شبهای قدر ماه مبارک رمضان در صورت تصویب پیشنهادهای ارائه شده به ستاد ملی مبارزه و کنترل بیماری کرونا در بعضی از مناطق کلانشهر مشهد برگزار خواهد شد.

خبرنگاران پیشنهاد برپایی آیین شب قدر در بعضی نقاط مشهد مطرح شده است

دکتر حمیدرضا رحیمی عصر شنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: پیشنهاد برپایی آیین احیای شب قدر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 20 نقطه از خیابانهای این شهر از جمله اطراف حرم مطهر رضوی با رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی به ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا ارئه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال آماده سازی دستورالعملهایی است که مردم بتوانند با رعایت آنها در آیینهای شب قدر حضور یابند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به این ترتیب پیشنهادهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اختیار ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته و تصمیم گیری نهایی در این خصوص بر عهده آن ستاد ملی است.

وی به بعضی از این پیشنهادها اشاره و بیان نمود: بطور مثال در این مراسم به جای نشستن روی زمین، استفاده از جایگاه با فاصله گذاری فیزیکی و رعایت ضوابط عملی ضدعفونی و حفاظت بهداشت مطرح شده اند.

پیش از این نیز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعلام نموده بود که این نهاد برای بازگشایی حرم مطهر رضوی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا می باشد اما تصمیم فعلی ستاد بسته بودن درهای حرم مطهر حتی صحنهای متبرک برای شبهای قدر مبارک رمضان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 106 هزار و 220 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان شش هزار و 589 را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 85 هزار و 64 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا چهار میلیون و 29 هزار و 543 نفر را بیمار نموده و جان 276 هزار و 484 نفر را در 212 کشور گرفته است. یک میلیون و 394 هزار و 289 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح دنیا نیز تا به امروز درمان شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 77

به "خبرنگاران پیشنهاد برپایی آیین شب قدر در بعضی نقاط مشهد مطرح شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشنهاد برپایی آیین شب قدر در بعضی نقاط مشهد مطرح شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید