خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان استان اردبیل زیر پوشش شبکه شاد قرار گرفتند

به گزارش مجله کامسا، اردبیل- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: 85 درصد جمعیت دانش آموزی استان زیر پوشش مجازی و غیر حضوری پیام رسان شاد(شبکه آموزشی دانش آموزان) قرار گرفته اند و مابقی آنها نیز خدمات آموزشی حضوری دریافت می کنند.

خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان استان اردبیل زیر پوشش شبکه شاد قرار گرفتند

به گزارش خبرنگاران، احمد ناصری روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران، مجموع جمعیت دانش آموزان متصل به شبکه شاد را 194 هزار و 474 نفر ذکر کرد و گفت: مابقی جمعیت 229 هزار نفری دانش آموزان استان که شامل 33 هزار دانش آموز و اغلب ساکن مناطق روستایی هستند، خدمات آموزشی حضوری دریافت می کنند.

وی بالاترین میزان بهره مندی شبکه شاد در استان اردبیل را 92 درصد مربوط به مناطق شهری و پایین ترین میزان را مربوط به مدارس بخش ارشق شهرستان مشکین شهر با 47 درصد گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این که آموزش و پرورش استان و جمعیت دانش آموزی در بهره مندی و استفاده از شبکه شاد در رده نهم کشوری قرار دارند.

وی اضافه نمود: برای بهره مندی همه دانش آموزان بی بضاعت ساکن در مناطق نارنجی و قرمز کرونایی استان اردبیل، خیرین و نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به میدان آمدند و برای یک هزار و 780 نفر تبلت و گوشی مناسب تهیه و تحویل شد.

ناصری با اشاره به ادامه دار بودن خدمات آموزشی و حمایتی از دانش آموزان بی بضاعت در استان، همکاری خانواده ها و دانش آموزان را در استفاده از شبکه شاد بسیار خوب گفت و گفت: خانواده ها بخش اعظمی از آموزش در شبکه شاد را بر عهده گرفته اند که جای تقدیر دارد.

وی سرعت نرم افزار و احراز هویت کاربران را 2 مشکل شبکه شاد مطرح کرد و گفت: در زمینه افزایش سرعت اقدامات خوبی آغاز شده و استان اردبیل در یکی از مناطق ششگانه کشور به مرکزیت تبریز قرار گرفته و سرورهای این نرم افزار در حال تقویت و افزایش سرعت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه نمود: طبق ارزیابی اجرا شده 243 مدرسه روستایی استان با سه هزار و 657 نفر جمعیت دانش آموزی فاقد اینترنت پرسرعت بود که در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مقرر شد که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تامین امکانات ارتباطی در این مدارس اقدام کند تا دانش آموزان این مدارس نیز تحت پوشش شبکه شاد قرار گیرند.

وی همچنین گفت: تا به امروز برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی به منظور بهره مندی از شبکه شاد در مدارس شهری و روستایی استان، 250 میلیارد ریال اعتبار برای تامین بستر و اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت هزینه شده است.

ناصری گفت: بر این اساس تا به امروز 2 هزار مدرسه در استان در قالب شبکه ملی اطلاعات به اینترنت پرسرعت متصل شده و اقدامات فنی برای اتصال 250 مدرسه نیز در دست اجراست.

وی همچنین از تدوین چارچوب برگزاری در مدارس استان خبر داد و اضافه نمود: آزمون پایه های داخلی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار می شود و تنها آزمون نهایی تعدادی از دانش آموزان و داوطلبان آزاد و واحد مانده و پایه های اول و دوم ابتدایی در دو کتاب فارسی و ریاضی در 25 حوزه برای 2 هزار دانش آموز به صورت حضوری و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 461

به "خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان استان اردبیل زیر پوشش شبکه شاد قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 85 درصد دانش آموزان استان اردبیل زیر پوشش شبکه شاد قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید