دانش بنیان ها برای مقابله با خاموشی ها آستین بالا زدند

به گزارش مجله کامسا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کوشش دارد تا در راستای توسعه همکاری میان شرکت های دانش بنیان و خلاق از یک سو و صنایع مختلف، نیازهای فناورانه این صنایع را به این شرکت های فناور و خلاق، منتقل کند.

دانش بنیان ها برای مقابله با خاموشی ها آستین بالا زدند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر این اساس یک بانک اطلاعاتی قابل توجه از احتیاجهای فناورانه ایجاد شده است. به تازگی صنعت برق کشور از شرکت های خلاق و دانش بنیان دارای توانمندی دعوت نموده است تا برای حل یک چالش به این صنعت یاری نمایند.

مدتی پیش در خبرهای سراسری اعلام شد که منطقه های از کشور با معضل ریزگردها روبرو شده اند. پوشیده شدن مقره های انتقال برق و دیگر تجهیزات صنعت برق از گرد و غبار باعث شد تا بعضی منطقه های که با مشکل ریزگردها روبرو هستند، با معضل مضاعف خاموشی برق هم روبرو شوند.

در واقع به علت تغییرات شرایط اقلیمی و افزایش پدیده ریزگردها در بیشتر نقاط کشور، تجهیزات عایقی مانند مقره های خطوط انتقال، مقره های تجهیزات در ایستگاه ها ،بدنه CT، PT، بوشینگ، کلیدها ودیگر اقلام صنعت برق از گرد و غبار پوشیده شوند.

از آنجا که شستشوی مداوم تجهیزات پاسخگو نبوده لذا استفاده از پوشش های RTV به علت آب گریزی یکی از راه کارهای موثر در منطقه ها آلوده توأم با شرجی می باشد.

با توجه به حجم وسیع احتیاج به این پوشش های عایقی در کشور و مقدار واردات فعلی لازم است نسبت به فراوری داخل اقدام عاجل صورت گیرد. در این راستا شرکت توانیر در نظر دارد به وسیله یکی از شرکت های زیر مجموعه نسبت به خرید پوشش های مذکور فراوری شده به وسیله متخصصین داخلی، مشابه مشخصات فنی اعلام شده اقدام کند.

شرکت های خلاق، دانش بنیان، فناور، استارتاپ ها و دیگر فعالان فناوری که از توانمندی لازم در این حوزه برخوردار هستند، می توانند طرح های خود را ارسال نمایند. مهلت ارسال طرح 26 تیرماه 1400 اعلام شده است.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات در خصوص جزئیات این فراخوان به سامانه اینترنتی daneshbonyan.isti.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 763

به "دانش بنیان ها برای مقابله با خاموشی ها آستین بالا زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها برای مقابله با خاموشی ها آستین بالا زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید